31

Re: Opgravingen Hornu

CleverTrevor wrote:

de Borinage deed de misdaden van 82/83 en anderen deden de rest.

mmm, een deel van de feiten van 82/83 en dan nog maar als onderdeel van een grotere ploeg, anders slik ik het niet

Re: Opgravingen Hornu

Als er een link is met de regio wil dat niet zeggen dat de hele Borinage-bende achter de Bende van Nijvel zit. Eén persoon die vertrouwd was met de regio is genoeg. En dat kan zoals Ben aangaf evenzeer Christian Amory zijn.

33

Re: Opgravingen Hornu

Laat ons alles even herleiden tot het beginartikel in La Meuse.

Een onbekende reporter verklaart dat de Federale Gerechtelijke Politie (dus niet de Cel Jumet) een onderzoek begint op een oude mijnsite. En volgens de onbekende reporter zoekt men een mannenlijk (wie is de bron van deze info?). Verder wordt er geïnsinueerd dat dit alles te maken heeft met de Bende van Nijvel, wat natuurlijk goed verkoopt, maar in mijn ogen lijkenpikkerij is.

Ik hou me in de ontwikkeling van dit item toch maar afzijdig hoor.

34

Re: Opgravingen Hornu

Raar om je afzijdig te houden vermits het al de derde keer is dat ze er gaan graven en dat ze er vorig jaar in december stukken van VW Golf GTI's hebben gevonden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opgravingen Hornu

Even alle feiten op een rijtje zetten. Alle informatie komt van dit forum.

  • 1990: De onderzoekers krijgen een tip van iemand op zijn sterfbed (mogelijk van schroothandelaar Richard Brouette die begin jaren 90 overleed)

  • 1990: Voor de eerste maal opgravingswerken op het mijnterrein van Petit Hornu, Boussu.

  • januari 2009: Opgravingswerken op het vroegere terrein van Daniël Blanchart in Dour, eveneens een schroothandelaar en mogelijk een kennis van Brouette. Onderzoekers vinden beenderen uit de Merovingische tijd.

  • december 2013: Voor de tweede maal opgravingswerken op het mijnterrein van Petit Hornu, Boussu. Onderzoekers vinden onderdelen van auto's van het type VW Golf GTI.

  • maart 201: Voor de derde maal opgravingswerken op het mijnterrein van Petit Hornu, Boussu.

Re: Opgravingen Hornu

patrick111 wrote:

Als er een link is met de regio wil dat niet zeggen dat de hele Borinage-bende achter de Bende van Nijvel zit.  Eén persoon die vertrouwd was met de regio is genoeg. En dat kan zoals Ben aangaf evenzeer Christian Amory zijn.

Niet vergeten dat er ook een link is met de schroothandel. En dat wijst volgens mij eerder naar Cocu, Brouette, Estiévenart, Vittorio, Nardella die ook linken hebben met Brusselse/Bergense zigeuners. Wat niet wil zeggen dat die mannen Amory ook niet kennen, gezien die van de streek is en net als Cocu oud-politieman (of Rijkswacht in zijn geval) was.

Re: Opgravingen Hornu

patrick111 wrote:

Even alle feiten op een rijtje zetten. Alle informatie komt van dit forum.

1990 - De onderzoekers krijgen een tip van iemand op zijn sterfbed (mogelijk van schroothandelaar Richard Brouette die begin jaren 90 overleed)
1990 - Voor de eerste maal opgravingswerken op het mijnterrein van Petit Hornu, Boussu.
januari 2009 - Opgravingswerken op het vroegere terrein van Daniël Blanchart in Dour, eveneens een schroothandelaar en mogelijk een kennis van Brouette. Onderzoekers vinden beenderen uit de Merovingische tijd.
december 2013 - Voor de tweede maal opgravingswerken op het mijnterrein van Petit Hornu, Boussu. Onderzoekers vinden onderdelen van auto's van het type VW Golf GTI.
maart 2014 - Voor de derde maal opgravingswerken op het mijnterrein van Petit Hornu, Boussu.

Heel nuttig die samenvatting. Wat betreft de twee laatste opgravingen: hoe moet je dat zien? In december wordt gestopt met de opgravingen. Men had het een en ander gevonden. Men beslist in maart om terug te graven. Dat doet men volgens mij alleen als men in december iets nuttig gevonden heeft, iets dat echt verwijst naar de Bende. Waarom immers opnieuw beginnen als de eerste keer een maat voor niets is geweest?

38

Re: Opgravingen Hornu

Et alors? Als het vinden van begraven VW Golf onderdelen in Wallonië een leiddraad zouden kunnen zijn om het onderzoek naar de Bende van Nijvel te stimuleren komt dit onderzoek wel wat laat onder de aandacht. Als men zoek naar een mannelijk lijk, vraag ik me af wiens lijk dit dan wel zou kunnen zijn? De killer, de korte, de manke of die met de wrat op de neus.

En dit alles in Hornu?

Re: Opgravingen Hornu

Welke overvalwagens zijn eigenlijk niet gedumpt? Bestaat daar een lijstje van?

Re: Opgravingen Hornu

LEO wrote:

Et alors? Als het vinden van begraven VW Golf onderdelen in Wallonië een leidraad zouden kunnen zijn om het onderzoek naar de Bende van Nijvel te stimuleren komt dit onderzoek wel wat laat onder de aandacht.

Dat komt omdat men het niet eerder gevonden heeft. Als men effectief een nieuwe Bendewagen vindt op een plaats die kan leiden naar een betrokkene is dat een doorbraak. De andere overvalwagens werden gedumpt en in brand gestoken in een bos, waardoor er niets meer in te vinden valt en waardoor die wagen naar niemand leidt.