371

Re: Jean-Marie Tinck

http://i.imgur.com/qwPT1m8.jpg

Re: Jean-Marie Tinck

Floris wrote:

Jouw foto (links) en een recente foto met baardje (rechts). Ik ben 95% zeker dat je met de man die nu vast zit op een bootje gezeten hebt!

Ja nu ben ik nog meer zeker, heb ook al met vergrootglas op foto zitten kijken en zijn oren overtuigden mij nog het meest.

373

Re: Jean-Marie Tinck

Vandewalle, zijn er nog andere kenmerken die u zich kan herinneren? Bijvoorbeeld de manier van lopen? Of hij rookt? Is het een ervaren schipper die op de boot orders uitdeelt of doet hij alles zelf? Zoals zeilen hijsen en aanleggen?

Re: Jean-Marie Tinck

Floris wrote:

Jouw foto (links) en een recente foto met baardje (rechts). Ik ben 95% zeker dat je met de man die nu vast zit op een bootje gezeten hebt!

Floris, die foto rechts is hem dat zeker? Ik vind ook dat het 2 dezelfde personen zijn en zoals ik al zei, hij zag er niet kwaadaardig uit.

375

Re: Jean-Marie Tinck

patrick111 wrote:

Bedankt voor de getuigenis. Het valt mij wel op dat Tinck erg openhartig is over zijn verleden.

Dat valt mij ook op. Maar ik stel me voor als je tot een van de meest gezochte personen van het land behoort en een keer per ongeluk je mond voorbij praat, en er dan vervolgens achter komt - nadat je weken in de rats gezeten hebt over je stommiteit - dat er helemaal niks gebeurt. Dat je langzaam wat losser wordt daar in en na jaren merkt dat je elke dag wel kan vertellen dat je een killer bent maar dat er niemand naar de politie stapt.

Ik denk dat het ook echt zo werkt, als iemand mij verteld dat hij een killer is, zou ik ook niet direct naar de politie stappen, ik zou denken, hij schept op, of als ik hem aangeef zal wel blijken dat hij alleen maar bluft en daarna blijft over dat ik hem aangegeven heb. Of mensen geloven het niet omdat het toch wel een aardige man is; de relatie die je zelf met iemand ontwikkeld is vaak toch belangrijker in je beleving dan een verleden, zeker als er een discrepantie tussen verleden en jouw beleving is, ga je uit van je eigen ervaring.

In Nederland zijn ook een aantal keren laagstaande moorden opgelost en dan kon de buurt waar de moordenaar in kwestie woonde het niet geloven en kwam er bijna standaard uit: "maar het was zo'n aardige man."

376

Re: Jean-Marie Tinck

vandewalle wrote:

Dat het wel Jean Marie Tinck zal geweest zijn, maar zie niet in dat politie met deze gegevens iets wijzer zou zijn en dat ik daardoor iets meer weet over de bende van Nijvel. Mij is het te doen om de persoon Tinck. De politie moet uitzoeken of Tinck iets te maken heeft met de bende.

Dat is een foute redenering imo: het is niet in te schatten of de politie al dan niet wijzer kan worden van je informatie, dat is volledig aan hun. Een theoretisch voorbeeld: als Tinck zegt dat hij van 1999 tot 2002 in het buitenland was en jij kan aantonen dat je in 2001 een boottocht met hem gedaan hebt, dan betekent dit dat zijn verklaring vals is en dan kan de politie dat hard maken bij een verhoor.

Denk dat op dit moment alle mogelijke info nuttig is voor de onderzoekers, of ze al dan niet bruikbaar is en/of vitaal valt door ons niet te beoordelen.

377

Re: Jean-Marie Tinck

vandewalle wrote:

Floris, die foto rechts is hem dat zeker? Ik vind ook dat het 2 dezelfde personen zijn en zoals ik al zei, hij zag er niet kwaadaardig uit.


Sure, 100% zeker, de foto rechts is de man waarvan de kranten in België tot nu toe alleen de zwart/wit foto verspreid hebben, ik heb meer foto's van hem in deze kleding onder dit onderwerp gepost. Op de foto met de bijl, en het slijpen van de pijp, maar ook met de Delhaize-tas heeft hij het zelfde jasje aan!

Alleen meestal is hij extreem glad geschoren op zijn kop, en dan over zijn hele kop, schijnbaar kan zijn huid dat ook goed hebben (die van mij zou dat niet kunnen) maar soms heeft hij dus ook een baardje!

En over het algemeen is mij opgevallen dat hij camera schuw is en geloof me ik heb honderden foto's en filmpjes door geploegd, hij geeft er de voorkeur aan, als er foto's genomen worden om achteraan te gaan staan of zich om te draaien. Ach wat zal ik zeggen, jij kent hem. wink

378

Re: Jean-Marie Tinck

zenga wrote:

Dat is een foute redenering imo: het is niet in te schatten of de politie al dan niet wijzer kan worden van je informatie, dat is volledig aan hun. Een theoretisch voorbeeld: als tinck zegt dat hij van 1999 tot 2002 in het buitenland was en jij kan aantonen dat je in 2001 een boottocht met hem gedaan hebt, dan betekent dit dat zijn verklaring vals is en dan kan de politie dat hard maken bij een verhoor.

Denk dat op dit moment alle mogelijke info nuttig is voor de onderzoekers, of ze al dan niet bruikbaar is en/of vitaal valt door ons niet te beoordelen.

Ja Vanderwalle, ik zou gewoon even bellen met de Politie, dan merk je van zelf wel hoe of wat... Vooral ook omdat je nog foto's hebt.

Omdat waarschijnlijk iedereen tot nu toe deze gedachtengang volgde liep hij tot een week geleden vrij rond, als iedereen die iets met hem te maken heeft gehad zich vanaf morgen gaat melden kunnen ze echt een goed dossier vormen over zijn gangen. En worden die verdomde moorden nog eens een keer opgelost, ik zeg proost, ik zeg goed dat je dit hier met ons deelt!

379

Re: Jean-Marie Tinck

Floris heb jij nog foto's van zijn handen? Het lijkt op die foto net alsof hij een soort rare (linker)middel vinger heeft.

http://i.imgur.com/pY0ODiw.jpg

380

Re: Jean-Marie Tinck

Oh by the way Vanderwalle, een paar vraagjes aan jouw:

Kijk eens naar deze post, dat is een loop-filmpje waar je het loopje van Tinck ziet zoals hij tegenwoordig loopt. Kan jij je daar iets van herinneren, of zijn dat soort details te lang geleden? (Desnoods heb ik ook het originele filmpje voor je).

Kijk eens in je foto archief van foto's van die boottocht, zie je daar bij kans een Delhaize-tas van hem, die hij vast houd of die ergens op de boot ligt.

Begrijp me goed dit zegt allemaal helemaal niks, maar ik wil het graag weten, misschien melden zich meer oud-bekenden en als er een patroon zou zijn kan dat wel interessant zijn.