721

Re: Jean-Marie Tinck

Goeie analyse, noorderling. Eindelijk.

722

Re: Jean-Marie Tinck

noorderling wrote:

In feite geldt dit nu ook voor Tinck. Er staat nog niets vast. Weet iemand wanneer er weer nieuws komt over zijn aanhouding ?

Eind deze maand zijn de nabestaanden en slachtoffers uitgenodigd voor een samenkomst met de onderzoekers en in België moet een verdachte iedere maand voor de raadkamer verschijnen. Die moet beslissen of iemand langer aangehouden blijft.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

noorderling wrote:

Ze heeft groot gelijk. Wat mensen allemaal verzinnen en posten wat er met haar vader gebeurd kan zijn, geliquideerd, versleept, crimineel enz. Dat geldt ook voor de families van Van Camp, Fourez DeWit, en alle andere betrokken families in het Bendedossier, het zal niet altijd makkelijk zijn zulk geroddel en gespeculeer langs je heen te laten gaan.

In feite geldt dit nu ook voor Tinck. Er staat nog niets vast. Weet iemand wanneer er weer nieuws komt over zijn aanhouding?

In het geval van Finné zijn er expliciete getuigenissen dat hij meer wist dat er rare dingen gingen gebeuren in België, de wagen die verplaatst is op de parking, ... Dit zijn echte getuigen. Dat zijn 'levende getuigenissen'. Bij forumposts kan iedereen anoniem zelf een verhaaltje verzinnen en daar schuilt het gevaar.

Anderzijds is de drempel dan lager, aangezien veel getuigen gewoon nog geen verklaring durven afleggen 'in het echt' omdat ze bang hebben van die personen. Je kan vermoedens hebben van iemand, maar voor hetzelfde geld zit je iemand valselijk te beschuldigen.

Re: Jean-Marie Tinck

LEO wrote:

Goed te weten voor De Staerke en Salesse dat ze van nabij geschaduwd worden! roll

Dan wel 30 jaar te laat. smile Philippe De Staerke en Salesse zijn zowat de enigen uit het milieu van die tijd die al meer dan 10 jaar op het rechte pad zouden zitten inclusief dagjob.

725

Re: Jean-Marie Tinck

club_le-happy-few wrote:

Je kan vermoedens hebben van iemand, maar voor hetzelfde geld zit je iemand valselijk te beschuldigen.

Het klopt zeker dat wij veel mensen valselijk beschuldigen. Alle mensen hier op dit forum genoemd minus de drie à vijf echte bendeleden (als we ze tenminste vernoemd hebben). Van wie niet al lang in de pers bij naam en toenaam werd vernoemd zal ik altijd proberen enkel de initialen te gebruiken. Voor de rest moeten we niet heiliger zijn dan de paus vind ik.

726

Re: Jean-Marie Tinck

Voor de personen wiens naam hier op het forum voorkomt kan het heel vervelend zijn, voorzichtigheid is raadzaam.

Maar dat dit zo is komt omdat het onderzoek op een bepaalde wijze gevoerd is, moest men reconstructies gehouden hebben stonden ze al heel veel verder, en zouden de cowboy verhalen niet nodig geweest zijn. Het zelfde met de verloren dossiers, vals bewijsmateriaal en andere. Meten is weten! Het is voor een stuk burgerplicht om de schijnwerpers op dit hoofdstuk uit de jaren 80 te houden want de volhouder wint!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jean-Marie Tinck

We zouden dus moeten weten of er een link is tussen De Staerke en Tinck. Ze zijn allen extreem-rechts. Alhoewel ik dat toch vreemd vind voor zigeuners. Sterker nog Léon en Gnevieve Petermans hebben geloof ik nog op de FN-lijst gestaan rond de eeuwwisseling. smile (Ik dacht dat ze uit elkaar waren, maar zijn ze dat niet samen op haar Facebook-pagina of is dat een andere man?)

Heeft Tinck banden met FN in Brussel?

Toevallig ging ik keer kijken op Facebook van Genev. en via een contact van haar kwam ik uit (naast o.a. veel zigeuners o.a. Becker-clan) bij Alberta Acerbi. Dat was de vriendin van José aka de agressieve peepshow-loodgieter (en dief).

Het gekke is dat men in robotfoto 17 ook die José dacht te herkennen. Hij is omgekomen in zijn caravan bij een meer nabij Hotton, officieel in slaap gevallen met brandende sigaret. Hij was zeer agressief, en caravan zou dubbele bodem gehad hebben met wapens. Volgens kennis wel geen moordenaar/overvaller, gewoon een dief die onderdaag wat bijkluste als loodgieter. smile

Re: Jean-Marie Tinck

Check de vrienden van Genev. o.a. Nelly P.

729

Re: Jean-Marie Tinck

De zus van Tinck huwde met een man met familienaam Fougère. De Fougères zijn afkomstig van Anderlues - Lobbes. Vlakbij ligt Binche. Een zekere oorspronkelijk Italiaanse familie Farinella is afkomstig van Binche. D. Géva is ingetrouwd in deze familie. Een tak ervan is naar Wasmes gaan wonen, 30 km verder.

Via de zoon van Tinck's zus vind ik terug dat de familie Farinella verbonden is met Tinck. Ik vind niet precies hoe maar er zijn maar twee mogelijkheden: ofwel was de moeder van Tinck een Farinella, ofwel is de schoonmoeder van de zus van Tinck een Farinella. Ofwel is Tinck de (aangetrouwde) oom van D. Géva, ofwel is zijn zus de (aangetrouwde) nicht van Géva.

Wat niet terug te vinden is is een familieband tussen D. Géva en J. Géva, de minnares van Cocu. Wel terug te vinden: slechts drie Géva's in Wasmes, slechts vier in het nabijgelegen Hornu. Er kan bijna niet anders dan een band zijn.

730

Re: Jean-Marie Tinck

Van op deze site:

Op 7 oktober 1982 herkent de heer N.L. bij de Gerechtelijke Politie te Brussel op een foto, zonder echter zeker te zijn, de in 1930 geboren heer C.D. als een van de dieven van zijn wagen. Hij had hem op 11 mei 1982 al op dezelfde manier herkend bij de Gerechtelijke Politie. In oktober 1982 verbleef C.D. te Bernissart.

Meer » Feiten

Bernissart ligt naast Hornu. Als er een link is tussen Tinck en de Borains, is het dan toeval dat deze eerste bendeverdachte een link heeft met Bernissart? Of was hij inderdaad de kompaan van Tinck?