171

Re: Jean-Marie Tinck

dim wrote:

Ik denk dan weer wel dat de man op de foto's Tinck is. De gelijkenissen lijken me groot, de verschillen "interpreteerbaar". Niet vergeten dat perspectief en lichtinval behoorlijke effecten kunnen hebben.

Ik denk het ook, plus de aanwijzingen die in die richting wijzen: boottochten in Zuid-Frankrijk, de boot in Oostende, de muts (die hij volgens buurtbewoners vaak droeg), ...

Ondanks het feit dat het een mooie vondst is, levert het weinig op. Ik ben vooral benieuwd naar zijn leven tijdens de jaren '80: wie waren zijn vrienden, waar werkte hij, ...

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

172

Re: Jean-Marie Tinck

Als zijn DNA inderdaad op de vesten zit, bevestigt dit enkel dat zijn DNA in contact is geweest met de gevonden vest of een gedeelte van een gevonden vest. Indien hij een bekentenis zou afleggen dan hoop ik dat hij het misterie over de ontbrekende vesten kan ophelderen.

Re: Jean-Marie Tinck

Een grote gelijkens is er in ieder geval als je de foto op pagina 10 van volgende document bekijkt » www.ventvoile.org

174

Re: Jean-Marie Tinck

De knakker op pagina 10 vind ik er ook op lijken, die heeft ook "de oren" en het iets meer vertrokken hoofd. smile

En dat onze Jean-Marie bij de zeilclub betrokken is lijk mij ook, "Michel Semal" die als de ander skipper wordt genoemd in de eerdere PDF verteld in een video over een bootje wat ze in Brussel bij de Zeilvereniging aan het bouwen zijn en dat later in Oostende zal komen te liggen » www.lavenir.net

Het bootje waar Tinck soms naar toe gaat in Oostende?

175

Re: Jean-Marie Tinck

De foto's van pagina 10, even handig als plaatje hier in het forum, is 't 'em of is 't 'em niet?

http://s1.postimg.org/q1exn1dof/Untitled_4.jpg

Re: Jean-Marie Tinck

Zijn er contactnummers van die zeilclub Du Vent et Des Voiles? Dan kan ik eens bellen en proberen meer te achterhalen.

Re: Jean-Marie Tinck

Gewoon op hun site René.

Re: Jean-Marie Tinck

Ok.

179

Re: Jean-Marie Tinck

Tja, ik weet het ook niet. Zit er al een paar uur naar te kijken, bij die zeilclub lijken wel een aantal knakkers te werken die nogal op elkaar lijken, alsof het broers of neven zijn en onze man zit daar ook onder. Heb me al een paar keer vergist tussen ze, alleen deze heeft geen of weinig haar. Vond de middelste foto met de plastic tas wel toevallig, alsof de fotograaf en hij meer weten. Hoe dan ook voor hetzelfde geld is het 'em ook helemaal niet! Hij lijkt alleen wat op de man van de eerste zwart wit foto, zit op die bootjes club in Brussel en doet wat in de haven van Oostende... toeval?

http://s28.postimg.org/xtqdo0xod/vraag_is_dit_hem.jpg

180

Re: Jean-Marie Tinck

Ironisch, die tas op de middelste foto Floris ...