Re: Jean-Marie Tinck

Weet iemand of onze beste vriend de Nederlandse taal machtig is?

272

Re: Jean-Marie Tinck

Ik weet niet of dit al gepost geweest is hier. Quote over de overval in Temse:

Op 10 september 1983 bracht de Bende van Nijvel een nachtelijk bezoek aan de zeilmakerij Wittock-Van Landeghem. Bij die overval schoot de Bende de conciërge Linda Van Huffelen een kogel door het hoofd, vermoordde haar man Jos Broeders, en ging er vandoor met zeven kogelvrije vesten die in een ijzeren kast in het lab van de technische dienst lagen.

Die zeven 'testmodellen' waren gemaakt van kevlar, toen een relatief nieuw 'rotswolachtig' kanariegeel materiaal waarmee Wittock-Van Landeghem nog maar pas aan het experimenteren was gegaan. Het parket in Dendermonde, dat zich over de zaak boog, ging ervan uit dat het om een inside job ging, iemand die wist dat de kevlar-vesten in die ijzeren kast lagen had de overvallers getipt.

Onthouden:

  • Zeilmakerij Wittock-Vanlandeghem

  • Men vermoed een inside job

Kan allemaal toeval zijn maar... Jean-Marie Tinck <-> Zeilen en bootjes.

273

Re: Jean-Marie Tinck

Ik zou misschien toch terug naar de basis willen gaan. Wat weten we nu eigenlijk? Tinck is door drie mensen herkend als robotfoto 17. Een robotfoto die maar aan één feit gelinkt kan worden: namelijk de diefstal in Elsene (en waarschijnlijk ook Lembeek). Stel dat Tinck Elsene toegeeft - een autodiefstal - dan wil dat absoluut nog niet zeggen dat hij iets te maken heeft met de rest van de Bende van Nijvel. Misschien heeft hij die Austin wel direct erna verkocht of gestolen in opdracht van iemand anders. Op die manier is hij wel een deel van de puzzel maar dan wel van een heel klein hoekje van die puzzel.

Daarnaast zou hij ook gezegd hebben dat hij de chauffeur was van de Bende van Nijvel. Zonder de rest van zijn verhaal zijn we weinig met die "bekentenis" maar je kan die zin eigenlijk op twee manier interpreteren: ik was de chauffeur tijdens de feiten van de Bende of ik was de chauffeur van de Bende van Nijvel (als in: ik bracht ze naar waar ze wilden gaan). Als je kiest voor de tweede optie dan is Tinck wel medeplichtig maar heeft hij niet meegedaan aan de bloedige feiten. Misschien kent hij zelfs de namen niet van de mensen die hij toen heeft rondgereden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

274

Re: Jean-Marie Tinck

Ben nog aan het zoeken maar ik begin te vermoeden dat dit de Reus is. Dit over zijn manier van lopen: zijn manier van lopen was opvallend.

  1. Bij de overval in Beersel in 1983 leek hij licht te manken en liep hij alsof hij blaren op zijn voeten had.

  2. In Overijse en Eigenbrakel in september 1985 was er sprake van een langzame, verende tred en een slungelachtige, licht gebogen houding.

  3. In Overijse vonden de getuigen dat hij op robotachtige wijze liep en zijn linkerbeen op een vreemde wijze naar voren bracht, bijna in slow motion.

Op het YouTube-filmpje is duidelijk te zien dat hij zijn linker been steeds min of meer langzaam naar voren slingert en de voet dan naar binnen draait.

http://i60.tinypic.com/nyftxw.jpg

275

Re: Jean-Marie Tinck

Ik ben benieuwd, over een week zal meer duidelijk worden als ze het voorarrest verlengen of niet. Maar ik denk dat mensen om hem heen en uit zijn verleden nu wel gaan praten, je ziet op het forum al dat de verhalen los komen. Allerlei mensen die misschien wel rare dingen over hem weten maar de verbindingen liet legden, gaan nu bij het bureau langs natuurlijk. Mijn gevoel zegt dat de speurders dit keer op het juiste spoor zitten en dat deze man niet in het geheel vrijuit gaat! In hoeverre hij de hoek van de puzzel of het centrum is zal blijken.

Oh, toch nog wat scherpe grote foto's van hem gevonden:

http://s1.postimg.org/hrlv1ihjj/jmt_sharp_1.jpg
http://s28.postimg.org/53m83aycd/jmt_sharp_2.jpg
http://s10.postimg.org/ur8q8ncrt/jmt_sharp_3.jpg

276

Re: Jean-Marie Tinck

johan666 wrote:

Ben nog aan het zoeken maar ik begin te vermoeden dat dit de Reus is.

De twee overvallers van de Austin in Elsene worden omschreven als 1m80 groot. Er wordt niet gesproken over een reus. Even een stapje terug nemen en zien wat we weten en wat we niet weten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

277

Re: Jean-Marie Tinck

Aan de andere kant, als ik naar de laatste foto met die bijl kijk dan denk ik, wat is hij daar aan het doen? Heeft ie net die onderdelen die er omheen liggen stuk geslagen met die bijl? Daar lijkt het wel op... Dat lijkt me dan weer redelijk zinloos, als ik me dan de vraag van de politie kan herinneren, kent u iemand die onwillekeurig dingen stuk snijd in verband met die patroon tassen die terug gevonden waren in het kanaal.

Nou ja, het was uiteraard niet meer dan een gedachte scheet!

278

Re: Jean-Marie Tinck

Maar dan wel weer voor mij die dode blik, en vooral die rechter wenkbrauw, net als die van de robotfoto van de killer, maar zal wederom wel weer niets betekenen.

279

Re: Jean-Marie Tinck

Floris, hij slaat stukken lood door midden (loden pijp). Dat smelten ze om en gieten er een Kiel van voor onder de boot.

280

Re: Jean-Marie Tinck

Kijk, handig dat er mensen zijn die verstand van zaken hebben, klinkt aannemelijk, maar doe je dat meestal met een bijl?