51

Re: Theorie van Trojan

Iets dat mij sterk bezig houdt op dit moment:

Als Van Camp en Fourez Dewit mensen durven en kunnen chanteren van het gehalte VDB en Rossignol, waren halen ze dan het lef? Ik kan moeilijk geloven dat je zo'n chantage voert, zonder zelf te behoren tot een 'organisatie' die macht heeft. Zijn Van Camp en Fourez Dewit ook maar pionnen en zit er aan die kant ook een schaakmeester van een andere maffia?

Het is een nieuwe invalshoek in elk geval.

Het wordt echt wel hallucinant. Geloof me, ik zou blij zijn met een meer simpele verklaring, maar de inzet van middelen duidt toch echt wel op iets groot. En die x18? Moet toch op z'n plaats kunnen vallen?

Re: Theorie van Trojan

Bekijken we even deze uitspraak van Patrick Baudry :

"Ik runde vroeger de Global Arms, een wapenhandel op de Alsembergsesteenweg. Mijn schoonvader, een belangrijk wapenverzamelaar, leerde me het vak. Robert Darville was mijn werknemer. Je zal van hem wel gehoord hebben als lid van de bende van Patrick Haemers. Als buitenlander had ik principieel geen recht op een wapenvergunning. Geef toe, voor een handelaar een serieuze handicap. Maar omdat ik lid was van de Service Action Civique (SAC ) mocht ik plots wel een wapen dragen. In die periode deed ik zaken met Vanden Boeynants. Ik heb het me lang beklaagd. In 1978, VDB was toen nog minister van Defensie, deed hij me het voorstel om duizenden geweren en tientallen tanks, raketwerpers en helikopters te leveren aan Angola. Het ging om een zaak van enkele miljarden frank. Je moet hoog mikken in het leven, dacht ik.

"Ik wou meer dan een gewone wapenwinkel van dertien in een dozijn. De winst is er laag, met kleine marges. In de echte oorlogen, daar zat het grote geld, zo redeneerde ik. Mij was een commissie beloofd van 50 miljoen frank (1,25 miljoen euro). Een heel bedrag in die tijd! Het communistische Angola was toen in een oorlog verwikkeld met het pro-westerse Zaïre en er waren zo'n 20.000 Cubanen in de gewezen Portugese kolonie gelegerd. Zaïre had pas twee invallen van opstandige Katangese gendarmes vanuit zijn buurland verijdeld onder meer met de hulp van Belgische para's. Het materieel werd verscheept via de havens van Zeebrugge en Le Havre en alles verliep op wieltjes. Toen ik me bij de Joodse Jeffrey's Bank in Antwerpen aanbood om mijn commissie op te strijken ving ik bot en kreeg slechts 5 miljoen frank (125.000 euro). Opdracht van VDB. Ik was in alle staten en zwoer de minister dat ik het daarbij niet zou laten."

Stel nu dat Fourez en/of Dewit (of Van Camp) in een andere zaak door dezelfde VDB financieel te kort werden gedaan, en dat zij dus een goede reden hadden om met een chantage poging hun geld proberen te recupereren. Zijn ze hierin een stap te ver gegaan ?

53

Re: Theorie van Trojan

Die passage die je hierboven post, is me ook bijgebleven, omdat ze VDB in verband brengt met wapenhandel, maar meer bepaald met wapenhandel aan de vijand, nl de kommunisten in Angola. Indien ik juist interpreteer en Baudry juist weergeeft.

54

Re: Theorie van Trojan

Belangrijk lijkt me : verbinding van rossignol met achille haemers, wie weet meer hierover ?

Frantsevich is een vriend van Achille (en Patrick?) Haemers. Jacques Monsieur heeft ook voor het Belgische leger gewerkt  (inlichtingen -  SGR) en voor de CIA. Was hij al met André Moyen? Nota: Ronald Rossignol is niet ver.

55

Re: Theorie van Trojan

Band tussen ADIV en Jacques Monsieur

Past heel goed in 'wapens aan de vijand' hypothese en het verbaast me niet dat ADIV wordt genoemd. Ik heb al een keer aangegeven dat hetzelfde ADIV opvallend goed op de hoogte lijkt van de handel in illegale diamant. Dit is dus de geheime dienst van het belgisch leger, die het altijd heeft vertikt mee te werken aan het onderzoek naar de Bende van Nijvel.

Hij dreef handel met Iran tijdens de oorlog met Irak, met Bosnië en Kroatië tijdens de Joegoslavische oorlog, Congo, Congo-Brazzaville, Ecuador, Ivoorkust, Burkina Faso, Togo en Qatar. Naar eigen zeggen was dit enkel mogelijk omdat hij werkte in opdracht van de militaire inlichtingendienst ADIV

56

Re: Theorie van Trojan

Monsieur en Rossignol koppelen zal wel niet al te moeilijk zijn? En wanneer was Vanden Boeynants ook weer minister van landsverdediging?

57

Re: Theorie van Trojan

Dus ADIV deed zo'n beetje prospectie wereldwijd voor volstrekt malafide wapenhandelaars. Joods-Russisch vermoed ik dan. Zie in dat verband Lekeu, die hielp Russen richting Israël. WNP en SAC vooral false flag denk ik. Dubbele false flag: eerste laag: banditisme, tweede laag: extreem rechts.

Maar welke nebuleuse durft die mensen chanteren? Ik kan moeilijk geloven dat die chantages van Van Camp en Fourez Dewit volkomen los staan van elkaar. Anderzijds, die hadden enkel 'cassettes' als wapen. De slachtoffers van hun afpersing een beetje onderschat?

58

Re: Theorie van Trojan

Van Lekeu denk ik dat hij de CIA inzage heeft gegeven in wat hij wist en daarvoor is beloond met een ticketje USA. Geen wonder dat het niet Israël werd, waar het moet stikken van joods russische maffia. Wat dat betreft misleidt hij. Maar goed, dat is maar een zijtak van het 'jongensboek'. No offense taken. Niks mis met jongensboeken.

Van Bultot ben ik meer en meer overtuigd dat hij gebruikt is als zondebok. Latinus die wat papiersnippers uit de mand van Van Falkenburg heeft gevist op het kabinet van Cecile Goor.

59

Re: Theorie van Trojan

De rol van Vanden Eynde dan : aangezien die wapens worden betaald met diamant en die diamant moet omgezet worden in pecunia, moet hij worden verhandeld door tal van diamantairs in Antwerpen, en iemand moet de boekhouding van die transacties een beetje bijhouden.

Bouhouche, Beijer : toch wel raar dat ze uiteindelijk in dat milieu een fatale misstap begaan.

Los zand ? Bijna beton wink

60

Re: Theorie van Trojan

Over Bultot heb ik nog een keer diep nagedacht. Ik denk dat hij actief meespeelt in de creatie van valse sporen. Zijn taak is in de eerste plaats de ware verbinding tussen onder- en bovenbouw uit beeld te houden. En in de tweede plaats de wapens voor drugs piste te propageren, zodat de diamant uit beeld wordt gehouden. Dat hij gezien is met Toumaniant zou me dus niks verbazen.