Re: Jean-Marie Tinck

Scaramouche wrote:

Misschien, is niet zeker. En zijn gerechtelijk verleden met zo een vreselijke geweldpleging?


Volgens wat ik heb gelezen, heeft Tinck ook destijds alle betrokkenheid ontkend. Hij is dus ondervraagd.

Een mens kan een enorm strafregister hebben en door drie mensen herkend worden op een robotfoto, maar als er vervolgens geen DNA-match is en hij ontkent, is er te weinig om hem vast te houden.

De situatie is nu anders. Meerdere bronnen berichten nu dat voortgeschreden DNA-analyses wijzen in de richting van Tinck. En er is het verhaal van de Fransman met wie hij gesproken zou hebben. Er kunnen nog meer bezwarende elementen zijn opgedoken, waarvan we geen weet hebben.

72

Re: Jean-Marie Tinck

dim wrote:

Als we nu ook nog eens de exacte data van de strafduur en ontsnapping in 1983 wisten?

Dat lijkt allemaal niet zo eenvoudig. In een Franstalige artikel staat dit:

Il a été condamné en 1981 et incarcéré à la prison de Forest avant d’être remis en liberté et de récidiver.

Dus als hij in 1981 wordt veroordeeld en naar de gevangenis moet, dan is hij in 1982 al terug vrij of gaan lopen, anders kan hij nooit robotfoto 17 zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

Eric Donkaew wrote:

Dit viel me op: De Belg zou jaren geleden tegenover een Fransman zijn betrokkenheid bij de moorden hebben bekend. Jaren geleden. Dus niet recent. Heeft de Fransman dit jaren voor zich gehouden, of heeft justitie er jaren niks mee gedaan?

De schrijver van het stuk is een slechte lezer. Hij heeft volgens mij niet goed opgelet toen hij zijn eigen verhaal probeerde te maken op basis van andere artikelen. Tinck is volgens meerdere andere bronnen door drie mensen herkend in 1999, en zou vrij recent zijn verhaal aan een Fransman hebben gedaan. Crimescene.pro doet voorkomen alsof er alleen die Fransman was en sinds kort een tweede getuige. Klopt niks van.

Re: Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Dat lijkt allemaal niet zo eenvoudig. In een Franstalige artikel staat dit:

Il a été condamné en 1981 et incarcéré à la prison de Forest avant d’être remis en liberté et de récidiver.

Dus als hij in 1981 wordt veroordeeld en naar de gevangenis moet, dan is hij in 1982 al terug vrij of gaan lopen, anders kan hij nooit robotfoto 17 zijn.


Er werd op de persconferentie gesproken over een misdaad in 1981. Waarschijnlijk geen proces in 1981. Veroordeling in 1983 is waarschijnlijker. Maar dan moet hij heel vlug vrij gekomen zijn (of pas veroordeeld in december 1983 ...). Van begin maart tot 10 september pleegde de Bende van Nijvel geen overvallen, 6 maanden lang... Dan drie maanden wel om nadien bijna twee jaar stil te liggen.

Re: Jean-Marie Tinck

En de overval op de Colruyt in Halle dan? In maart 1983?

76

Re: Jean-Marie Tinck

Nog wat verder gezocht:

Il a été condamné en 1981, incarcéré à la prison de Forest puis libéré, selon Sud Presse. Il a été condamné en 1983 et 1989 selon la Dernière Heure. "Il avait fait de la prison avant 83 et après 85", avait expliqué hier le procureur Christian De Valkeneer.

Als ik De Valkeneer (of de pers) mag geloven, zat hij in 1982 in de gevangenis.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

77

Re: Jean-Marie Tinck

We komen er wel: tussen december 1981 en januari 1982 zat hij twee maanden in de gevangenis.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

Opmerkelijk is zijn enorme neus. Ik zou zeggen dat hij (qua neus) het meeste lijkt op robottekening 15.

Re: Jean-Marie Tinck

JOS wrote:

Is er geen ex-liefje van Patrick Haemers (Michel De Witte) die een café heeft in Zuid-Frankrijk? Ook de dochter van één van zijn "copains" woont in zuid-Frankrijk, in Montpellier. Die vader heeft trouwens heel wat Facebook-vrienden uit Aalst en omstreken hoewel hij ± 200km verder woont.

En gokverslaafde Achille Haemers (tot over zijn oren in de schulden) en grootmoeder Liliane. Beiden overleden.

Re: Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Coveliers had het in zijn interview met NOS niet over Tinck maar over Marcel Barbier (rond 1 min. 50).

Ben... dat is toch niet wat ik uit dat interview haal. Heeft Coveliers dat soms laten weten dan, dat hij hier over Barbier spreekt die toch, voor zover ik weet, niet gearresteerd is de afgelopen week. De naam Barbier valt niet in het interview, ze hebben het toch duidelijk over de nu gearresteerde persoon en dat die arrestatie kadert in het onderzoek op de "politieke piste" en het een man van de WNP betreft.