1,021

Re: Jean-Marie Tinck

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar de Franstalige site lijkt offline gehaald. Misschien iets te gevoelige informatie openbaar gemaakt?

1,022

Re: Jean-Marie Tinck

Ik dacht dat ook even maar de franstalige site is nog steeds online hoor » tueriesdubrabant.winnerbb.com

Het is wel zo dat in Google geen linken naar de site meer worden weergegeven. Misschien heeft er iemand klacht neergelegd tegen Google op basis van 'het recht om vergeten te worden' (zie » www.privacycommission.be).

1,023

Re: Jean-Marie Tinck

Aangezien het steeds duidelijker wordt dat én de overvallen op geldtransporten én de Delhaize-overvallen in dezelfde strategie van de spanning passen.

Aangezien we van de eerste reeks de daders kennen, nl. de bende Haemers, mogen we aannemen dat ook de Delhaize-overvallen (van de eerste golf) zijn uitgevoerd door deze bende, met aan de touwen omgeving P2, zie Ciolini die domweg inwoont bij de ouders van Smars.

Tinck kent het bosgheim van deze bende. Het schieten op een kind zal inderdaad tot ruzie hebben geleid. 

De vraag is dus: hoe kent Tinck dit geheim? Of betrokken, of uit de mond van een celgenoot?

Re: Jean-Marie Tinck

Het is de Franstalige site Les Années de Plomb die blijkbaar offline is gehaald. Het is op die site dat over Joël L. het meeste was te lezen. Dat wil niet zeggen dat het ene met het andere heeft te maken.

1,025

Re: Jean-Marie Tinck

En de site van resistances werd gehackt toen het artikel van Poirier moest verschijnen!

1,026

Re: Jean-Marie Tinck

We zijn nu weer een aantal maanden verder en na de laatste ontwikkelingen blijft het angstvallig stil in de pers. Wat ik me afvraag: Is het spoor Tinck nu definitief begraven, gaat men er van uit dat zijn verklaringen enkel leugens zijn op cafe rondgestrooid om zichzelf interessant te maken? Op de uitzending op rtbf kwam hij als een lammetje over met tranen in de ogen. Blijft dan ook nog het feit over dat hij zogenaamd over daderkennis beschikte.

1,027

Re: Jean-Marie Tinck

Tinck blijft een verdachte in het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Dat is het enige dat we op dit moment weten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,028

Re: Jean-Marie Tinck

Belangrijk zou ook zijn waarom Tinck een verdachte blijft. Ofwel had hij daadwerkelijk met de Bende van Nijvel te maken ofwel wordt hij verdacht van sabotage van het onderzoek. Dat laatste zou hem wel eens zuur kunnen opbreken, net als Joël trouwens.

De grote Manitou ziet alles

1,029

Re: Jean-Marie Tinck

Ik zie hem dikwijls rond de buurt van het politiebureel van Jette. Blijkbaar zal hij daar 1 keer per week of per 14 dagen moeten gaan stempelen,omdat hij zeker België niet mag verlaten.

Re: Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Tinck blijft een verdachte in het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Dat is het enige dat we op dit moment weten.

Daarom zou ik zo graag nog veel meer willen weten en ben ik blij dat dit item weer omhoog is gekomen. 'Tinck' doet mij denken aan een half afgekloven bot dat is weggegooid omdat het niet smakelijk meer is, maar waar nog allerlei stukjes vlees aan zitten.

Wie was die Fransman aan wie Tinck al die verhalen opbiechtte en is met hem journalistiek interview mogelijk? Kunnen (uittreksels van) verhoren openbaar gemaakt worden? Kan er zo precies mogelijk uitgelegd worden in hoeverre er een beperkte DNA-match is, of is er misschien helemaal geen DNA-match? Ook in dat laatste geval zou ik dat graag willen weten. Zo zijn er nog veel meer openstaande vragen.

Inmiddels gaat het dan weer over de Mossad en de CIA, maar ik rust niet voordat het bot-Tinck afgekloven is.