Re: Banditisme

Klopt. Er worden heel wat overvallen / homejackings gepleegd voor heel wat minder geld. Daarom ook dat ik de overval op de Colruyt van Nijvel op 17 september 1983 als een merkwaardig gegeven blijf beschouwen. Het lijkt mij niet logisch dat men al die moeite heeft gedaan voor een beetje sterke drank, wat koffie en pralines, terwijl men veel meer kon binnenrijven had men die Colruyt overvallen tijdens de openingsuren.

22

Re: Banditisme

Spectator Of Life wrote:

Het belangrijkste element in jouw kosten-baten analyse vergeet je evenwel; het nodeloos doden van kinderen. Elke normale gangster houdt rekening met het tegen de lamp lopen; het gevolg hier was levenslang + gelyncht nog voor of na het proces.

We hebben het hier niet over "normale gangsters". We hebben het hier over monsters voor wie een mensenleven niets waard is. Die zonder problemen moorden, gewoonweg omdat iemand in de weg loopt of niet snel genoeg luistert. Je kan dus niet vergelijken met wat "normale gangsters" zouden doen.

Zie bv. ook de moordreeks van Freddy Horion. Er wordt gezegd over de Bende van Nijvel dat "de buit niet in verhouding staat met het geweld". Maar "Buit" en "geweld" staan los van elkaar. Daar zijn genoeg voorbeelden van. Zo had Freddy Horion (bekend van de moord op de familie Steyaert) enkele maanden voor zijn massamoord op de familie Steyaert een roofmoord op een winkelierster gepleegd. De winkelierster had hij afgemaakt met 2 nekschoten. De buit was 5.000 frank (€125). In de winkel lag overigens nog méér geld dan deze 5.000 frank, maar dat liet hij liggen. 

Spectator Of Life wrote:

Als je alle feiten eens bekijkt vraag ik me zelfs af of het nodig was om één slachtoffer te maken om dezelfde buit te vergaren.

Nee, maar ze hebben het wel gedaan.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

23

Re: Banditisme

Ben, uw vergelijking met Horion loopt even mank als een man met één been. Een Horion of Lector Hannibal opereren niet in groep. Je begint aan het VOS-syndroom te lijden. De Bende bestaat uit de oude, de killer en nog een andere monsterlijke loozer. Volgens jou spreken we van een dievenbende die toevallig uit monsters bestond en al even toevallig mensen moest doden louter en alleen omdat ze in de weg liepen. Komaan jongen, herlees je eigen forum.

En mocht deze groep kunnen bestaan hebben dan vergeet je met alle gemak een groot aantal getuigen. Deze groep monsters was dan zo vriendelijk beleefde uitnodigingen te sturen naar andere groepen om hun "optreden" te komen bekijken. ( we waren aanwezig maar hebben dat kind niet gedood) of nog andere toeschouwers die in Aalst op café zaten in de buurt. Een dievenbende die er voor koos om op te treden met wapens in hun handen om olifanten neer te leggen.

Al blijf ik hier nog 16 bladzijden feiten opnoemen dan nog weet ik dat ik jou niet zal overtuigen. Soit, misschien kan de wetenschap jou minstens doen nadenken. https://repository.wodc.nl/bitstream/ha … sAllowed=y

"We hebben het hier niet over "normale gangsters". We hebben het hier over monsters voor wie een mensenleven niets waard is"

Heb je het dan over een groep huurlingen die door gebrek aan geld besloot wat warenhuisovervallen te doen zodat ze eindelijk hun caravan konden naar de sloop doen en in een deftige villa gaan wonen? Ook in dat geval klopt de vergelijking met Horion niet. Ik vraag mij trouwens af wat ze dan na 1985 met hun moordlust gedaan hebben.

24

Re: Banditisme

volledig akkoord met jou, fenix.
Mijn wenkbrauwen gingen serieus omhoog bij het lezen van die vergelijking; ik vond het in die mate erg dat ik zelfs de moeite niet wou doen om er iets op te zeggen.  Iemand die het dossier Horion en het dossier van de bende al eens van ver of van dicht gezien heeft, zou zoiets nog niet durven denken.
Ik weet niet wat Ben bezielt, maar het wordt absurd

Re: Banditisme

fenix wrote:

Ik vraag mij trouwens af wat ze dan na 1985 met hun moordlust gedaan hebben.

"Bij de begrafenis van Mendez gaan wij naar de kerk om Bouhouche te onderscheppen. We vragen hem met ons mee te gaan om hem een paar vragen te stellen. We brengen Bouhouche naar Waver. Eerst ondervragen we hem over Goffinon om een uitweg te hebben. En we zetten hem wat onder druk. Op dat ogenblik zegt Bouhouche ons: 'Jullie zoeken de bende van Nijvel? Maak jullie geen zorgen. Er zal niets meer gebeuren.''

Bron: » Forum

26

Re: Banditisme

Er zijn niet zo veel manieren om psychopaten te laten ophouden, en gewoon zeggen "stop er nu maar mee" is er geen van.

27

Re: Banditisme

Grappig ctrix, je beschreef hier boven net mijn gedachten. Ik dacht dat ik een post van L.P. aan het lezen was. Mocht zijn naam er niet onder staan had ik nooit durven denken of raden dat deze post van Ben kwam. Maar het is niet de eerste keer dat hij mij stomverbaasd achter laat.

Re: Banditisme

ctrix wrote:

Er zijn niet zo veel manieren om psychopaten te laten ophouden, en gewoon zeggen "stop er nu maar mee" is er geen van.

In de top 10 "Jobs met de meeste psychopaten staat advocaat op nr. 2 en politieman op nr. 7

Bron: www.jobat.be

29

Re: Banditisme

Helemaal juist Maggiore en met deze uitspraak bombardeerde hij zichzelf tot kroongetuige. En uitgerekend die man lieten ze dan een rustig leventje leiden ergens in de bergen in Frankrijk. Hij hield zich zelfs niet aan zijn voorwaarden, namelijk geen contact meer hebben met zijn vroegere kompanen.

Om na zijn dood dan met veel geweld en groot vertoon zijn voordeur te gaan bombarderen. Waarom deden ze dat trouwens op die manier? Bouhouche was toch dood en begraven?

Re: Banditisme

Ik veronderstel dat men dat men veel bombarie in de pers heeft laten verschijnen om te laten zien dat "men er mee bezig is".
Voor de rest kan ik er niets aan doen dat men kostbare tijd heeft verloren met het toepassen van de zondebokkenstrategie omtrent de De Staerkes en de Borains.