Re: Jean-Marie Tinck

Op deze clip zie je hem ook (op 0:15) » YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

johan666 wrote:

Floris heb jij nog foto's van zijn handen? Het lijkt op die foto net alsof hij een soort rare (linker)middel vinger heeft.

Ik zie niet meteen iets abnormaals aan die middelvinger hoor. Misschien geeft dat stukje stoel een vertekend beeld.

Re: Jean-Marie Tinck

Scaramouche wrote:

Jean-Marie Tinck boîte comme l'un des tueurs du Brabant et fait ses courses... chez Delhaize: voici nos révélations et nos photos exclusives!

Bron » www.sudinfo.be


Met hun exclusieve fotos... stelletje persmuskieten!

394

Re: Jean-Marie Tinck

Ik zag het ook deze morgen in de supermarkt, ik viel bijna achterover. "Exclusief". Schaamteloos. Ze hadden minstens naar het puike zoekwerk op deze site kunnen verwijzen of hier een woordje van dank kunnen plaatsen!

Re: Jean-Marie Tinck

Precies dim, gewoon een forum kopieren en zeggen dat je een exclusiefje hebt... losers!

Re: Jean-Marie Tinck

Bij een dossier als dit zijn zulke publicaties natuurlijk onvermijdelijk. Exclusief kunnen ze de foto's niet noemen. Maar we werken er hier zelf aan mee - het forum is even openbaar als een krant.

Ik hoop langzamerhand voor Tinck dat zijn schuld te bewijzen valt. Want als er geen bewijzen zijn (en misschien is hij ook wel helemaal onschuldig) en hij vrijkomt, dan is zijn leven in België geen pretje meer. Iedereen zal hem toch als de Bende-verdachte gaan beschouwen na alle media-aandacht.

Dat gezegd zijnde, blijft hij de schijn tegen hebben.

Nog iets wat ik me afvroeg. Hij wordt beschuldigd van negen aan de Bende van Nijvel gerelateerde feiten. Aangezien de feiten van 1982 en 1983 verjaard zijn, moeten dat wel die van 1985 zijn. Of zie ik dat verkeerd? Zo niet, dan is er een ander probleem want ergens is gepubliceerd dat hij alleen in '82 en '82 een rol zou hebben gespeeld...

Re: Jean-Marie Tinck

Hoe ik het begreep (maar dat weet ik niet zeker) is dat het als 1 dossier gezien wordt? En dan pas alle feiten vervallen? Maar mijn Frans is dan wel heel slecht! Dus ik kan het verkeerd uitgelegd hebben wat er stond. Maar je hebt gelijkt dat mocht hij onschuldig zijn er na deze commotie voor hemgeen normaal leven meer zou zijn.

Tuurlijk is dit forum openbaar, maar om het dan een exclusief iets te noemen en alsof je het zelf ontdekt zou hebben... Schaamteloos gewoon, een stukje uit een andere krant overschrijven zou niet door de beugel kunnen dus ze hadden het best iets anders kunnen brengen.

398

Re: Jean-Marie Tinck

Merovinger wrote:

Mensen stop er eens mee! Hoe verleidelijk het ook is om aan te nemen wil dat loopje helemaal niets zeggen. Het is niet omdat die kerel op een recent filmpje mankt dat hij dat altijd heeft gedaan en zeker niet 30 jaar geleden.

Ik wil daar alleen maar mee zeggen dat er niet perse over alles rond Tinck een link moet gezocht worden met het Bendedossier. Het verhaal zou anders zijn als zou blijken dat hij al mankte in de periode 1982-1985. Maar dat kan je nu niet uitmaken uit een recent opgenomen filmpje.

Uw redenering zou kloppen als Jean-Marie Tinck een van de honderden namen is die hier op het forum circuleren. Maar hij is wel aangehouden op verdenking van lidmaatschap van de Bende van Nijvel. Als hij een moedervlek in zijn nek heeft zou dat belangrijke info zijn. Als hij bepaalde andere verdachten zou kennen is dat belangrijk.

En het is dus ook belangrijk dat hij mankt en eigenlijk doet hij meer dan dat: hij heeft een raar loopje. Dat is precies de complexe omschrijving door getuigen van de manier van voortbewegen van een van de bendeleden. Natuurlijk kunnen wij hem daar niet voor arresteren of berechten omdat wij hem nooit kunnen arresteren of berechten. Dat is aan het gerecht. Maar voor wat wij hier doen of kunnen doen is dat wel nuttig.

club_le-happy-few wrote:

De fantasie van sommigen is hier heel hard op hol aan het slaan vrees ik. Hij zou enkel 'chauffeur' geweest zijn. Ik vermoed dan nog enkel van één van de begeleidende/reserve-wagen. Volgens mij is zijn rol miniem.

De twee die de Austin gestolen hebben zijn de stichters en vormen de kern van de bende. Zijn rol is zeker niet miniem. Zijn verhuis naar Elsene in mei 1982, zijn verhuis terug naar Ukkel in april 1983 (een belangrijk jaar in de geschiedenis van de bende), zijn rare loop, het feit dat hij schipper is en iets van zeilen afweet en dus Wittock-Van Landeghem zal kennen, zijn geboortedorp Binche tegen Anderlues, Lobbes, Landelies, Maubeuge... Misschien komen er nog andere dingen naar boven, zo kan hij ook lassen blijkbaar, toch ook iets typisch voor de bende... Het spoorwegticket naar Oostende... Allemaal apart is dit weinig maar samen is het ... veel.

Re: Jean-Marie Tinck

fipilip wrote:

Uw redenering zou kloppen als Jean Marie Tinck een van de honderden namen is die hier op het forum circuleren. Maar hij is wel aangehouden op verdenking van lidmaatschap van de Bende van Nijvel. Als hij een moedervlek in zijn nek heeft zou dat belangrijke info zijn. Als hij bepaalde andere verdachten zou kennen is dat belangrijk.

En het is dus ook belangrijk dat hij mankt en eigenlijk doet hij meer dan dat: hij heeft een raar loopje. Dat is precies de complexe omschrijving door getuigen van de manier van voortbewegen van een van de bendeleden. Natuurlijk kunnen wij hem daar niet voor arresteren of berechten omdat wij hem nooit kunnen arresteren of berechten. Dat is aan het gerecht. Maar voor wat wij hier doen of kunnen doen is dat wel nuttig.


Akkoord dat het feit of hij al dan niet mankt in de jaren '80 belangrijk kan zijn. Maar niet dat hij nu mankt want dat zegt niets. Dus als iemand die Tinck in de jaren '80 gekend heeft zou kunnen bevestigen dat Tinck toen mankte of raar liep dan zijn we al een stapje verder vooruit. Doch maar een klein stapje want de eerste keer dat gemerkt werd dat één van de daders een raar loopje heeft is bij de overval op de Delhaize in Beersel op 7 oktober 1983. Volgens dit artikel (voor zover de info juist is) zou Tinck echter vanaf april 1983 niet meer deelgemaakt hebben van de Bende. Verder zie ik op de foto's noch een moedervlek in de nek, noch een tatoo over voorarmen - al kan dit natuurlijk ook op een bepaald ogenblik weggesneden of gelazerd geweest zijn.

Re: Jean-Marie Tinck

Op 0,35 hoor je ook duidelijk iemand Jean Tinck zeggen, kan iemand zeggen of hij ook antwoord (misschien zegt z'n stem iets voor eventuele getuigen?) » YouTube