Re: Regenmantel
Ik was er niet bij dus heb geen idee welke boodschap erachter schuil gaat, wel weet ik dat je (en onze forum vriend Xeno heeft er ook wel een handje van weg, no offence) meer en meer de neiging hebt om het grootste mysterie in de Belgische geschiedenis te herleiden naar simplistische motieven en dito verklaringen. Groot zwaktebod in de teneur van dat betoog is dat alles wat niet kan worden verklaard als toeval wordt geserveerd of als iets dat had moeten worden onderzocht maar bij toeval toch niet werd uitgespit. Ik hoor dan ook graag wat die simpele uitleg voor de achterbank in Beersel inhoudt, om maar iets te noemen. Sta me toe het anders te bekijken; ik aanschouw de feiten uit het najaar van '83 als geheel en zie zoveel dingen die ruiken naar moedwillig linken en leggen van dwaalsporen zodoende ik er een andere mening op na houd.
De feiten uit het najaar van '83 worden zwaar onderschat, alsook de vermeende daders van deze feiten. Niet voor niets dankt de Bende haar (geuzen)naam aan één van deze feiten.