41

Re: Jean-Marie Tinck

dim wrote:

Jean-Marie Tinck était un client très régulier puisqu’il vivait au-dessus de l’établissement avec un jeune homme d’une vingtaine d’années. (...) Le client avait pour son seul malheur le fait de discuter avec le jeune ami de Jean-Marie Tinck!

Lijkt dit wat te zeggen over de sexuele voorkeuren van Tinck? Niet dat dit veel betekent, maar elk element kan z'n belang hebben.

Re: Jean-Marie Tinck

'Beetgenomen' is de juiste term in deze ...

43

Re: Jean-Marie Tinck

Misschien, misschien niet. Ik zie nog steeds geen reden om niet te geloven in dit nieuwe spoor. Dit nog van Shadow (de persoon op tueries die goed op de hoogte is van Brussel's extreem-rechts in de jaren '80):

Pour revenir à Jean Marie Tinck, je ne me rappelle pas l'avoir vu à la Mandarine mais avec certitude dans l'établissement situé dans mon précédent message et au Champlain.

44

Re: Jean-Marie Tinck

Une commission rogatoire est partie dans le sud de la France. (...) On a pu constater que la personne qui a fait des confidences était l'individu qui avait été reconnu en 1997 sur base de portraits-robots," a expliqué Pierre Magnien, procureur du Roi de Charleroi.

Bron » www.7sur7.be

Ze zijn die fransman die de bekentenis van Tinck lekte dus officieel gaan opzoeken in Zuid-Frankrijk.

Re: Jean-Marie Tinck

dim wrote:

Als er effectief een WNP-spoor aan te koppelen valt, wel dan is het bingo. Geen twijfel mogelijk. Zo'n toeval is te onwaarschijnlijk. Maar ik denk dat ze het bij de onderzoekscel niet te snel in het openbaar gaan gooien. Misschien is, in tegenstelling tot wat wordt beweerd, de link met de recente opgravingen (en met deze bij Wachtelaer) toch niet zo ver af.

De persoon die Tinck heeft gekend en hem in verband brengt met de wereld rond De Rycke op "tueries" is iemand die wel degelijk de extreem-rechtse kringen door en door kent. Wat Coveliers te weten is gekomen is me onduidelijk, maar niet vergeten dat hij toch wel dicht bij het onderzoek stond. Ook Patricia "Trish" Finné zal niet zomaar in tranen uitbarsten als dit alles te licht zou wegen. Ze heeft haar lijntjes binnen de cel. Voorlopig blijf ik in de piste geloven, onlangs alle tegenwind. Enkel aan het voorgeborchte geef ik de hoop op ...

Er is voorlopig te veel rook om niet over een vuur te spreken. Ik geloof ook dat de onderzoekers meer bewijzen hebben tegen Tinck dan geweten is. Vooral het DNA-spoor lijkt volgens verscheidene bronnen al zo goed als een uitgemaakte zaak te zijn.

Re: Jean-Marie Tinck

Tsjonge, wat een kop heeft die vent zeg? Krek Telly Savalas. Als je met zo een kop rondloopt moet je wel ergens in de criminaliteit terechtkomen. Misschien heb ie gewoon in Frankrijk ook een café-baas proberen te mollen? Waarna die Fransen dachten: we gaan die kerel eens een lol doen van heb ik jou daar. Ah bon, die Fransen zullen ook wel geweten hebben dat die vent 'ooit verdacht geweest is van...' en dat zijn kop niet mediageniek is en ze er dus voor een tijd vanaf zullen zijn. Franse Colère.

Pff, wat zal het nu weer zijn? Tenminste zijn zowat alle politieke partijen het eens over een 'verlenging van de verjaringstermijn'. Tenminste daarover zijn ze het eens. Het geeft de impressie aan de bevolking dat ze er toch ergens nog mee bezig zijn. En wat gaat die Thinck vertellen, denk je? Veronderstel dat het DNA wat vroeger 'niet klopte', nu wél zou kloppen? In 1997 wisten ze heus ook al wel wat DNA was. En waar haalden ze dat DNA dan? In Beersel op die schotels? En hoe gingen ze daar mee om?

Als de zaak vrij komt, komt er ook inzage in de al-dan-niet-fraaie onderzoeksverrichtingen die door zoal  werden gedaan. 'In het belang van het onderzoek, moet het onderzoek geheim gehouden worden.'

Gewoon tragikomisch moeten die dossiers zijn. Telkens als ze er niet meer aan uit konden speelden ze het dossier aan een andere verder. Die kon dan gewoon weer opnieuw beginnen. Soms in het Vlaams, dan weer in het Frans. Ze halen er zowaar Zwitsers bij. En weet ik veel? Dan komen die zeuren dat hun dikke factuur niet op tijd betaald wordt.

De ergste in dit onderzoek moeten degenen geweest zijn die 'dingen vertelden waarvan ze niet zeker waren'. Zo van : "Ben je zeker dat het een blauwe auto was'. "Ja zeggen die dan heel beslist". Soms met 2 tegelijk. Daardoor raakte de politie verward. En ze waren het spoor al bijster. Als ze zo verder doen gaan die kerels zo oud worden dat ze zelf niet meer weten of ze het al- of niet gedaan hebben? Weet-je-wel?

47

Re: Jean-Marie Tinck

Tinck moet de dominosteen zijn die omver wordt geduwd in de hoop (en blijkbaar ook in de wetenschap) dat de hele reeks omvalt. Ik vermoed dat het dat is wat zal gebeuren. Onthoud vooral: Zuid-Frankrijk.

48

Re: Jean-Marie Tinck

Ik hou me even op de vlakte i.v.m. de aanhouding van deze Tinck. Zeker omdat er nu pas een rogatoire commissie naar Zuid-Frankrijk is afgezakt. De getuige baart me zorgen. Tinck maakte hem deelgenoot van een geheim: Tinck zou betrokken zijn bij de overvallen van de Bende van Nijvel. Dan mag je nog stomdronken zijn, zoiets bazuin je niet rond in een kroeg.

Met wie nam deze getuige contact om het grote nieuws te melden? Met de "police communale" ter plaatse? Met de CRS of liep hij, wat ik uitgesloten vindt, rond met het telefoonnummer van Jumet in zijn binnenzak? Kon deze getuige, als modale fransman, de draagwijdte van de hem ter ore gekomen inlichtingen inschatten en daaruit concluderen dat hij dit moest melden aan welke ordedienst dan ook? Of was de getuige een undercover met een opdracht?

De hamvraag blijft: Wie contacteerde wie zodat de info tenslotte in Jumet (of waar dan ook) binnen dwarrelde? Zoals in het ganse Bende van Nijvel-dossier, te veel vragen zonder antwoord. Ik tip op de verlenging van de vervaldatum.

49

Re: Jean-Marie Tinck

LEO wrote:

Of was de getuige een undercover met een opdracht?

Awel, vandaag schoot die gedachte mij ook te binnen. Maar ik kan niet goed plaatsen waarom ze dit zouden doen. Of de DNA-piste moest gebeurd zijn voor het contact van de Fransman met de speurders. Zo staat er in De Standaard van dit weekend dat "(...) de eerste analyse van een aantal gemengde DNA-sporen, die gevonden werden op bewijsstukken uit de tijd van de overvallen, de betrokkenheid van T. niet uitsluiten".

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

50

Re: Jean-Marie Tinck

Ofwel heeft 'het milieu' vóór de verjaring een soort 'deal' gesloten met de onderzoekscel: kijk, we offeren hier iemand op, maar dan laat je de rest wel gerust!