461

Re: Jean-Marie Tinck

Dat weet ik niet fipilip. Ik vermoed dat zijn moeder daar blijven wonen is. Hij woonde ook met haar samen in de Longtinstraat Jette tot haar overlijden in 2006.

Re: Jean-Marie Tinck

Ik ben geïnteresseerd in de adressen van LD en MS tussen 1960-2014. lol

463

Re: Jean-Marie Tinck

dirk73 wrote:

Dat weet ik niet fipilip. Ik vermoed dat zijn moeder daar blijven wonen is. Hij woonde ook met haar samen in de Longtinstraat Jette tot haar overlijden in 2006.

Is daar trouwens huiszoeking gedaan?

464

Re: Jean-Marie Tinck

In de Longtinstraat? Ja.

465

Re: Jean-Marie Tinck

Ook in z'n garage hoop ik. smile

Re: Jean-Marie Tinck

Is dat chique appartement niet dat van zijn moeder? Als hij een avonturier is en altijd op zee is, is het natuurlijk te gek huur te betalen. Ik veronderstel dat zijn huidige woonplaats geërfd is van zijn moeder. Hij is in haar appartement gaan wonen na zijn dood.

Ik denk dat de hele Bende survivors zijn. Mensen die vertrouwd zijn het buitenleven. Weten waar ze zich kunnen wegstoppen in geval van nood. Als de Bende een ordinaire misdaadbende was die uit zichzelf handelde is het mogelijk dat ze opgerold was.

Maar als er Hogere Machten mee gemoeid zijn weet hij waarschijnlijk zelf niet wie de opdrachtgevers zijn. En dan zal het waarschijnlijk in de doofpot moeten om de 'politieke rust' te bewaren, het is zo al onrustig genoeg in België ... Als dat er nog eens bijkomt ligt het land zeker op zijn gat.

467

Re: Jean-Marie Tinck

club_le-happy-few, toch enkele bemerkingen, zonder je gedachtegang te willen afbreken hoor. wink

Het zou me verwonderen dat iemand die beroepshalve veel op zee zit de kneepjes van het zeilen onder de knie heeft. Matrozen op de Lange Omvaart zijn eerder ofwel techniekers, ofwel hulpjes. Ik situeer Tinck's bezigheden meer in het vrijetijds milieu.

Indien Tinck's moeder overleden is, is het maar normaal dat de zoon intrekt in haar woonst.

De bende bestaat uit personen die getraind zijn om in abnormale omstandigheden te verdwijnen en te overleven. Het ganse onderzoek bulkt van aanwijzingen naar "hogerhand", maar deze aanwijzingen worden blijkbaar steeds door de hand God's onderschept.

468

Re: Jean-Marie Tinck

Binche is een soort dorpje wat bekend staat als carnavalsdorp. Het eerste wat je ziet als je foto's van Binche zoekt met Google zijn maskers. Ik vroeg me ook af of Tinck zo ook op het idee is gekomen om maskers op te zetten tijdens de overvallen.

Re: Jean-Marie Tinck

noorderling wrote:

Ik bedoel om de waarheid te weten te komen moet men er mogelijk iets voor over hebben. Het moge duidelijk zijn, ik ben een voorstander van een deal. De waarheid is daarvoor te belangrijk. Waar die grens precies ligt, bij 1 of 2 of 3 moorden, weet ik niet. Het zou ook verschrikkelijk dubbel zijn om een Bende van Nijvel-lid te belonen. Ik weet alleen dat het heel mooi zou als dit stukje onverwerkt verleden achter kan worden gelaten. Laat Tinck aub de man zijn die ons die waarheid kan geven.

België kent geen pentiti-regelingen, zoals jij voorstelt, en een voorstel daaromtrent kon een paar jaar terug niet op een politieke meerderheid rekenen, als ik het mij goed herinner. Dus een deal maken, hoe sympathiek dat idee op zich is, kan niet. Zeker niet langs officiële weg.

Het is in dit geval waarschijnlijk ook niet werkbaar. Tinck kan zeggen dat hij maar een hulpje was, of (zoals in het voorbeeld) niet meer dan drie moorden heeft gepleegd, maar wie zegt dat het waar is? Bovendien, zou de killer (als die nog leeft) zelf weten hoeveel moorden hij op zijn geweten heeft? Hij stond vast niet te tellen tijdens het schieten... Het is zonder bewijzen altijd lastig, vrees ik.

470

Re: Jean-Marie Tinck

dirk73 wrote:

Vanaf 14 mei 1982 verhuisde hij naar Elsene, naar een studentenkamer.

Als hij op een studentenkamer zat, studeerde hij dan ook iets? En zo ja wat? Of was hij gewoon klein behuisd?!