Re: Nijvel: 17 September
Ik zou graag iets meer willen weten over die rijkswachter Jean-Marie Lacroix, collega van Marcel Morue. De gangsters hebben dus aan hem laten leven, geen genadeschot gegeven zoals ze met het koppel Fourez-Dewit en met rijkswachter Morue gedaan hebben. De gangster schoot op rijkswachter Jean-Marie Lacroix met een pistool 7,65 mm dacht ik. Verbeter mij als ik verkeerd ben aub.
De gangster schoot van dichtbij en heeft dus waarschijnlijk niet op het hoofd gemikt van Lacroix, maar op zijn schouder. Die epaulet van een rijkswachteruniform bevindt zich op de schouder, niet? De epaulet heeft de kogel opgevangen en laten afketsen.
Volgens het interview van Eddy Vos in "De tafel van Gert" hebben de gangsters de vaste boordradio van de rijkswachtcombi kapotgemaakt, maar lieten ze de mobiele radio (een walkie-talkie) op de zetel naast Lacroix liggen, opdat hij versterking zou kunnen oproepen via deze walkie-talkie. Vos ziet daarin een regelrechte provocatie van de rijkswacht.
Die gangsters moeten toch ongelooflijk slim geweest zijn om dat allemaal zo te plannen ... Hier was een ziekelijk meester-brein aan het werk, neen?
Ik heb het al geschreven op dit forum, maar ik herhaal het nog even: na de dood van Marcel Morue is zijn weduwe overgebleven met twee jonge kinderen... Van Jean-Marie Lacroix hebben ze NOOIT MEER iets gehoord. Ik vind dit uiterst onmenselijk, maar ik werd op dit forum met mijn gevoelens weggefloten.