Re: Regenmantel

Ik was er niet bij dus heb geen idee welke boodschap erachter schuil gaat, wel weet ik dat je (en onze forum vriend Xeno heeft er ook wel een handje van weg, no offence) meer en meer de neiging hebt om het grootste mysterie in de Belgische geschiedenis te herleiden naar simplistische motieven en dito verklaringen. Groot zwaktebod in de teneur van dat betoog is dat alles wat niet kan worden verklaard als toeval wordt geserveerd of als iets dat had moeten worden onderzocht maar bij toeval toch niet werd uitgespit. Ik hoor dan ook graag wat die simpele uitleg voor de achterbank in Beersel inhoudt, om maar iets te noemen. Sta me toe het anders te bekijken; ik aanschouw de feiten uit het najaar van '83 als geheel en zie zoveel dingen die ruiken naar moedwillig linken en leggen van dwaalsporen zodoende ik er een andere mening op na houd.

De feiten uit het najaar van '83 worden zwaar onderschat, alsook de vermeende daders van deze feiten. Niet voor niets dankt de Bende haar (geuzen)naam aan één van deze feiten.

Beste Spectator,

Voor wat betreft de regenjas zijn er twee mogelijkheden:

1. De jas is daar achtergelaten door een persoon die niets met de feiten te maken heeft.

2. De jas is daar achter gelaten door een persoon de wel iets met de feiten te maken heeft; een dader.

Als we ons concentreren op de tweede mogelijkheid dan zie ik twee submogelijkheden:

1. De jas is per abuis achter gelaten door een van de daders.

2. De jas is met opzet achter gelaten door een van de daders.

Er 4 mogelijkheden hoe de daders de jas hebben verkregen.

1. De jas is voor dit doel gestolen.

2. De jas is gevonden en gebruikt voor dit doel.

3. De jas is gekocht voor dit doel.

4. De jas is niet specifiek voor dit doel gekocht, gestolen of gevonden. Ze hebben een jas gebruikt die ze nog hadden liggen.

Als we die ons concentreren op 1.2. dan zijn er 3 mogelijkheden:

1. De jas is gestolen door de daders en bewust achtergelaten om de oorspronkelijke eigenaar aan de daden te verbinden

2. De jas is gevonden of gestolen door de daders en bewust achter gelaten om een dwaalspoor te leggen want de eigenaar is een onbekende van de daders.

3. De jas is gekocht of gevonden of gestolen door de daders en bewust neergelegd om een boodschap af te geven.

Als we ons concentreren op punt 1.2.3 dan zijn er grofweg drie mogelijkheden:

1. Het is een boodschap aan een persoon die de jas kan herkennen en die de boodschap heeft begrepen maar die niet naar de politie gaat.

2. Het is een boodschap aan een persoon die de jas kan herkennen maar die de boodschap niet heeft herkent,

3. Het is een signatuur die tot op heden niet is herkend.

In het geval van punt 1.2.3.1 kan het een verkapte bedreiging zijn, bijvoorbeeld als de jas gestolen is van een persoon die wordt afgeperst.

Voor wat betreft de andere twee punten kan je er niets van zeggen want de boodschap of signatuur is niet herkend en heeft zijn doel gemist.

Hetzelfde kan je doen voor de achterbank. Als we alle bovenstaande scenario’s gaan labelen met kansen dan zie je dat je in een onwaarschijnlijk scenario terecht komt, maar de afpersing/bedreiging is interessant.

Vriendelijke groet. Breda.

23

Spectator Of Life wrote:

Ik was er niet bij dus heb geen idee welke boodschap erachter schuil gaat

Maar je gaat ervan uit dat er een boodschap achter zit, dat de jas niet zomaar vergeten kan zijn. Dus ga ik ervan uit dat je ook een vermoeden hebt wat die boodschap zou kunnen zijn.

Spectator Of Life wrote:

wel weet ik dat je (en onze forum vriend Xeno heeft er ook wel een handje van weg, no offence) meer en meer de neiging hebt om het grootste mysterie in de Belgische geschiedenis te herleiden naar simplistische motieven en dito verklaringen.

Het is niet omdat iets een groot mysterie is, dat de verklaring ervoor niet simpel kan zijn.

Spectator Of Life wrote:

Ik hoor dan ook graag wat die simpele uitleg voor de achterbank in Beersel inhoudt, om maar iets te noemen.

Slecht gezocht door de politiediensten (bijvoorbeeld).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

Ik doelde niet op het politie-onderzoek, maar op de bizarre aanwezigheid van de achterbank van de Golf op de parking in Beersel op zich. Een jas kan je al eens vergeten, het vergeten van de achterbank van mijn wagen is me tot op heden nog niet overkomen.

25

We zouden bijna een sectie "objecten achtergelaten" door de bende kunnen maken...

Afgezien van de hierboven genoemde, vergeten we vaak een andere vergissing, die een grote vergissing is: de UZI van de gendarme Morue achtergelaten in de kofferbak van de verlaten SAAB op Alsembergstesteenweg... Maar het heeft niets te maken met de moord op Jacques Van Camp!