Topic: Sleutel

Dit was reeds vermeld door Ben in de topic van de zoekacties in Ronquières maar nog niet opgenomen in de rubriek 'Bewijsstukken'. Volgens het verslag van de Tweede Bendecommissie werd er in Ronquières ook nog een sleutel gevonden:

De speurders vragen zich ook af of een in Ronquières teruggevonden sleutel niet zou passen op het bureau van Martial Lekeu in de rijkswachtkazerne te Vaux-sur-Sûre (77).

In de inventaris van het dossier over Temse vermeldt het verslag van de Tweede Bendecommissie nog een sleutel. Ik weet niet of het om dezelfde sleutel gaat.

Inventaris Temse:

(...) T 4A Becker Robert - Bousmanne Léopold - Kogelvrije vesten - Sleutel LAS - Libert Michel - Parlementaire onderzoekscommissie - Raes François - Ambtelijke opdrachten - Sarr Maud - Van Binst - Louvaert - Vingerafdrukken - Veiligheid van de Staat - Wapens. (...)

Ook in het dossier over Aalst is er sprake van een LAS-sleutel:

Inventaris Aalst:

(...) A 16A - Synthese van de feiten van Aalst. - Légia. - Körting. - LAS-sleutel. - AJA (...)

Op deze website vind je een voorbeeld van zulke LAS sleutel. Een LAS sleutelslot wordt hoofdzakelijk gebruikt voor sloten van brievenbussen, opbergkasten, koffertjes, bureaulades en hangsloten » webshop.varpo.eu

2

Re: Sleutel

Merovinger wrote:

De speurders vragen zich ook af of een in Ronquières teruggevonden sleutel niet zou passen op het bureau van Martial Lekeu in de rijkswachtkazerne te Vaux-sur-Sûre (77).

En waarom zouden ze dit vermoeden? Lijkt me nogal een specifieke verwijzing.

Re: Sleutel

Geen idee dim maar de Delta-cel had in 1989 alvast vastgesteld dat Lekeu tijdens een aantal Bendefeiten geen dienst had (zie forum). Maar om daarmee te vermoeden dat de sleutel uit Ronquières de sleutel was van het bureau van Lekeu?

4

Re: Sleutel

Die LAS-sleutel lijkt me eerder een sleutel voor een kast of een koffer en niet voor een deur van een bureau. Volgens mij is de LAS-sleutel niet degene die in Ronquières werd gevonden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Sleutel

Ben wrote:

Die LAS-sleutel lijkt me eerder een sleutel voor een kast of een koffer en niet voor een deur van een bureau. Volgens mij is de LAS-sleutel niet degene die in Ronquières werd gevonden.

Tenzij het gaat om de sleutel van een lade of deurtje van een bureau (in de betekenis van meubelstuk - schrijftafel) i.p.v. de deur van een bureau (in de betekenis van een kantoor - lokaal).