151

Re: Jean-Marie Tinck

CleverTrevor wrote:

Ik vermoed dat hij ook de man rechts is. Met iets wat op een variant op een jagershoedje lijkt » picasaweb.google.com

Nee, is een andere man (denk ik).

152

Re: Jean-Marie Tinck

Alle 3 naast elkaar gezet in zelfde positie:

http://i.imgur.com/ggJwegP.jpg

153

Re: Jean-Marie Tinck

http://i59.tinypic.com/nf4peh.jpg

Re: Jean-Marie Tinck

De oren zijn anders: die van de man of de foto zijn rond vanboven in de hoek, die van Tinck zijn hoekig.

Re: Jean-Marie Tinck

De middelste foto van de drie die Zenga toont, laat het linkeroor van de man zien (de foto is gespiegeld), de andere twee het rechteroor. Juist dat linkeroor vind ik wel gelijkenissen vertonen, het rechteroor minder. Maar de hoek van de camera kan ook een verschil maken. Face to face-opnames zoals die van Tinck maken iemands gezicht anders. Ik vind het moeilijk. Ik zie gelijkenissen, maar ik ben niet honderd procent overtuigd.

Re: Jean-Marie Tinck

De Jean Marie Tinck vande zeilclub woonde wel in Brussel » pipl.com

Ventvoile.org. Siège social: Rue Fourmois, 30 à 1050. Jean-Marie Tinck au 0496/492.156. Belgique-België. PP. 1140 BXL 14. B.C.0009. Page 2. C

Helaas valt de rest weg en is op het telefoon nummer niks te vinden. Hij staat overigens (als dat hem is) op nog wel meer foto's, bv. » plus.google.com/photos (samen met Marc V.)

Re: Jean-Marie Tinck

Daar zit hij inderdaad ook tussen, en meer dan eens met zeemansmuts. Ik heb ook het idee dat er op deze pagina (www.ventvoile.org) een naam is weg gehaald. Kijk naar de eerste zin:

Marc, Mich, Olivier, Emile, Rémy, Michaël, Thibaud, Jacques et Christian sont tous des responsables de bord expérimentés.

Voor "Marc" zit een spatie. Alsof er eerst een naam voor stond.

Veel van de reizen van deze club gaan naar Engeland. Tinck zou Engels aan het leren zijn, werd ergens geschreven, mogelijk met de bedoeling België te verlaten. Mensen die emigreren kiezen nogal eens een land waar ze vaker zijn geweest.

Soit, misschien maken we ons druk om niks!

Re: Jean-Marie Tinck

Clevor Travor, die pagina heb ik door de Wayback Machine gehaald en kon er in oudere versies geen andere naam ontdekken. Had Tinck niet inFrankrijk vastgezeten? Die boot van die zeilschool, de Scherzo, is mede mogelijk gemaakt door een reintegratieproject voor gevangen uit Marseille.

Re: Jean-Marie Tinck

Het bewijs dat ene Jean-Marie Tinck banden heeft met deze club zit trouwens ook in de Wayback Machine, zie » web.archive.org

160

Re: Jean-Marie Tinck

CleverTrevor wrote:

Ik vermoed dat hij ook de man rechts is. Met iets wat op een variant op een jagershoedje lijkt » picasaweb.google.com

Sorry, ik wil geen feestje verpesten, maar 't is 'em echt niet... Kijk naar de grote van de oren van Tinck, de grote van de mond en de kleine wat scheef staande ogen! De man waar we nu naar kijken heeft kleinere oren en mond, een frisser gezicht en meer 'open' ogen.

Hoe graag we het ook zouden willen (ik ook), maar deze man is echt niet de kale man van de enige foto die we tot nu toe hebben. Moet ook zeggen die is helemaal (geschoren) kaal en verwacht ook dat hij dat nog steeds is, maar dat hoeft natuurlijk niet. Keep up the good work verder... want hij moet wel ergens te vinden zijn... zoek zelf ook her en der!