Re: Jean-Marie Tinck

Waar heb je dat gevonden Dirk?

432

Re: Jean-Marie Tinck

Vernomen bij het parket-generaal. Tinck is dus nooit naar de gevangenis gemoeten in 1983.

Re: Jean-Marie Tinck

Dat is best interessant.

Re: Jean-Marie Tinck

Louis D. heeft meegewerkt aan de bouw van het zeilschip Scherzo. Dus is hij goede vriend van Tinck en kent effectief ook zijn geheim en lacht hij ermee? Of delen ze het geheim?

435

Re: Jean-Marie Tinck

Slagen en verwondingen, dan, maar wie was het slachtoffer?

436

Re: Jean-Marie Tinck

dirk73 wrote:

Vernomen bij het parket-generaal. Tinck is dus nooit naar de gevangenis gemoeten in 1983.

Weet je soms ook wie zijn advocaat was toen in 1983 en of voor zijn latere zaak?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

437

Re: Jean-Marie Tinck

dirk73 wrote:

In 1983 kreeg Tinck dertig maanden voorwaardelijk voor slagen en verwondingen. Geen moord.

Dat is dan een proces in 1983 voor een feit uit 1981 waarvoor hij, volgens mij, in december 1981 en januari 1982 in voorhechtenis heeft gezeten. Korte tijd later werd het eendenroer gestolen en de Austin (eerder amateuristische daden waaruit ik afleid dat hij in die periode zijn carrière begon).

Zijn slagen en verwondingen eind 1981 en de erop volgende gevangenisstraf zouden wel eens belangrijk kunnen zijn om meer inzicht te krijgen in het ontstaan van de Bende van Nijvel. I.v.m. de slagen en verwondingen: Wat, waar, wie, met wie? Moet terug te vinden zijn in oude kranten. Ik situeer het in november december 1981. En dan: waar in voorhechtenis gezeten eind december 1981? Met wie?

Re: Jean-Marie Tinck

Op deze clip is hij weer te zien. Hij heeft een koord in zijn hand en leidt de zeilboot. Koord vastgemaakt aan de achterkant van de boot. Vanaf 2:40 zie je hem » YouTube

439

Re: Jean-Marie Tinck

fipilip wrote:

Dat is dan een proces in 1983 voor een feit uit 1981 waarvoor hij, volgens mij, in december 1981 en januari 1982 in voorhechtenis heeft gezeten. Korte tijd later werd het eendenroer gestolen en de Austin (eerder amateuristische daden waaruit ik afleid dat hij in die periode zijn carrière begon).

Na de overval in Dinant beschrijft een voorbijganger de daders als: een man van middelmatig gestalte vergezeld van een grote, lijvige en potige kerel.

440

Re: Jean-Marie Tinck

Scaramouche wrote:

Op deze clip is hij weer te zien. Hij heeft een koord in zijn hand en leidt de zeilboot. Koord vastgemaakt aan de achterkant van de boot. Vanaf 2:40 zie je hem » YouTube


Eerste clip waarop zijn stem duidelijk te horen is.