161

Re: Jean-Marie Tinck

Ik denk dan weer wel dat de man op de foto's Tinck is. De gelijkenissen lijken me groot, de verschillen "interpreteerbaar". Niet vergeten dat perspectief en lichtinval behoorlijke effecten kunnen hebben.

162

Re: Jean-Marie Tinck

patrick111 wrote:

Als ik me niet vergis, wordt zijn DNA vergelijken met DNA dat ze op de kogelvrije vesten, die in Temse gestolen werden, teruggevonden hebben. Stel dat het overeenkomt, wat zou dat dan betekenen? Dat hij ooit in aanraking geweest is met die vesten, maar dat bewijst natuurlijk niet dat hij ze gestolen heeft en/of gebruikt heeft voor een overval. Als ze hem echt willen laten opdraaien voor Bende-feiten zullen ze toch met meer bewijzen over de brug moeten komen.

Ik denk dat het al ongelofelijk interessant zou zijn om alleen al te bewijzen dat hij aan die kogelvrije vesten gezeten heeft met zijn vingertjes, zelfs al heeft hij verder werkelijk nergens mee van doen. Ik denk dat ze dan wel een aantal zeer prangende vragen aan de beste man hebben! En zij niet alleen, zeg maar heel België en zelfs ik als Amsterdammer. smile

  • Wanneer heeft hij dan aan die vesten gezeten?

  • Van wie waren die vesten toen?

  • Wie gaf hem toegang tot die vesten, waar ze lagen?

  • Lagen ze in een loods of bij iemand thuis, in een auto?

  • Waarom zat hij er aan, kreeg hij toegang?

  • Wie kan die antwoorden ook maar enigszins bevestigen?

Kan me bijna  niet voorstellen dat iemand die nu opgepakt wordt er zo onprofessioneel en gemakkelijk van af komt als in de jaren '80 schijnbaar het geval moet zijn geweest... Mag toch aannemen dat je nu helemaal binnenstebuiten gekeerd wordt.

Btw als je in Nederland opgepakt wordt op basis van DNA, dan ben je vaak al helemaal gescanned voor dat dat gebeurt. Officieel moeten ze dan nog een keer een staaltje afnemen, maar vaak is zo iemand dan al weken gevolgd zijn er sigaretten, haren van de kapper en pils-glazen van de kroeg afgepakt. Mag aannemen dat dit in zijn geval en op dit dossier niet veel anders geweest zal zijn. Voor zo ver ze zijn DNA niet nog in een databank hadden natuurlijk, weet niet hoe de wetgeving in België wat dat betreft is en in hoeverre ze een nieuwe staal moeten trekken omdat de technieken zoveel verbeterd zijn ook op het gebied van afname.

Re: Jean-Marie Tinck

De PDF is uit 2001, in de Wayback zit in die periode wel meer Jean-Marie Tinck, dus kan het hem nog steeds zijn en is ie al jaren niet meer actief voor die club.

Re: Jean-Marie Tinck

In 2003 staat zijn naamer niet meer bij » web.archive.org

Dus inderdaad, op die fotos zal het 'm niet zijn.

165

Re: Jean-Marie Tinck

Dat wil toch niets zeggen? Hij kan toch nog altijd aan de activiteiten deelgenomen hebben?

166

Re: Jean-Marie Tinck

CleverTrevor wrote:

Het bewijs dat ene Jean-Marie Tinck banden heeft met deze club zit trouwens ook in de Wayback Machine, zie » web.archive.org

Er is volgens mij maar 1 Jean-Marie Tinck in heel België, dus dit moet hem zijn.

Re: Jean-Marie Tinck

Je hebt gelijk dim, ik bedoel alleen dat de kans dan wel een stuk kleiner is geworden aangezien zijn naam vanaf januari 2003 niet meer op de site genoemd wordt als zijnde schipper voor de zeilschool.

168

Re: Jean-Marie Tinck

johan666 wrote:

Er is volgens mij maar 1 Jean-Marie Tinck in heel België, dus dit moet hem zijn.

Dacht het niet » Facebook

Re: Jean-Marie Tinck

johan666 wrote:

Er is volgens mij maar 1 Jean-Marie Tinck in heel België, dus dit moet hem zijn.

Vermoedelijk zijn er twee. De andere is de muzikant uit Manage » j-m-tinck-music-band.e-monsite.com

170

Re: Jean-Marie Tinck

Ik bedoel ook die aan de doorgegeven gegevens beantwoord. smile Water, zeilen, (commando) knopen, Brussel, Oostende, timmerman.