Re: BQS

Walter, dit is griezelige materie die u aansnijdt. Tegenwoordig kan je op het internet vele marginale blogjes vinden waarin geprobeerd wordt een vreemd soort nuance aan te brengen. Deze enge praatjes lees ik liever niet hier. Er zijn bewezen 6 miljoen joden vermoord. Mijn stad, Amsterdam was ooit een joodse stad, met meer dan 100.000 joden. Na de oorlog was er nog maar een handjevol over. Dit betrof zowel sefardische als hoogduitsche joden. Ik weet niet precies wat uw drijfveren zijn, maar wees aub voorzichtig met dit onderwerp.

Re: BQS

Mijn enige drijfveer is: zo kort mogelijk bij de waarheid komen. Wat er achter de verhalen, clichés en mythes zit is niet fraai. Waarom zo angstig reageren als het om de joodse geschiedenis gaat? Dit zijn toch de hoogdagen van de 'vrije meningsuiting'? Maar niet als het om joodse affaires gaat dan? Hoe zou dat toch komen? Vraag het jezelf af. Luister 's naar de uiteenzettingen van Finkelstein (een koshere jood) op YouTube.

HC4L, over Eichmann in Jeruzalem vindt je veel op het internet. Hannah Arendt (een kosjere jodin) heeft erover geschreven. Ter gelegenheid van Eichmanns bezoek werd er zelfs een herdenkingsmunt geslagen met aan de ene kant de Davidster en verso de swastika.

Ik kan een paar andere titels noemen:

  • 'The ugly truth about the ADL (Anti Defamation League)'

  • 'The Holocaust in American life' Peter Novick

  • 'The Ruling Elite', Deanna Spingola

  • ' Jihad and Jew-hatred', Matthias Küntzel

  • 'Hitler, Germans and the Jewish Question', Sarah Gordon

Verder zijn de uiteenzettingen (YouTube) van David Irving (dé Hitler-kenner bij uitstek) razend interessant.

Informeer je en oordeel zelf.

Re: BQS

Nu ik toch bezig ben:

  • 'Anti-semitism, its history and causes', Bernard Lazare (eerste druk: 1894!)

  • 'America, its Jews, and the Rise of Nazism', Gulie Ne'eman Arad

14

Re: BQS

En vooral ook: "The Israel Lobby and US Foreign Policy" - Mearsheimer & Walt

Re: BQS

Walter Baeyens wrote:

Mijn enige drijfveer is : zo kort mogelijk bij de waarheid komen. Wat er achter de verhalen, clichés en mythes zit is niet fraai. Waarom zo angstig reageren als het om de joodse geschiedenis gaat? Dit zijn toch de hoogdagen van de 'vrije meningsuiting'? Maar niet als het om joodse affaires gaat dan? Hoe zou dat toch komen? Vraag het jezelf af.

Informeer je en oordeel zelf.

Inderdaad. Het beste wat je kan doen is jezelf zo goed mogelijk informeren, voor alles openstaan en durven om je eens te verdiepen in de vaak niet zo fraaie keerzijde van de medaille. Las onlangs een boek over Hollywood in de jaren 1930-40, dat toen geleid werd door joodse studiobazen, en hun samenwerking met Nazi-Duitsland: The Collaboration: Hollywood's Pact with Hitler. En dat is maar één van de vele voorbeelden van joodse organisaties die om financiële of andere redenen samenwerken met extreem-rechtse en antisemitische organisaties.

16

Re: BQS

Had idd al gegoogle'd op Eichman en zionisme en heel wat interessants gevonden. Dit zijn de dingen die ze op de schoolbanken helemaal anders vertelden. Verplicht bezoek aan synagogen etc... Heel erg bedankt!

Hardcore 4 life

Re: BQS

Wees voorzichtig met info die Walter u voorschotelt. Hij is namelijk een aanhanger van complottendie gaan over zionisme en wereldmacht. Met uw geschiedenis boeken op school was wellicht toch minder mis dan u denkt, want dit soort verhalen zijn nl allemaal al eens ontkracht. Zou u ook eens op moeten googelen.

18

Re: BQS

Allereerst, mijn ogen zijn al lang open, maak u geen zorgen. Als Marokkanen of Turken winkelcentra met privé milities zou beveiligen, dan is België te klein... Er is hier maar 1 kleine minderheid die wel met alles wegkomt. Van diamantfraude tot...

Enfin, het was mijn bedoeling niet om hier een politieke discussie van te maken, ik wou alleen wat meer info over die kwestie. Maar stop om iedere keer als het over iets 'Joods' gaat, op de kar te springen, zo ook hier » Forum

Laten we dit afspreken; ik neem u niet serieus en sla uw posts al een hele tijd over, doet u aub hetzelfde?

Hardcore 4 life

Re: BQS

Neen, niet akkoord. Handen af van onze joden. En respect voor onze joodse geschiedenis. Ik zeg niet dat joden nooit iets verkeerd doen, maar het beeld dat complotters schetsen over zionisme en dubbele bedoelingen tijdens de holocaust, klopt gewoon niet. Wat wel klopt is dat antisemitisme al duizenden jaren op de loer ligt. Laat deze mensen met rust, en ga lekker op die marginale leugensites van walter rondhangen.

20

Re: BQS

Een klassieke dooddoener is in dergelijke discussies is dat antizionisme gelijkgesteld wordt aan antisemitisme, wat je reinste onzin is natuurlijk. Zoals ik al eerder aanhaalde, lees bv. "The Israel Lobby and US Foreign Policy" - Mearsheimer & Walt. Een keiharde en objectieve kritiek op het zionisme en de Israëlische politiek, maar geen greintje antisemitisme (al werden de auteurs onvermijdelijk aangevallen als "jodenhaters"). De zaken liggen zo gevoelig dat elke discussie hierover meteen onmogelijk wordt gemaakt. Het is zelfs zo absurd dat wanneer een jood kritiek uitoefent op de staat Israël (zie bv. willyvandamme.wordpress.com), hij ineens als antisemiet wordt bestempeld en karaktermoord moet ondergaan. Maar, toegegeven, antizionistische kritiek wordt vaak ook gemengd met antisemitische prietpraat (en ja, ook om bepaalde agenda's te dienen). Dat mag ons niet beletten om de informatie te filteren en de feiten onder de ogen te zien.