Re: Jean-Marie Tinck

Dat verklaart allicht waarom niemand naar de pers is gestapt om te zeggen dat hij of zij Tinck kent van het werk. Niemand weet hoe hij aan zijn inkomen kwam. Zoals ik deze week in Dag Allemaal bij monde van een daderprofiler schrijf, moet er iets gebeurd zijn waarom Tinck zijn mond heeft voorbij gepraat. Leefde hij van stempelgeld of van een leefloon, en heeft men hem betrapt op zwartwerk?

meegluurder, heb ik niet gevraagd. Ik had het over Ticnk zelf. Die penningmeester vertelde me dat hij compleet uit de lucht viel toen de speurders hem enkele weken geleden kwamen ondervragen. Dat was dus duidelijk voor de aanhouding van Tinck.

Mijn punt is dat ik vermoed dat Tinck zijn geld verdiende met zeilboten in opdracht te varen.

542

Re: Jean-Marie Tinck

Persoonlijk hou ik alles voor mogelijk en hou ik er rekening mee dat alles wat ik op dit forum gezegd heb onzin kan blijken te zijn... ik sluit niks uit en ben bereid om direct alles wat ik dacht te weten over boord te zetten.

Wat me daarom verbaasd is dat ik posts lees waarvan de strekking is, dat een bepaalde groep in de samenleving er sowieso niks mee van doen kan hebben, volgens de poster zelf dan! Volgens mij waren we er het op dit forum over eens dat vooringenomenheid van justitie en het NIET onderzoeken of van tevoren uitsluiten van bepaalde pistes, niet bepaald heeft bijgedragen aan het gevoel van een allesomvattend onderzoek.

Zelf wil ik dus geen enkele groep uitsluiten vooralsnog! Mocht je deel uitmaken van een bepaalde groep, zoals veteranen, de brandweer, de kinderopvang of van mijn part de wild-zee-vissers; ik zou zeggen, neem het niet persoonlijk op, gekken en moordenaars kunnen deel worden van elke groep in de samenleving. Als je zelf deel bent van zo'n groep heb je misschien toegang tot websites, databases en fotoalbums waar de rest van de forumbezoekers geen toegang toe hebben, misschien kun je serieus bijdragen aan het forum door informatie over Tinck die daar te vinden is. Waarmee we weer verder kunnen zoeken met z'n allen. Ik vond de bijdrage van een zeiler een paar dagen geleden, die een persoonlijke foto met ons deelde, waar Tinck op stond, van tien jaar geleden bijvoorbeeld heel waardevol voor onze beeldvorming. Ik hoop op meer van dat soort bijdrages. Daar heb je echt wat aan!

Zelf ben ik wel een beetje aan het einde van wat ik nu kan onderzoeken over Tinck, met de informatie die ik nu heb... Het zou leuk zijn als iemand een foto van hem zou kunnen vinden, die gesitueerd is in de jaren '80... maar dan zullen we wat zoekwoorden moeten hebben die overeenkomen met wat hij toen deed. We weten bijvoorbeeld niet eens of hij toen al zeilde?!?

543

Re: Jean-Marie Tinck

Ik zou weleens in de database van het Vreemdelingenlegioen willen kijken.

Re: Jean-Marie Tinck

Floris wrote:

We weten bijvoorbeeld niet eens of hij toen al zeilde?!?

En ook niet of hij toen rookte.

545

Re: Jean-Marie Tinck

Meegluurder wrote:

Wat heeft de penningmeester over de financiering verteld? Ze hebben 3 boten die ze moeten onderhouden, moet toch was kosten? En hoe is de club ontstaan en wat is de relatie tussen Tinck, medestichter S. en de tuinman D?


Van tuinman D. weten we tot nu toe alleen dat hij een post op Facebook in de groep van de zeilclub waarop Tinck stond met een Delhaize-tas 'ge-liked' heeft, dat is de enige reden waarom ik hem genoemd heb op dit forum en dan vooral omdat hij op zijn eigen Facebook-pagina al dan niet bij toeval het typische visserhoedje droeg.

