Re: Jean-Marie Tinck

René De Witte wrote:

Weet iemand of Montpellier (of omgeving) eerder is vernoemd in het dossier van de Bende?

Voor wat het waard is: Jean-Francois Calmette is geboren in Beziers, op 70km van Montpellier.

Weet iemand waar Adriano Vittorio (Borinage piste), voormalig lid SAC, actief was in Frankrijk of gewoond heeft?

Alain Weykamp woont geloof ik in Toulouse, maar dat is wel al een heel eind van Montpellier.

Re: Jean-Marie Tinck

Boemerang wrote:

L'arme par contre, probablement un su-rin, n'a pas été retrouvée

Wat is een su-rin » Wikipedia

Re: Jean-Marie Tinck

fipilip wrote:

Dit zou echt interessante info zijn. Niemand die kan nagaan welke feiten hij in 1981 en 1989 pleegde? Die zeggen misschien iets meer over het milieu waarin hij vertoefde.

Wat ik gelezen heb zou het telkens gaan om slagen en verwondingen. Mishandeling dus. Volgens Yves Barbieux (Nieuwsblad) was Tinck geen bekend figuur in de Brusselse onderwereld en stond hij niet te boek als beroepscrimineel. Veeleer iemand met een gewelddadig karakter.

Re: Jean-Marie Tinck

Werner wrote:

Wel eigenaardig dat hij zo'n jonge en onervaren advocaat neemt.

Die jonge advocaat was gewoon de advocaat van wacht die in het kader van de Salduz-wet kan opgeroepen worden. Amai, die mens zal ook niet geweten hebben wat hem overkwam. Naar eigen zeggen kent de advocaat het Bende van Nijvel-dossier amper, kerel is rond de 30. Het feit dat Tinck geen andere advocaat met meer ervaring genomen heeft kan er op wijzen dat Tinck onschuldig is ofwel dat hij de middelen niet heeft om een duurdere advocaat te nemen.

Ben wrote:

Ik heb hem gevraagd wat zijn bron was van de stelling dat Tinck lid was van Westland New Post. Ik kreeg als antwoord terug dat hij het niet over Tinck maar Barbier had.

En heeft Coveliers ook gezegd waarom hij dacht dat Barbier opgepakt was? Ik vind het toch wel opmerkelijk dat hij dat dacht.

145

Re: Jean-Marie Tinck

Ik vraag me af wat de rijkunsten van Tinck zijn. Als hij chauffeur van de bende zou ik verwachten dat hij een meer dan gemiddeld chauffeur zou zijn. Waar heeft hij zijn rijkunsten geleerd? Rallyervaring? De bende zou toch niet gelijk welke chauffeur in die golf hebben gestopt. In die zin vind ik het opscheppen als zijnde chauffeur niet zo abnormaal. De chauffeur is cruciaal om ergens weg te geraken en moet dus over de nodige rij-ervaring beschikken.

Nu niet bij alle omstandigheden was deze chauffeur van de bende zo professioneel. Had hij de motor van de Saab 900 niet opgeblazen?

146

Re: Jean-Marie Tinck

Bij het zoeken op 'Jean-Marie Tinck' de dag nadat zijn naam bekend was geworden, verscheen tussen de google-resultaten een stukje van een pagina waar zijn naam en gsm-nummer opstonden. Op hetzelfde stukje uit die pagina stond naast zijn naam de naam van een andere man, die deel uitmaakt(e) van 'Du vent et des voiles', een zeilvereniging uit Brussel. Erop klikken leidde tot een foutmelding en een dag later was ook het fragment van de pagina niet meer te vinden.

Die zeilvereniging heeft een boot (of meerdere boten) liggen in Oostende. En op hun site staat een advertentie voor een zeilvakantie in Sète met een Jean-Marie als skipper. Sète is vlakbij Montpellier. Zou dus kunnen dat Jean-Marie Tinck verbonden was met deze vereniging en mogelijk werkzaam was als kapitein van plezierreisjes.

Let wel: zou kunnen. Voor hetzelfde geld gaat het over een andere Jean-Marie op onderstaande pagina.
Zou bovendien vooral iets zeggen over de bezigheden van de man, van criminaliteit lijkt me dit ver af te staan.

» www.ventvoile.org

147

Re: Jean-Marie Tinck

Goed gevonden, kroepoek. Iemand met veel tijd zou eens de foto's kunnen uitpluizen, maar het is maar de vraag of dat ook iets zou opleveren.

Re: Jean-Marie Tinck

dim wrote:

Goed gevonden, kroepoek. Iemand met veel tijd zou eens de foto's kunnen uitpluizen, maar het is maar de vraag of dat ook iets zou opleveren.

Niet veel tijd maar wel deze gevonden, van een oudere heer met zeemansmuts, gemaakt tijdens een bezoek aan Ramsgate. Is dit Tinck?

https://lh6.googleusercontent.com/-KwbzSGpiYAA/T6BCwxQm1gI/AAAAAAAAHck/Gxpt8iDaddQ/s1024/_DSC5855.jpg

For what it's worth.

149

Re: Jean-Marie Tinck

That's him.

Re: Jean-Marie Tinck

Ik vermoed dat hij ook de man rechts is. Met iets wat op een variant op een jagershoedje lijkt » picasaweb.google.com