Re: Jean-Marie Tinck

Ik post ook vermoedens en denkpistes, maar ga deze niet als 'ooggetuigenis' gaan verkopen op de site.

Maar dat mensen op fora voor de lol zelf een verhaaltje gaan uitvinden en dat als ooggetuigenis gaan verkopen. Dat is erg. Ik hoop dat Patricia Finné doet wat ze beloofd heeft, en klacht gaat indienen tegen al deze idioten.

Re: Jean-Marie Tinck

club_le-happy-few wrote:

Ik post ook vermoedens en denkpistes, maar ga deze niet als 'ooggetuigenis' gaan verkopen op de site.

Maar dat mensen op fora voor de lol zelf een verhaaltje gaan uitvinden en dat als ooggetuigenis gaan verkopen. Dat is erg. Ik hoop dat Patricia Finné doet wat ze beloofd heeft, en klacht gaat indienen tegen al deze idioten.

Ik ben het volledig met U eens Mijnheer (of Mevrouw, ik weet het niet). Er zijn inderdaad heel heel veel mensen met fantasie op dit forum, die dingen voor "waar" aannemen, daar verschrikkelijk achter staan, oneindig lang "lullen" daarover, hun "gelijk" op de koop nog willen halen op de koop toe. Je ziet nu vandaag pas hoe pover de beschuldigingen tegen Tinck in feite waren. Ik durf op dit forum niet veel posten hoor. Iets dat je niet zeker weet willen als "waarheid" aan anderen opleggen.

Corleone wrote:

Ik weet uit zéér betrouwbare bron dat er uitgebreide bekentenissen zijn afgelegd, het word stil gehouden omdat de andere leden niet zouden verdwijnen. Maar je mag in de komende weken een aantal spectaculaire arrestaties verwachten. Er zijn namen genoemd die al jaren als verdachte gekend zijn, er zijn ook wapens teruggevonden op aanwijzingen van Tinck en er is DNA van verschillende leden gevonden.

Ik kan u ook zeggen dat Philippe De Staerke & Dominique Salesse al sinds de aanhouding van Tinck van zeer nabij geschaduwd worden. Tinck was trouwens alleen de chauffeur bij de eerste raids, hij was één van uitvoerders bij de tweede reeks overvallen. Nog voor het einde van de zomer zitten alle nog levende Bende van Nijvel-leden vast. Men weet precies wie wat en wanneer gedaan heeft. Sommige zijn spijtig genoeg al jaren dood. (Lekeu) Ik kan niet meer vertellen dus aub niet meer info vragen. Maar alles wat hier staat is de waarheid en komt van een bron die zéér dicht bij het huidige onderzoek staat.

Wat denken vandaag van deze post ?

943

Re: Jean-Marie Tinck

Scaramouche wrote:

Wat een zware ontgoocheling! Ik ben tevens ontgoocheld van dit forum, waar er zovelen berichten op plaatsen, precies of ze "God de Vader" zijn en alles over het onderzoek weten. Ik persoonlijk zou op een openbare plaats niet iets durven schrijven waar ik niet 100% zeker van ben.


Bedoel je dat men nuances moet aanbrengen in de theorieën en stellingen? Bijvoorbeeld door het plaatsen van een vraagteken zoals in dit voorbeeld: "Zijn de ogen van de "killer" niet die van Lionel Ruth?"

Re: Jean-Marie Tinck

U hebt volledig gelijk fipilip. Ik heb dat bericht in de tijd geplaatst zonder veel na te denken. Ik geef het toe. Als de beheerder Ben mijn bericht over Lionel Ruth zou willen verwijderen ben ik hem dankbaar. Ik had dat geschreven waarschijnlijk nadat ik weer het zoveelste boek over "De Bende" had gelezen. Goede avond verder!

945

Re: Jean-Marie Tinck

Er verandert maar echt iets ivm Jean Marie Tinck en zijn eventuele betrokkenheid bij de Bende van Nijvel als hij buiten verdenking wordt gesteld. De speurders beschikken nog steeds over dezelfde pertinente aanwijzingen als twee maanden geleden. De vrijlating vandaag bewijst alleen maar dat er nog geen voldoende bewijzen zijn. Wat op zich spijtig is natuurlijk. Het DNA-onderzoek is mislukt en dat is de grootste ontgoocheling. Want er zijn nog twee mogelijkheden om de Bende van Nijvel op te rollen: een bekentenis of een matchend DNA-staal.

Want zelfs als we met honderd procent zekerheid alle namen van alle bendeleden zouden kennen zou er nooit een proces volgen zonder een van die twee bewijzen. De aanwijzingen tegen Philippe De Staerke zijn ook sterk en waarschijnlijk is hij betrokken samen met de Borains en Tinck en nog enkele onbekenden. Maar zonder DNA-match of bekentenis volgt er geen proces.

Re: Jean-Marie Tinck

Ik heb in de media niets gehoord of hij werd vrijgelaten "onder bepaalde voorwaarden". Ik hoop van wel. Bv. dat hij het land niet mag verlaten, dat hij zich regelmatig moet aanbieden bij de politie, dat hij geen contact mag opnemen met bv. de slachtoffers, ...

Re: Jean-Marie Tinck

fipilip wrote:

Want er zijn nog twee mogelijkheden om de Bende van Nijvel op te rollen: een bekentenis of een matchend DNA-staal.

Want zelfs als we met honderd procent zekerheid alle namen van alle bendeleden zouden kennen zou er nooit een proces volgen zonder een van die twee bewijzen. (...)


Dat is niet waar. Ook zonder die twee bewijzen kan er gewoon een proces volgen, mits er voldoende andere sterke aanwijzingen zijn.

948

Re: Jean-Marie Tinck

fipilip wrote:

Maar zonder DNA-match of bekentenis volgt er geen proces.

'k Heb het wel eens anders geweten. Bij de parachutemoord bijvoorbeeld.

949

Re: Jean-Marie Tinck

Er waren volgens het openbaar ministerie drie elementen om Tinck in de cel te houden:

  • Het risico dat hij andere Bende-leden zou ontmoeten;

  • De onduidelijkheid hoe hij aan bepaalde informatie over de Bende komt;

  • De nieuwe getuige (de vrouw die Tinck in het Delhaize-warenhuis van Eigenbrakel heeft gezien).

En volgens twee bronnen op het Franstalige forum zat Tinck in 1965-1966 bij de artillerie (20ste) in de Duitse stad Werl.

Ik hou er trouwens nog steeds rekening mee dat Tinck wel degelijk één van de twee daders was die in 1982 de Austin hebben gestolen in Elsene. Wat er daarna is gebeurd, weet ik niet. Misschien is vanaf toen de fantasie van Tinck beginnen spelen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

Straf: ik lees hier pas dat hij in vrijheid wordt gesteld zonder voorwaarden. Ongelooflijk maar waar » www.sudinfo.be

En Mijnheer moet met rust gelaten worden...

"Jean-Marie Tinck a été libéré sans conditions mais il reste inculpé. Nous demandons simplement que M. Tinck ne soit pas sollicité et qu’on le laisse tranquille."