31

Re: Dokters

Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat er op voorhand een 'team' van dokters klaarstond om mogelijke problemen op te vangen

Re: Dokters

Ben wrote:

Er bestaat een getuigenverklaring van iemand die tijdens de nacht dat de Bende haar wapens in het kanaal gooide, iemand hoorde zeggen 'ça va docteur'. Het gaat dokter. Dus, er was iemand die praatte tegen een dokter die behoorde bij de Bende omdat ze net de wapens van de Bende in het water hebben gegooid. Met wat voor een bende hebben wij hier te maken?

Het is niet omdat er iemand aangesproken wordt als dokter dit per definitie betekent dat het een dokter is in de geneeskunde. Al zeker in het Midden-Oosten.kan je evenwel als dokter aangesproken in een heel ander vakgebied vb. dokter in de scheikunde, enz... Misschien zijn er nog regio's in de wereld waar  je met een doctoraat een soort aanspreektitel hebt als dokter...

Re: Dokters

Het doet mij plezier te vernemen dat er in het dossier van de Bende van Nijvel, toch nog ‘ernstige’ getuigen bestaan die men zonder meer op hun woord kan geloven, en waarbij men een stevig onderbouwde gevolgtrekking kan maken. Het bendelid aangesproken met “le docteur” kan dan ook niemand anders zijn dan iemand aan de top van ‘de orde der geneeskunde’ destijds.

In Duitsland houdt men eraan dat een universitair wordt aangesproken met zijn tittel, “Herr Doktor”. Dus niet enkel in verband met dokter in de geneeskunde.

34

Re: Dokters

Vanwaar heeft u deze informatie ?

benhetbeu wrote:
Ben wrote:

Er bestaat een getuigenverklaring van iemand die tijdens de nacht dat de Bende haar wapens in het kanaal gooide, iemand hoorde zeggen 'ça va docteur'. Het gaat dokter. Dus, er was iemand die praatte tegen een dokter die behoorde bij de Bende omdat ze net de wapens van de Bende in het water hebben gegooid. Met wat voor een bende hebben wij hier te maken?

Het is niet omdat er iemand aangesproken wordt als dokter dit per definitie betekent dat het een dokter is in de geneeskunde. Al zeker in het Midden-Oosten.kan je evenwel als dokter aangesproken in een heel ander vakgebied vb. dokter in de scheikunde, enz... Misschien zijn er nog regio's in de wereld waar  je met een doctoraat een soort aanspreektitel hebt als dokter...

35

Re: Dokters

We hebben het hier niet zomaar over ‘een dokter’. Zijn naam staat vermeld in de aanwezigheidslijsten van Target 121. Samen met andere ‘koorknapen’ die reeds eerder wél aan bod kwamen.

36

Re: Dokters

Als ik de bronnen hoor, Hilde GEENS en Guy BOUTEN, moet ik meewarig verdriet tonen. En ik lees de commentaar van René De Witte van 2014 (ronquieres topic) en verklaar mij met hem akkoord. Iedereen heeft recht op zijn mening en daarom is dit forum interessant, maar dat van de toubib en de dokter : sorry. En die frituuruitbater, als hij degene is die het beweerd heeft : sorry. Zielig.

37

Re: Dokters

Tiens wrote:

We hebben het hier niet zomaar over ‘een dokter’. Zijn naam staat vermeld in de aanwezigheidslijsten van Target 121. Samen met andere ‘koorknapen’ die reeds eerder wél aan bod kwamen.

William Szombat?

38

Re: Dokters

Nee.

39

Re: Dokters

Tiens wrote:

Nee.

Mmmm, wordt het nu een soort "hints"? Welke dokters hebben we nog meer bij Target 121??

40

Re: Dokters

Nee, het is geen hint.

Ik zoek wel nog een derde persoon om mee te gaan om mijn baas een lesje te leren omdat hij mij over geplaatst heeft. (Maar niet echt dus)

Het is gewoon wat je wilt geloven of wat je moest geloven. Het andere is de waarheid, waar veel te veel mensen belang bij hadden dat ze nooit zou uit komen. Sommigen hopen nog steeds op “zal” ipv “zou” uitkomen.

Veel te laat, dat wel. Helaas.