Ja DeadLetterBox, met diensten bedoel ik die afdelingen, voeg daar nog andere afdelingen en of personen van luchtmacht en vooral ook zeemacht, info, en andere aan toe. Over de Belgen die een opleiding van SAS kregen en in Noord-Ierland een stage liepen staat er ergens iets op deze site. SAS en in uitbreiding het Engelse leger heeft voor een groot stuk model gestaan voor het Belgisch legen na WOII. Gladio en aanverwante hebben die band lang blijven houden.
De meesten deden een gedeeltelijke SAS-opleiding, want een volledige opleiding toen in de jaren '80 was behoorlijk lang, hoe lang weet ik niet meer maar het was de langste opleiding die er was. Men kan SAS bijna zien als een wetenschappelijk instituut. Als men hun technieken correct toepaste had je bijna een wetenschappelijke zekerheid van de uitkomst. De opofferingen en volharding, inzicht, kennis en discipline die er nodig was om er al toegelaten te worden niet niks. Ik heb er vroeger gekend die het gedaan hebben, maar namen en diensten is moeilijk het is al zolang geleden.