11

Re: Forces Nouvelles

PFN-lijst in Brussel

Woordvoerders van Parti Forces Nouvelles, PFN, hebben dinsdag in Brussel aangekondigd dat ze in de hoofdstad, in Molenbeek, Anderlecht en mogelijk nog in andere Brusselse gemeenten maar zeker ook in Luik, kandidaat zijn voor de gemeenteraadsverkiezingen van 9 oktober. Haar programma is er vooral op gericht de immigranten terug te sturen en PFN pleit eveneens voor een intelligent urbanisme in de hoofdstad. De partij heeft ook de strijd tegen AIDS in haar programma staan. Zo wenst PFN een systematische opsporing van Aids aan de grenzen en een verblijfsverbod in België voor de immigranten die door Aids zijn aangetast.

In Bruael zal de PFN-lijst worden aangevoerd door Georges Matagne, een ex-parachutist en gewezen Korea-strijder die achteraf steward bij Sabena is geweest. Gilson trok de aandacht op de verkiezingsaffiche van zijn partij, die in de drie nationale kleuren is opgevat en immigranten laat zien die gelukkig zijn naar hun geboorteland te mogen terugkeren. Parti Forccs Nouvelles wil alle immigranten terugsturen die meer dan 1 jaar gaan stempelen.

Bron: Gazet van Antwerpen | 7 September 1988

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

Ik zou graag zien dat sommige leden van dit forum tot bezinning zouden komen. Met elkaar in de haren te vliegen zullen we niks oplossen. Ik merk zoveel agressie, ieder zijn gelijk zonder weerga. Heeft dat dan zin? Ik weiger de deus-ex-machina te zijn die met een vingerknip de hele saga ontmantelt, want zo werkt het helaas niet. Maar ik mag (moet) zeggen dat - wegens bepaalde omstandigheden, vooral dan op professioneel vlak - ik met elementen worstel, wegens kennis van het dossier.

En als men (mezelf inbegrepen) het dossier al zou kennen, blijft de vraag: wat weet men dan? De waarheid? Komaan zeg! Ik vrees dat de integrale waarheid niet in het dossier staat, hoe graag ik dat ook had gewild. Mijn oproep bestaat slechts hierin: laat ons elkaar niet de duvel aandoen maar hopen dat we (na verloop van tijd) elkaar recht in de ogen mogen kijken. En aldus: ja, ik ben de prof die samenwerkt met kvdb. Et alors? Hij is trouwens niet de eerste advocaat met wie ik samenwerk.

13

Marokkaanse verkiezingen verstoord

Leden van het vroegere Front de la Jeunesse", die zich nu "Forces Nouvelles - Nieuwe krachten" noemen, hebben zaterdagnamiddag heibel geschopt naar aanleiding van de stemmingsoperaties georganiseerd door het Marokkaans konsulaat in de lokalen van "Infor-Femmes" te Etterbeek. De gemeente Etterbeek had deze lokalen ter beschikking gesteld naar voor de stemverrichtingen in het kader van de wetgevende verkiezingen in Marokko. De militanten besmeurden de gevel met smeerolie en deelden pamfletten uit waarop o.m. te lezen stond: "Nu stemmen ze bij ons voor Marokko, morgen zullen zij bij ons in onze plaats stemmen".

Bron: Gazet van Antwerpen | 17 September 1984

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube