1,041

Re: Jean-Marie Tinck

Mee eens. Dus is de enige conclusie dat het een tactische keuze is geweest om Baugniet (voorlopig) te laten gaan, op zoek naar dat ene extra beetje aanwijzing om de ontkennende verdachte mee te confronteren. Hopelijk heeft dim gelijk en gaat de speurtocht achter de schermen op volle toeren door.

1,042

Re: Jean-Marie Tinck

noorderling wrote:

Het ene doodlopende spoor is het andere niet. Stel dat de hele zaak Tinck draait om specifieke daderkennis, dan zullen de speurders toch echt niet zomaar ophouden met het denken in die richting. Die kennis moet dan ergens vandaan komen.

Ter info noorderling, in België werken speurders niet autonoom maar volgen ze de richtlijnen van de onderzoeksrechter. Het is de onderzoeksrechter die het onderzoek leidt en stuurt (zie deze topic). Hij/zij is de kapitein van het schip. Speurders en onderzoeksrechter kunnen een verschillende visie op de zaak hebben maar het is de onderzoeksrechter die baas is en de koers aanwijst.

1,043

Re: Jean-Marie Tinck

noorderling wrote:

Hopelijk heeft dim gelijk en gaat de speurtocht achter de schermen op volle toeren door.

euh ... "Christian De Valkeneer admet que la piste Jean-Marie Tinck 'n'a plus évolué' (cet homme s'était vanté d’avoir été en lien avec les tueurs du Brabant wallon)."

Meer » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,044

Re: Jean-Marie Tinck

Wat ik persoonlijk raar vind: eerst wordt Tinck opgepakt en ik kan mij echt niet voorstellen dat de aanwijzing alleen maar dronkenmanspraat was, want de helft van Aalst beweert iemand van de Bende van Nijvel te kennen en ook vooral als ze zat zijn. Dus denk ik dat de speurders wel iets concreter hadden dan gewoon wat zattemans praat!

Dan las ik kort na zijn arrestatie dat er een gedeeltelijke DNA-match was. Plus het artikel dat Tinck een klein beetje toegeeft. Dus moet er iets meer zijn dan enkel dronkenmanspraat, want ik kan mij niet inbeelden dat een ervaren speurder met deze argumentatie iemand een paar weken in de cel kan houden. Maar nu in het recente artikel van Christian De Valkeneer in La Derniere Heure komt de kat uit de mouw, Michel Libert wordt vernoemd en ineens is alles fictie en kwakkel.

1,045

Re: Jean-Marie Tinck

Laten we wel wezen. De berichten over de dna match en de feiten die hij toegegeven heeft zijn afkomstig van de pers en voor zover ik weet nooit door de onderzoekers bevestigd. De arrestatie van Tinck en Libert kun je zien als een wanhoopsdaad, een laatste opflakkering voor het onderzoek helemaal uitdooft.

1,046

Re: Jean-Marie Tinck

Dan moet er toch een lek geweest zijn naar de pers?

Re: Jean-Marie Tinck

kenza wrote:

Dan moet er toch een lek geweest zijn naar de pers ?

Precies. Of de pers heeft zitten fantaseren, wat een uiterst kwalijke zaak zou zijn. Ik merk aan mezelf dat ik de behoefte heb om zo precies mogelijk te weten te komen hoe de stand van zaken nu is. Ik begrijp dat dit spoor niet het favoriete spoor is van sommigen hier, maar dat maakt het nog niet automatisch tot een dood spoor. Er zijn te veel losse eindjes, onbeantwoorde vragen, met name (maar niet alleen) over die gedeeltelijke DNA-match.

1,048

Re: Jean-Marie Tinck

Ik begin mij meer en meer vragen te stellen over Tinck.

  1. Tinck heeft een man vermoord met een racistisch motief, zijn gevangenisstraf lijkt mij aan de magere kant.

  2. Tinck beweert vrijgelaten te zijn omdat hij een wederdienst heeft gedaan voor een hoge pief in het leger (moord).

  3. Tinck vertelt zaken aan vrienden dat hij bij de Bende van Nijvel zat dat niemand kon weten.

  4. Tinck wordt gearresteerd door gedreven speurders en dat gebeurt niet zomaar voor enkel wat dronkenmanspraat.

  5. Er verschijnen artikels dat Tinck een gedeeltelijke DNA match heeft met een van de daders.

  6. Er verschijnt een artikel dat Tinck een kleine bekentenis heeft afgelegd en het parket bevestigt het niet maar ontkent het ook niet.

  7. Tinck komt voor de raadkamer en het parket wil hem in geen geval vrijlaten want ze zijn ervan overtuigd dat hij er iets mee te maken heeft. Ik kan mij niet inbeelden dat ervaren speurders hun zo kunnen vergissen want ze hebben er alles aan gedaan om Tinck vast te houden. Ofwel zat Tinck dag en nacht op het Franstalig forum van de Bende van Nijvel en weet hij alles van te lezen. Ofwel heeft de pers ons goed bij ons Pietje door ons een kwakkel wijs te maken. Ofwel is de zogenaamde hoge pief in het leger de hoge pief dat een mapje met belastend materiaal heeft van de prominenten dat ons land besturen.

1,049

Re: Jean-Marie Tinck

Er waren toch getuigen die meenden hem gezien te hebben? 2 vrouwen?

1,050

Re: Jean-Marie Tinck

Juist noorderling, hij is een paar keer herkend door onafhankelijke getuigen! Hier klopt iets niet!