Re: Opgravingen Hornu

Ahaa, air0240! Die foto's komen uit mijn ingenieuze teletijdmachine. Effe een jaartal intikken en flits! lol Maar jammer genoeg komen er geen namen van daders uit mijn machine. Ook niet wanneer ik de robotfoto's of andere info inscan. Het antwoord dat ik dan krijg is steeds 'onbekende personen'.

http://www.nldata.nl/laurentius/piramide/documenten/projectweek//S&W-tijdmachine_spot_07c2.jpg

Re: Opgravingen Hornu

Duidelijk steeds voor een grapje te vinden! smile

Re: Opgravingen Hornu

Dacht na de grap zal nog wel een beter antwoord volgen, maar blijkbaar niet! sad

Re: Opgravingen Hornu

Het antwoord is te vinden in » Glabais: Camping La Cala wink

Re: Opgravingen Hornu

Inderdaad Whynot. Dus zoals ik al zei "wie zoekt die vindt". wink

Re: Opgravingen Hornu

thx Whynot, notand Merovinger, was daar al is geweest via deze site maar kon me niet meer herinneren hoe, dus nog is thx! En nu terug naar Hornu!

57

Re: Opgravingen Hornu

Merovinger, knap werk. Mijn gok was deels gebaseerd op basis van een foto bij een van de krantenartikels in De Morgen, die ik extreem uitvergroot heb. Op de achtergrond waren daar een drietal daken van huizen zichtbaar met rode pannen. Die huizen bleken exact dezelfde vorm te hebben als de huizen die ik noemde op eerder genoemde locatie.

Nu kom ik tot mijn punt: de locatie van de graafmachine en de hoek van de foto deden mij vermoeden dat er gegraven werd ruwweg rond de locatie waar volgens jouw foto nu gebouwen blijken te staan. Eigenlijk klopt het dus als een bus.

Ik heb intussen gezocht of ik die foto terugvind, maar blijkbaar staat hij niet meer online. De foto's die wel online staan, zijn onder een andere hoek getrokken en laten de gevels niet zien. Iemand die digitaal het artikel kan opvragen bij De Standaard online? Volgens mij kunnen we zo nóg gedetailleerder preciseren waar er gegraven werd.

58

Re: Opgravingen Hornu

Gevonden. Ik ben helaas niet zo beslagen in het posten van prentjes, ik zal ze aan Ben overmaken en hem vragen deze te posten..

Ivm. de identificatie van de site: let op de foto op een aantal details, die je ook in Google Streetview terugvindt bij de bewuste huizen. Bv. het raam, dat door twee verticale strepen in drie stukken is gedeeld; een heel klein stukje van de witte muur rechts-achter de linkse woning; de schoorstenen; ...

Re: Opgravingen Hornu

Hestur, ik veronderstel dat je de onderstaande foto bedoeld? Dat lijken inderdaad de huizen uit de Place de l'Esouffiaux te zijn.

http://nsm08.casimages.com/img/2014/03/15/14031511425414738712068255.jpg

http://nsm08.casimages.com/img/2014/03/15/14031511425214738712068254.jpg

Re: Opgravingen Hornu

Ja heb dit ook gechecked en lijkt me te kloppen, op deze lokatie stonden vroeger de gebouwen. Blokken beton van funderingen zitten daar duidelijk nog in grond. Daar moet volgens mij ook ergens een schacht (misschien ooit 200 m diep) geweest zijn die naar beneden ging en nu hoogst waarschijnlijk volledig vol gestort is met aarde en ander puin?