401

Re: Jean-Marie Tinck

Nog iets wat ik me afvroeg. Hij wordt beschuldigd van negen aan de Bende van Nijvel-gerelateerde feiten. Aangezien de feiten van 1982 en 1983 verjaard zijn, moeten dat wel die van 1985 zijn. Of zie ik dat verkeerd? Zo niet, dan is er een ander probleem want ergens is gepubliceerd dat hij alleen in '82 en '82 een rol zou hebben gespeeld. Volgens mij zijn toch alle misdaden van de Bende van Nijvel verjaard op 10 november 2015?

402

Re: Jean-Marie Tinck

Merovinger wrote:

Akkoord dat het feit of hij al dan niet mankt in de jaren '80 belangrijk kan zijn. Maar niet dat hij nu mankt want dat zegt niets. Dus als iemand die Tinck in de jaren '80 gekend heeft zou kunnen bevestigen dat Tinck toen mankte of raar liep dan zijn we al een stapje verder vooruit. Doch maar een klein stapje want de eerste keer dat gemerkt werd dat één van de daders een raar loopje heeft is bij de overval op de Delhaize in Beersel op 7 oktober 1983. Volgens dit artikel (voor zover de info juist is) zou Tinck echter vanaf april 1983 niet meer deelgemaakt hebben van de Bende.

Akkoord dat info over manken in 1983 nog interessanter zou zijn. Wat betreft zijn deelname in de tweede helft van 1983 en de feiten van 1985: ik denk dat je met mij akkoord gaat dat niet alles wat in de pers verschijnt juist is. Wie in 1982 mee deed deed eind 1983 ook mee. Dit is niet zoiets waar je met een vingerknip vervangers voor vindt. Tenandere: de procureur heeft gezegd dat hij gevangen zat voor 1983 en na 1985, en hij zei ook: niet ten tijde van de aanslagen van de Bende. Als Tinck maar mee deed tot maart 1983 zou dit totaal overbodige info zijn van de procureur.

403

Re: Jean-Marie Tinck

Eerder wees Dim er op dat Colette Tinck wel eens de zus zou kunnen zijn die in Engeland woont. Dat is belangrijk want als het klopt (en het ziet er zo naar uit) dan is de familie afkomstig uit het Waasland, waar het merendeel nu nog woont. Vlakbij Temse.

Re: Jean-Marie Tinck

Focus op de tuinierder met het postke. Hij is naar school gegaan in Steenkerque.

Re: Jean-Marie Tinck

Het is jammer dat die tuinierder al zijn profielen (ook op Netlog) behoorlijk heeft afgeschermd. Mocht je nog een ingang weten waar de meneer meer post hoor ik het graag. Hij boeit me!

406

Re: Jean-Marie Tinck

De tuinierder?

407

Re: Jean-Marie Tinck

johan666 wrote:

Reste un élément troublant : depuis trois ans, un autre homme, se disant Belge et marin, raconte sur plusieurs sites consacrés à l’affaire des tueurs du Brabant une histoire similaire. Celles de confidences qu’il aurait recueillies en 2001 à Marseille auprès d’un navigateur belge, racontant "qu’il avait buté récemment un type avec sa bande (...) Mais surtout le film des tueries du Brabant lui repassait sans cesse. (...) Il m’a alors avoué qu’il avait dû tirer sur des innocents, avec sa bande."

Weet iemand wie die "autre homme" is? En weet iemand wat de vertaling is van dit: "qu’il avait buté récemment un type avec sa bande"?

Re: Jean-Marie Tinck

Zijn Facebook is nog openbaar, maar is het geen schuilnaam? Hij zit ook bij Facebook-groepen van ex-mariniers.

Re: Jean-Marie Tinck

Openbaar? Hebben we het dan wel over dezelfde? Enige wat ik bij hem zie is z'n profielfoto die niet afgeschermt is. En bij die mariniers weet ik dat ie lid is, maar moeilijk zijn postst te vinden. Bezige bijtjes daar.

410

Re: Jean-Marie Tinck

Vertaling:

"qu’il avait buté récemment un type avec sa bande."

"... dat hij recent iemand vermoord had met zijn bende."