181

Re: Jean-Marie Tinck

Waar vond je deze foto Floris?

182

Re: Jean-Marie Tinck

Jean-Marie is volgens de planning op de site van Du Vent et Des Voiles nog skipper geweest bij hen van 15 tot 18 augustus 2013. En de week erop behoorde hij tot de bemanning van de Scherzo. Is dus zeer goed mogelijk dat hij de man op de foto's is. Zeker de man op pagina 10 van het pdf-document gelijkt toch wel zeer sterk op de ons bekende foto van Tinck. Zelfs de kleren zijn hetzelfde: wit T-shirt en fleece-trui.

Maar zoals Ben aanhaalt, veel verder komen we er niet meteen mee.

183

Re: Jean-Marie Tinck

Het zal wel niets te betekenen hebben, maar in  Sint-Niklaas zit al meer dan 50 jaar een garage bedrijf met de naam Garage Tinck. Sint-Niklaas is toch dichtbij Temse, mbt tot Jean-Marie Tinck en DNA op de vesten uit Temse.

184

Re: Jean-Marie Tinck

johan666 wrote:

Waar vond je deze foto Floris?

Bootjes-club "Du Vent et Des Voiles" heeft ook een Facebook pagina, daar vond ik ze. Maar let op, zoals gezegd zijn er een stuk of drie mannen op de foto's van die club die nogal op elkaar lijken, deze komt het minste in beeld. De andere vaker, maar ik vind hem het meest op onze oorspronkelijke foto lijken, door de grote oren en neus. Maar zoals ik al zei, ik ben er niet zeker van, wat denken jullie?

Re: Jean-Marie Tinck

Sterker nog Mincky, het is een VW garage. wink

186

Re: Jean-Marie Tinck

Mincky wrote:

Ironisch, die tas op de middelste foto Floris ...

In Nederland gaat Willem Holleeder (Heineken-ontvoerder) ook nog steeds met flesjes Heineken op de foto (expres) en de andere Heineken-ontvoerders deden dat ook, daarom vond ik het ook frappant! Psychologisch is dit dus iets dat criminelen wel vaker doen. Maar nogmaals, 't kan ook een ander zijn en puur toeval. Als het hem wel zou zijn kan het zo maar zo zijn dat een deel van zijn oude netwerk ook op die club zit... who knows?!

187

Re: Jean-Marie Tinck

Er staat bij de foto met de tas: "sacré Jean-Marie, il a pas changé!"

188

Re: Jean-Marie Tinck

Dadelijk zat iedereen er naast met alle theorieën, en blijkt het een goed georganiseerde, opzichzelfstaande groep criminelen te zijn die gebruik maakten van de Strategie van de Spanning/CCC maar er zelf geen deel van uitmaakten.

Weet niet meer waar ik het las, maar ik las dat getuigen iemand op bootschoenen had gezien. Tinck draagt ze ook op de foto met de Delhaize tas.

189

Re: Jean-Marie Tinck

johan666 wrote:

Er staat bij de foto met de tas: "sacré Jean-Marie, il a pas changé!"

Ben ik nu achterdochtig of wordt het allemaal nog veel bizarder? Vertaald betekent dat toch zo iets als Jean-Marie heeft het niet verleert of is niet veranderd? En dan vind iemand dat leuk en als ik dan kijk op Facebook wie dat is die dat leuk vind dan is dat iemand (Louis D.) met een visserhoedje op? Huh? Are you koddig me? Wordt wel heel toevallig allemaal...

A. Het is dus Jean-Marie (die zich laat fotograferen met Delahaize tas);
B. Een andere gap vind dat grappig en liked het een laat zich zelf fotograferen met visserhoedje op!

http://s28.postimg.org/5qmdacm7x/Louis_Doeuvre.jpg

190

Re: Jean-Marie Tinck

Als aanvulling op mijn samenvatting:

Het parket van Charleroi is ervan overtuigd dat Tinck lid was van de Bende van Nijvel (of bepaalde diensten heeft geleverd voor de Bende van Nijvel). Ze baseren zich daarop niet alleen op de getuigenis van de Franse vriend.

Vijf dagen na de diefstal van een Volkswagen Santana in Lembeek verhuisd Tinck van Ukkel naar Elsene. Hij woont één jaar in Elsene. In 1983 wordt hij voor 30 maanden gevangenis veroordeeld vanwege slagen en verwondingen. In 1984 is het stil rond Tinck.

Na de zware overvallen op Delhaize-warenhuizen in 1985 (tussen 1986 en 1990) is het opnieuw stil rond Tinck, die in die periode zee- en timmerman is. In 1991 wordt hij dan veroordeeld voor de moord op een barman in Ukkel. Hij verlaat de gevangenis in 1996. Daarna leeft hij een stil en anoniem leven. Hij installeert zich in het huis van zijn moeder in Jette.

Een tijdlijn van zijn woonplaatsen:

Begin jaren '80: Ukkel
1982: Elsene (!)
1983: Ukkel (opnieuw)
Eind jaren '90: Jette

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube