131

Re: Getuigenis Joël Lhost

Joël Lhost komt heel geloofwaardig over wat mij betreft en hoe meer ik over zijn verhaal nadenk hoe meer ik ervan overtuigd ben dat ze van Aalst naar Kester zijn gereden.

Re: Getuigenis Joël Lhost

En van Kester naar Chièvres?

133

Re: Getuigenis Joël Lhost

Zou kunnen maar ik denk van Kester in een camion (Bedford) en dan gaan dumpen in de steengroeve van Lessines. Aan de put rechtover Hamas Mital. Ongeveer 30 meter van de hoek links op iets meer dan 30 meter diepte. Waarom ik denk een camion? Omdat de steengroeve afgebakend is met grote rotsblokken en met een camion kun je perfect dumpen over de stenen.

Re: Getuigenis Joël Lhost

Hoi Ruf, lukt het voor jou om Joël Lhost naar onderstaande bekentenis te vragen? Indien hij hiervoor bewijzen of meer info heeft, wordt het voor ons enorm interessant.

"Etant impliqué dans cette enquête depuis 1982 et ayant été recruté par la S.E., et d'autres services connus, je vous informe que les TBW étaient bien composés de + de 7 personnes voici le détail:

1) composition 3 ex militaires chargés des premiers tirs sur le parking et dans le magasin
2) 1 membre du milieu (prédateur ou autre), chauffeur de réserve en dehors du parking (Opel Commodore 2 litre 5)
3) 2 gendarmes en activités pour la logistique et le retour vers la zone de confort.

Il y aurait aussi été question, d'une 2ème équipe de réserve, au cas ou, il y aurait un gros problème.

Cette bande a été crée dans les des années 80 et composées de petits malfrats du Borinage (voir attaque Maubeuge à 20kms etc...) durant une période pour devenir la bande "des Borains" j'ai des preuves, j'ai fourni à la demande de la S.E. des noms pour les recruter (Estiévenart, Becker Baloo, Nardella et Bouharoudj) etc..."

Toch blijf ik denken dat het hiet niet enkel om de strategie van de spanning gaat. Wat ik wel wil geloven is dat Joël Lhost onbewust een piste B was indien het fout zou lopen tijdens de vlucht na de aanslag. Het is eveneens goed mogelijk dat er andere personen dezelfde missie kregen om de bende indien nodig (onbewust) naar een andere plek te leiden. Hiermee bedoel ik niet wagen achter wagen rijden, maar het doorgeven van signalisaties (politie, versperring, ...).

135

Re: Getuigenis Joël Lhost

Inspecteur, Ruf heeft al eerder geatwoord;

"Je kan het hem eventueel rechtstreeks vragen via zijn gebruikersnaam lauwin47".

Misschien wil hij inderdaad rechtstreeks antwoorden op dit forum. In welke taal dan ook (knipoog).

Witse, net zoals jij vind ik de door jou geciteerde tekst super interessant. Niets belet ons om die intussen zelf eens goed te analyseren. Vooral wat betrokken partijen betreft.

Re: Getuigenis Joël Lhost

Hoi Coconut, dank je voor het advies!

Re: Getuigenis Joël Lhost

3) 2 gendarmes en activités pour la logistique et le retour vers la zone de confort.

Is er in Aalst ook sprake van 2 gendarmes die aanwezig waren tijdens de overval? Ik meen me iets in die trend te herinneren. Indien correct is dit een herhaald feit.

138

Re: Getuigenis Joël Lhost

kenza wrote:

Joël Lhost komt heel geloofwaardig over wat mij betreft en hoe meer ik over zijn verhaal nadenk hoe meer ik ervan overtuigd ben dat ze van Aalst naar Kester zijn gereden.

Sprak hij in het artikel niet van september 85? Dat is dan na Overijse en niet Aalst.

139

Re: Getuigenis Joël Lhost

Witse, zowel in Overijse als in Aalst zijn rijkswachters herkend. Maar nu komen we aan een zeer heikel punt. Ik waag het niet om hier namen te noemen en zelfs geen initialen. Ik heb geen zin in klachten, intimidatie"s, pesterij of iets in die aard. Al bestaat dat korps niet meer, het rijk van de rijkswachters is nog niet uit. We hebben trouwens een rijkswachter uit Aalst die bekend heeft (ex-Diane) en toen was men er als de kippen bij om mededelingen te doen in de zin van "Bonkoffsky was niet de reus". Wat dit laatste betreft nog één opmerking. Bono, vlaming uit Oilsjt had voor de franse taal gekozen. Ik zoek het altijd in details waar ik nadien verkeerde conclusie's uit trek.

Re: Getuigenis Joël Lhost

Coconut, alle respect!

3) 2 gendarmes en activités pour la logistique et le retour vers la zone de confort = Aalst + Overijse

Op naar de volgende gelijkenis. smile