Als het van Hennart afhing zat Bouhouche misschien nog altijd in Spanje of in Argentinië.........
"Op 11 september (1989) meldt de Staatsveiligheid aan eerste substituut Van Doren, de chef van de 23ste Brigade, dat Bouhouche in een residentie in de buurt van Torremolinos verblijft. Van Doren speelt deze informatie door aan onderzoeksrechter Hennart. Die vertikt het echter om de Spaanse politiediensten te vragen Bouhouche te arresteren. Dit vindt de Staatsveiligheid al te gortig en de directie bezorgt daarom al haar gegevens over Bouhouche aan de vijf procureurs-generaal. Hierdoor onder druk gezet, contacteert Hennart uiteindelijk de Spaanse autoriteiten. Op 15 september slaagt de Spaanse politie er op de valreep in Bouhouche te arresteren. Hij stond op het punt met het vliegtuig naar een Latijns-Amerikaans land te vertrekken ...
Bron: "De Bende & Co: 20 jaar destabiliseren in België" (blz. 126) | Kritak"
We kunnen zelfs niet met 100% zekerheid uitsluiten dat hij daar alsnog zit.
We zijn ondertussen 2024 ( het jaar waarin Hennart zichzelf als de mogelijke nieuwe minister van Justitie zag) zijn er ondertussen harde en bewijsbare materiële elementen die bewijzen dat Mendes niets met de Bende te maken had ? Of Bouhouche? Ik dacht het niet.
Hoe kon Hennart trouwens weten welke elementen andere onderzoeksrechters in hun bezit hadden ?
"De houding van Hennart heeft veel kwaad bloed gezet. Enkele magistraten die belast waren met de bendeonderzoeken, hadden de onbuigzame aanpak van hun collega aangeklaagd in de tweede parlementaire onderzoekscommissie. De onderzoeksrechter weigerde Jean-Claude Lacroix en Freddy Troch systematisch inzage te geven in de processen-verbaal van zijn dossiers, omdat er "geen pertinente elementen in zaten". De twee repliceerden dat Hennart dat niet kon beoordelen omdat hij hun onderzoek niet kende en dus ook niet kon weten wat voor hen relevant kon zijn."
Depretere, Hennart, Michel.......... my way or the highway of vrij vertaald, doe wat ik zeg of scheer je weg, het is slikken of stikken.....
Begrijpelijk dat David niet naar de laatste reünie met M M wou, hij was het beu om te blijven slikken. Mocht ik zijn adviserend geneesheer geweest zijn ik had hem zeker ook niet aangeraden te gaan. Ik bewonder trouwens alle andere slachtoffers die de moed nog konden opbrengen aanwezig te zijn. Zoals ik ook de moed bewonder van sommige advocaten die niet alles slikken of pikken.
Het is trouwens bijna 9 november........en alweer zal iedereen daar staan met lege handen. Alweer. Sorry dat ik afdwaalde van het onderwerp. Er zijn trouwens dit jaar twee herdenkingen voorzien. Om 10u aan het monument van de Delhaize en om 14u bloemenhulde op het kerkhof.