731

Re: Jean-Marie Tinck

Elegant volk, zeg. En je komt al snel uit bij de pulci's, beckers, ...  

Trouwens, remember de info over Bende-verdachten en immobiliën in Spanje? In 1993 vluchtte Nitelet naar Spanje. Hij investeerde er in de Colina de Soleada. De Spaanse politie ontdekte in 1997 dat Nitelet, als hoofd van een zeskoppige bende van Belgische overvallers, er een luxechalet op nahield in Benjarafe bij Malaga. En... "Robert French" stelt dat vier resterende Bendeleden (waaronder Philippe De Staerke), via een Zuid-Amerikaanse advocaat en notaris, een bedrijfje hebben opgericht om zo verder ondergedoken, en met hulp van bepaalde "Belgische" immobiliakopstukken de "buit" te inverteren in "onroerende goederen en investeringen in de Spaanse riviera".

Welnu, Isabelle De Staerke woont in Alicante (maar hold your horses: slechts te verifiëren, het hoeft niets te betekenen).

732

Re: Jean-Marie Tinck

dim wrote:

Welnu, Isabelle De Staerke woont in Alicante (maar hold your horses: slechts te verifiëren, het hoeft niets te betekenen)

Het is nog beter. Het was haar vader Julien De Staerke die naar Spanje is verhuisd.

Re: Jean-Marie Tinck

'Achteraf is gebleken dat Jean-François (Buslik) dat ontstekingsmechanisme - gebruikt bij de aanslag op Goffinon - had gemaakt voor een klant van zijn Stock Américain. Zo'n afstandsbediening kan trouwens voor om het even wat worden gebruikt. De klant, ik heb horen zeggen dat het een marinier was, hebben we nooit gevonden.

Bron: Interview met Bouhouche, uit 'De Bende-tapes' van Ilegems/Sauviller/Willems

734

Re: Jean-Marie Tinck

Ik vraag me al een tijdje af of een verband kan zijn tussen Tinck en Calmette. De Vanderkinderenstraat is 1 km van de sportcentrum in Ukkel waar Calmette les gaf. Calmette was ook geen drinker zoals Tinck en avontuurlijk sportief. Het sportcentrum La Vivante is 400m van Rue de Stalle waar de Globe Marine was waar Bouhouche klant was (dacht ik gelezen te hebben). Verschillende getuigen beschrijven de daders als sportief soms zelfs als bodybuilders, sportcentrum?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

735

Re: Jean-Marie Tinck

Het kan zijn dat ik het gemist heb, maar kent iemand de naam van de moeder van Tinck? (Achternaam is voldoende.)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

736

Re: Jean-Marie Tinck

De moeder van Tinck? Marie-Fernande Houssière, overleden op 20 oktober 2006.

737

Re: Jean-Marie Tinck

Vanwaar deze vraag Ben, hoe helpt dit ons verder?

738

Re: Jean-Marie Tinck

Dit helpt ons niet verder. Ik wou eens onderzoeken of hij niet met de achternaam van zijn moeder in mijn documenten voorkomt, maar met zo'n achternaam is het nogal moeilijk zoeken. smile Het spoor loopt in ieder geval dood.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

club-le-happy-few, waarom spreekt u van Alberta A.? Link met wie? Dank u.

Re: Jean-Marie Tinck

Iemand (of meerdere personen) zagen José in de robotfoto van Tinck. Hij was samen met Alberta A., en woonde voor zijn dood in een caravan nabij een meer/waterplas in Hotton. Hij was officieel loodgieter (bijnaam de peepshow-loodgieter omdat hij in die etablissementen ging klussen) waar hij Alberta leerde kennen (zij werkte in peepshow).

Zijn officiële beroep was maar een dekmantel, in realiteit was hij een dief. Hij is omgekomen in caravanbrand, officieel in slaap gevallen met brandende sigaret. Alberta zou ook nog steeds in die buurt wonen, maar ik denk dat ze al lang uit mekaar waren

Op het Franstalige forum kan je er denk ik meer over vinden. Hij zou erg agressief geweest zijn, maar geen moordenaar volgens omgeving.

De link: gemeenschappelijke kennis met ex (of huidige vrouw) van Léon De Staerke op Facebook, nog vrij jonge gast die ze beiden kennen. Léon en Genev. zijn nog opgekomen met Front Nationale in Brussel.