Hij volgde dus de Facebook pagina van de zeilclub. Wat zijn exacte relatie met de zeilclub is weten we niet. Als de Delhaize-tas toeval is en het hoedje ook, dan is er eigenlijk geen enkele reden om specifiek hem uit te pluizen. Maar mocht één van de twee geen toeval zijn dan is er wel reden om hem uit te pluizen. We weten van hem dat hij ex-marine is en zeiler, voor de rest weten we niet zo veel... Ik zal hem nog eens andermaal onder de loep nemen.

546

Re: Jean-Marie Tinck

johan666 wrote:

Ik zou weleens in de database van het Vreemdelingenlegioen willen kijken.

Grappig, die gedachte had ik ook, zijn gedrag —ook met de bar-fights— past wel heel erg in het stereotype van dat wereldje... maar ja.

547

Re: Jean-Marie Tinck

Biggus Dickus wrote:

En ook niet of hij toen rookte.

Exact, en of ie nou wel of niet dronk, daar lees ik ook tegenstrijdige berichten over. Zelf zegt ie dat hij dit hele verhaal in een dronken bui vertelde, maar er zijn meerdere mensen die verklaarden dat hij in het verleden niet dronk, de zeiler die tien jaar geleden met hem in een boot zat verklaarde dat hij alleen cola dronk of koffie. Er is echter ook een verklaring dat hij lang geleden wel dronk en dan vreselijk agressief van kon worden.

548

Re: Jean-Marie Tinck

Merovinger wrote:

Het is ook mogelijk dat de journalisten de verklaring van Tinck verwarren met het verhaal van Robert Du Bois. Du Bois heeft het nl. al enkele malen op diverse websites over een persoon die hem jaren geleden tijdens een boottocht zou opgebiecht hebben aan overvallen hebben deelgenomen waar op kinderen is geschoten.

Die parallel tussen het verhaal van Robert Du Bois enerzijds, en anderzijds het verhaal van de arrestatie van Tinck is ongelooflijk merkwaardig. En zeggen dat ik niets moet weten van al wat met het paranormale vandoen heeft.

549

Re: Jean-Marie Tinck

Floris wrote:

Exact, en of ie nou wel of niet dronk, daar lees ik ook tegenstrijdige berichten over... Zelf zegt ie dat hij dit hele verhaal in een dronken bui vertelde, maar er zijn meerdere mensen die verklaarden dat hij in het verleden niet dronk, de zeiler die tien jaar geleden met hem in een boot zat verklaarde dat hij alleen cola dronk of koffie. Er is echter ook een verklaring dat hij lang geleden wel dronk en dan vreselijk agressief van kon worden.

Volgens mij staat hij hier met een blikje bier in z'n handen:

http://i58.tinypic.com/2zejnk9.jpg

550

Re: Jean-Marie Tinck

René De Witte wrote:

Dat verklaart allicht waarom niemand naar de pers is gestapt om te zeggen dat hij of zij Tinck kent van het werk. Niemand weet hoe hij aan zijn inkomen kwam. Zoals ik deze week in Dag Allemaal bij monde van een daderprofiler schrijf, moet er iets gebeurd zijn waarom Tinck zijn mond heeft voorbij gepraat. Leefde hij van stempelgeld of van een leefloon, en heeft men hem betrapt op zwartwerk?

De dood van zijn moeder... Inderdaad een interessante denkpiste van die profileer.

Floris wrote:

Zelf ben ik wel een beetje aan het einde van wat ik nu kan onderzoeken over Tinck, met de informatie die ik nu heb... Het zou leuk zijn als iemand een foto van hem zou kunnen vinden, die gesitueerd is in de jaren '80... maar dan zullen we wat zoekwoorden moeten hebben die overeenkomen met wat hij toen deed. We weten bijvoorbeeld niet eens of hij toen al zeilde?!?

Zoekwoorden kunnen we bedenken maar spijtig genoeg bestond internet nog niet in de jaren tachtig. Als je ziet welke info nu beschikbaar is, vakantiefoto's, familiefoto's, hobby's van verdachten, hun telefoonnummer op een site... Die schat aan info is recent.