Re: Jean Gol

Xenophon wrote:

Gol was Belgisch minister, maar hij werkte niet voor België.

Voor wie werkte hij dan?

Re: Jean Gol

Het minste wat men kan zeggen is dat de houding van Gol tegenover alles wat bewoog rond en te maken had met de Bende tot nadenken stemt.

Re: Jean Gol

Etienne1420 wrote:

Voor wie werkte hij dan?

Caspar en Golda.

Re: Jean Gol

Dus CIA en Mossad hielden een oogje in het zeil (of misschien zelfs wat meer ...).

Re: Jean Gol

Met België dat al decennia een draaischijf was voor internationale wapenhandel (maar geld had geen ideologie, we verkochten aan wie geld had), prof. Wybran die nog in 1989 wordt vermoord door een Abu Nidal-commando en Gerald Bull die een gegeven hint niet wilde snappen en in 1990 tegen een paar kogels aanliep, wat denk je?

Voor het overige zet ik mijn Joker in over de kwestie.

Re: Jean Gol

We hebben te maken met kleine wapendieven en praten over de internationale wapenhandel en 'geheime' overheidsinstanties.

Er wordt ook gezegd dat Jean Gol een maoïst was geweest.

Re: Jean Gol

Etienne1420 wrote:

Er wordt ook gezegd dat Jean Gol een maoïst was geweest.

Trotskist, in zijn studententijd. Geen fanaticus zo hevig als een bekeerling. Voor alle duidelijkheid: ik denk niet dat Gol of de internationale wapenhandel iets te maken hadden met de Bende. Persoonlijk geloof ik daar niet in.

Re: Jean Gol

Bouhouche had een wapen nodig om een man te zijn. Mendez was een vuurwapenliefhebber en ook een wapensmokkelaar. Dekaise is een kleine ambachtsman. Te klein om een guerrilla te bewapenen. Michel Libert heeft veel humor. Het is erg grappig om Dekaise midden in zijn kleine krabbeltje te hebben geplaatst.

Re: Jean Gol

Xenophon wrote:

Trotskist, in zijn studententijd. Geen fanaticus zo hevig als een bekeerling. Voor alle duidelijkheid: ik denk niet dat Gol of de internationale wapenhandel iets te maken hadden met de Bende. Persoonlijk geloof ik daar niet in.

Ik zou het echt niet durven zeggen. Gol is wat mij betreft hét grote enigma in dit dossier.

100

Re: Jean Gol

Jean Gol was alles, zwalpte van links naar rechts en indien nodig naar alle kleuren van het spectrum zolang het hem aan de macht bracht. Je zou dus kunnen concluderen een man zonder principes.Zelfs de wet lapte hij aan zijn laars. Hij wou niet alleen een krant maken uitgegeven door de regering maar wou ook een soort super politie maken. Bovendien maakte hij een eigen cel Bende van Nijvel op zijn kabinet. De fameuze Claude Leroy was zijn poulin.

Hier een mooi filmpje ter illustratie » YouTube