Re: Jean-Marie Tinck

Bedankt voor de getuigenis. Het valt mij wel op dat Tinck erg openhartig is over zijn verleden.

Re: Jean-Marie Tinck

Nu begin ik even te twijfelen. Ik weet 200% zeker dat hij gezegd had dat hij enen vermoord had. Hij sprak Frans tegen ons denk niet dat hij Nederlands kende. Ik wil hierbij een foto bijsteken van hem maar dat lukt mij niet, weet niet goed hoe het moet.

363

Re: Jean-Marie Tinck

vandewalle wrote:

Ik wil hierbij een foto bijsteken van hem maar dat lukt mij niet, weet niet goed hoe het moet.

Ga naar www.imgur.com, klik op Computer rechts boven, navigeer naar de map op uw computer waar de foto is opgeslagen en selecteer deze. Klik op start upload in het volgende scherm, 10 seconden geduld, copy/paste de link naar de foto uit de adresbalk van de browser in het forum. Klaar.

364

Re: Jean-Marie Tinck

vandewalle wrote:

En als je het mij vraagt is het de persoon op de foto die Floris postte op 21/5, de man met de Delhaize-tas.

Alle foto's die ik geplaatst heb zijn van dezelfde persoon 100% zeker. Ik heb uren alle foto's van de bootjes-club bekeken en herken hem inmiddels uit duizenden. Eerder zijn wel een paar foto's geplaatst die niet van hem waren op dit forum (niet door mij), deze zijn van een van zijn collega's in de bootjes club, die nogal op hem lijken, dat moet ik wel zeggen.

Wat je zegt over wat hij zei tegen jullie vind ik interessant, persoonlijk vind ik wel dat je dit bij de politie zou moeten melden, maar dat is aan jouw!

Re: Jean-Marie Tinck

Bedankt voor de uitleg:

http://i.imgur.com/Tg7no4P.jpg

Re: Jean-Marie Tinck

Dat was in 2001? Het zou hem inderdaad kunnen zijn. Hij heeft een nogal karakteristiek postuur. Bedankt voor het delen! Waren er nog mensen bij toen hij over zijn verleden praatte? En zei hij iets wat (achteraf) over de Bende van Nijvel zou kunnen gaan?

367

Re: Jean-Marie Tinck

vandewalle wrote:

Goh, hoe groot? Das wel al lang geleden. Zou het niet zo direct weten, ongeveer 1m80-1m85 zou ik zeggen. Redelijk groot, maar geen reus.

Na je 40e jaar krimpt een mens. 1,5 tot 2 centimeter per 10 jaar.

Re: Jean-Marie Tinck

Vandewalle zegt dat hij hem in 2001 ontmoette. Tinck was toen 54 of 55. Als hij al gekrompen was dan was het niet veel.

369

Re: Jean-Marie Tinck

Ja Vanderwalle, ik denk dat je met Tinck op een bootje hebt gezeten.

Het is al wat langer geleden, dus hij zag er toen iets anders uit maar het is de typische lange neus, de grote oren, bril en let ook op de knokkels van zijn handen. Ik vind dit de moeilijkste foto die ik tot nu toe van hem heb moeten identificeren omdat het zo lang geleden is, wat dat betreft zie je het verschil in leeftijd. Maar hij draagt wel eens een baardje ook recentelijk. Ik heb dat soort foto's bewust tot nu toe niet gedeeld omdat dat alleen maar verwarring zou zaaien, maar bij deze een vergelijking.

Jouw foto (links) en een recente foto met baardje (rechts). Ik ben 95% zeker dat je met de man die nu vast zit op een bootje gezeten hebt!

http://s28.postimg.org/xfum4kyx9/tinck_90procent.jpg

Re: Jean-Marie Tinck

CleverTrevor wrote:

Dat was in 2001? Het zou hem inderdaad kunnen zijn. Hij heeft een nogal karakteristiek postuur. Bedankt voor het delen! Waren er nog mensen bij toen hij over zijn verleden praatte? En zei hij iets wat (achteraf) over de Bende van Nijvel zou kunnen gaan?

Ja, we waren met zn vijven. Hij heeft verder niets gezegd. Vandaag is mijne frank (euro) gevallen. Schipper, Jean, een moord. Dat het wel Jean Marie Tinck zal geweest zijn, maar zie niet in dat politie met deze gegevens iets wijzer zou zijn en dat ik daardoor iets meer weet over de bende van Nijvel. Mij is het te doen om de persoon Tinck. De politie moet uitzoeken of Tinck iets te maken heeft met de bende.