Re: Jean-Marie Tinck

Ik vind het nog steeds boeiend dat er in een artikel staat dat de zeilclub wil gaan samenwerken met een gevangenis in Marseille om ex gedetineerde te reintegreren...wat steekt daar achter en wie hebben daar gezeten?Is die samenwerking echt van de grond gekomen en wie hebben geholpen bij de bouw vande Scherzo?

302

Re: Jean-Marie Tinck

Eric, ik heb het meer over zijn uitstraling. Zijn ogen bv.

Re: Jean-Marie Tinck

Micky, de killer had toch blauwe ogen? Ik zie ook geen enkele vergelijking.

304

Re: Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Dat spreek ik absoluut niet tegen, en we hebben al veel informatie verzameld. Maar het probleem is dat niemand, maar dan ook niemand, hem lijkt te kennen. Ik heb een paar mensen gecontacteerd en allemaal zeiden ze hetzelfde: "nog nooit van gehoord". En met zo weinig informatie beschikbaar, begint iedereen overal wel verbanden te zien.

Zal dat niet de opzet zijn geweest dat niemand hem kent of kende?

305

Re: Jean-Marie Tinck

René De Witte wrote:

Er zijn in het Waasland trouwens nog wat mensen met die naam.

Als je de naam ingeeft bij wittegids.be zie je dat 1/4de van alle Tincks rond Sint-Niklaas en dus rond Temse wonen. Misschien heeft Tinck toch familie daar...

Re: Jean-Marie Tinck

Mincky wrote:

Eric, ik heb het meer over zijn uitstraling. Zijn ogen bv.

Juist een uitstraling is moeilijk te vatten in een robotfoto. Interessanter vind ik: snor, baard, bril, hoofddeksel, lengte, postuur, nou vooruit: flaporen. Die zijn te objectiveren, juist op robotfoto's.

307

Re: Jean-Marie Tinck

fipilip wrote:

Als je de naam ingeeft bij wittegids.be zie je dat 1/4de van alle Tincks rond Sint-Niklaas en dus rond Temse wonen. Misschien heeft Tinck toch familie daar...

Garage Tinck, Sint-Niklaas?

308

Re: Jean-Marie Tinck

Dat niemand Tinck kende of gekend heeft is onmogelijk. Hij werd veroordeelt voor moord onder de naam Tinck gdv! Tientallen, zo niet honderdtallen, zijn met hem in aanraking gekomen. Speurders, magistraten, rechters, sociale helpers, cipiers en medegevangenen. Het moet na te gaan zijn of hij zijn militaire dienst heeft vervuld van ... tot ..., bij wat en waar. Zijn jeugd en zijn schoolresultaten, dit alles is terug te vinden. Waar heeft hij gewerkt en betaalde hij persoonsbelastingen ?

Ik krijg zo stillaan de indruk dat onze Mr. Tinck een naar voor geschoven pion is in het schaakspel van de verjaring.

Re: Jean-Marie Tinck

Hmmm LEO, zeg je wel iets...

En Mincky, die garage is allang genoemd bestaatal 50 jaar en doet volkswagen groep al beweerde iemand van niet (Seat, Skoda, Audi, VW) en in de chache van Google heet het ook VW-garage.

310

Re: Jean-Marie Tinck

LEO wrote:

Dat niemand Tinck kende of gekend heeft is onmogelijk.

Je gaat ook wel wat kort door de bocht. Ik zeg ook niet dat niemand Tinck kent, ik zeg dat niemand die ik heb gecontacteerd Tinck kent. En daarbij zitten wel een paar mensen die veel kennis hebben opgebouwd over dit dossier. Hij is niet gekend in de Brusselse misdaadwereld of in de extreem-rechtse milieus van het Brussel van de jaren '80. Geloof me, deze man is ofwel een eenzaat, ofwel had hij een dubbele identiteit tijdens de jaren '80.

En ik heb ook het gevoel dat sommige mij daarstraks niet goed begrepen hebben. Alle hulp is welkom, daarom heb ik ook dit forum opgericht en het meeste dat hier gepost wordt, is interessant (en dan vooral de foto's). Maar het gaat me iets te ver om één foto met een Delhaize-zakje of een bijl te analyseren tot in het oneindige. Op zo'n moment is het misschien slimmer om even afstand te nemen en te kijken wat we nu hebben. En wat we nu hebben is (en ik zeg het nog eens) een mogelijke diefstal van een wagen in Elsene, dat is het.

En als laatste puntje: misschien loopt deze man vanaf volgende week dinsdag wel terug vrij rond omdat hij niets te maken heeft met de Bende. Dus het kan soms wijzer zijn om even geduld te hebben tot er iets meer info is dat in iedere pixel van een foto op zoek te gaan naar een aanwijzing.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube