31

Re: Theorie van Trojan

En als mogelijke oorzaken voor de plotse stop na Aalst:

  • Delhaize buigt

  • Bouhouche heeft andere zorgen en kan de regie niet langer waarnemen, geärresteerd januari 86, en zal het gezien zijn vergaande voelsprieten begin november al voelen komen?

the end wrote:

De aanslagen van 85 zijn in aanloop naar de verkiezingen, de bovenlaag van Belgie was aardig verbrand door bepaalde dossiers,

Op 13 oktober die verkiezingen, dus Aalst er kort na, en de dubbelslag er kort voor. Zit iets in. Druk op de regeringsvorming? De moeite om een keer te kijken hoe snel de regering toen gevormd was, en of er inhoudelijk iets opvalt in het regeerprogramma.

32

Re: Theorie van Trojan

Voortzetting van Martens. Van V naar VI, snel gevormd.

Re: Theorie van Trojan

Trojan wrote:

Zit iets in. Druk op de regeringsvorming ? De moeite om een keer te kijken hoe snel de regering toen gevormd was, en of er inhoudelijk iets opvalt in het regeerprogramma.

Het is meer in de richting van wat niet zichtbaar mocht worden, of wat niet mocht gebeuren. De dingen die niet bij name genoemd mogen worden, die vergeten moeten worden zo vlug mogelijk. Welke functie had Gol, hij was een Joods, en Eurosystem en de Libanon dochter, Arabische en andere prinsen, zwart geld, feestjes, drugs, wapens, de rijkswacht in opspraak, rechtse infiltratie in de staatsveiligheid.

Wat is er van dat alles gekomen? Gewoon minder opvallend verder gaan. En Cools?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Theorie van Trojan

Trojan wrote:

13. Bij de overval in Halle is de zwarte kas van Colruyt gestolen.

Heb je hier concrete info over of is dit pure deductie of gissing?

Ik vind je hypothese best wel interessant. Ook de moord op Finné zou dan in dat rijtje kunnen pas. Alleen vraag ik mij af wie je als daders ziet? Ik zie nl. Bouhouche niet als leider/opdrachtgever/spilfiguur in deze.

35

Re: Theorie van Trojan

the end wrote:

Het is meer in de richting van wat niet zichtbaar mocht worden, of wat niet mocht gebeuren. De dingen die niet bij name genoemd mogen worden, die vergeten moeten worden zo vlug mogelijk. Welke functie had Gol, hij was een Joods, en Eurosystem en de Libanon dochter, Arabische en andere prinsen, zwart geld, feestjes, drugs, wapens, de rijkswacht in opspraak, rechtse infiltratie in de staatsveiligheid.

Wat is er van dat alles gekomen? Gewoon minder opvallend verder gaan. En Cools?

Jep, ga hier volledig in mee. Het is de verborgen agenda van de toenmalige Belgische regering die in kaart gebracht moet worden. Ik blijf erbij dat elk dossier waarin Albert II vernoemd wordt extra aandacht verdient. (Eurosystem, Roze Balletten, Faez El Ajjaz)

36

Re: Theorie van Trojan

Het kroonstuk van de bende zou het onderscheppen zijn van het echtpaar Fourez - De Wit. Echter die waren niet onderweg naar Luxemburg maar kwamen juist terug uit Frankrijk. Dus ze hadden waarschijnlijk geen zwart geld bij die nacht. De bende heeft zelfs verzuimd om de sieraden die mevrouw droeg mee te nemen. Hoewel ik de hypothese van Trojan zeker niet opzij wil schuiven begin ik steeds meer te geloven dat er misschien maar één gelijk heeft gehad: Jean Deprêtre. 'Ils sont des prédateurs.' Roofdieren dus. Achterin het boek van Hilde Geens wordt een dergelijke theorie ook aangehangen ongeveer beginnende op pagina 393.

Re: Theorie van Trojan

Iceman, die BOB'er van Halle en Ruth ik heb toch sterk mijn twijfels over beiden. Ze vertellen niet het hele plaatje, en halen soms dingen door elkaar. Het is immers in Halle dat men op personen heeft gevuurd die op de bus stonden te wachten, ik heb nog nergens gelezen dat dit in Beersel was. Ruth is uit het onderzoek gezet voor bepaalde redenen. Over wat er in Nijvel gebeurt is en het vuurgevecht aan de Diable, verkoopt men een 1, 2, 3 waarheid, doch de details tonen iets heel anders aan.

In dat stuk uit het boek dat je aanhaalt, geven geen uitleg waarom ze de diamanten van Dewit niet gestolen hebben, waarom er nog in de supermarkt is ingebroken, waarom er maar 1 van de 2 rijkswachters vermoord is. er word ook niets verteld over de slachtoffers alle drie waren ze op de hoogte van belastende info. Die roofdieren-theorie komt enkel de opdrachtgevers goed uit, men ook niet vergeten dat een rijkswacht generaal in nauwe schoentjes zat, samen met nog andere heren van stand.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

38

Re: Theorie van Trojan

Om mezelf te beletten met telkens nieuwe hypotheses te komen aandraven, ga ik een keer een tijdje werken rond meer concrete vragen rond mogelijke 'overlap' van motief. Maar niet te breed, in setjes van twee. Zoiets:

  • Vraag 1: Laat ons even aannemen dat Paul Cams en het koppel Fourez Dewit vanuit dezelfde hoek zijn opgeruimd omwille van een gelijklopend motief. Wat zou dit motief dan kunnen zijn?

  • Vraag 2: Idem voor Vanden Eynde en Angelou.

  • Vraag 3: Idem voor Vanden Eynde en Van Camp.

Vraag aan de andere forumleden: welke andere duo's van slachtoffers komen in aanmerking voor deze aanpak?

39

Re: Theorie van Trojan

Ik begin licht te zien. Ik laat even bezinken en formuleer binnenkort een totaal herziene hypothese.

40

Re: Theorie van Trojan

In 1985 dient de terreur vooral om al wie te dicht bij de waarheid kwam, af te schrikken: pas op, we deinzen er niet voor terug om zelfs uw kinderen af te maken. Tegelijk nog een paar gecamoufleerde afrekeningen, en de oude eigenlijk achterhaalde gedachte: terreur zal destabilisatie en ruk naar rechts opleveren. De timing t.o.v. de verkiezingen zal dan toch geen toeval geweest.

Maar ik loop op mijn nieuwe 'synthese' vooruit. Die nog even moet 'rijpen', niet m'n sterkste kant.