101

Re: Jean Gol

Gol, het paard van 'Trojka'

In 1987 was Belgie voorzitter van de EG-Trevi-Group. Als toenmalig minister van Jusitie kwam Jean Gol dan ook 6 maand aan het hoofd van deze werkgroep. Een werkgroep die instaat voor "Europese terreur en georganiseerde misdaadbestrijding".

https://i27.servimg.com/u/f27/20/50/04/55/_1987010.jpg

102

Re: Jean Gol

Eindelijk ook nog een bron gevonden over die andere uitspraak van Gol:

In november 1985 verklaart minister van Justitie Jean Gol (oorspronkelijke naam: Golstein) op tv dat de CCC en de Bende ‘twee loten aan dezelfde stam’ zijn. Opvallend is dat de CCC met aanslagen start, als de Bende inactief is.

» www.slideshare.net

De 2 bijzondere uitspraken van Gol, de ene ging over de slachtoffers (wat betekenen X slachtoffers voor een hoger doel in vrije vertaling) en de andere betrof de CCC en de Bende haalde ik namelijk niet uit de pers maar had ik gekregen van een ex- medewerker van Gol. Blij dat de pers die uiteindelijk ook oppikte. Telkens ik met zo"n verhaal afkom vraagt men mij naar de bron. Alsof het pas min of meer als betrouwbaar kan aangenomen worden als het in de pers stond. Tja.

In de pers nooit gelezen dat Mister Proper bij uitstek (een zekere Sven gekend als De inspecteur) beelden van minderjarige slachtoffers van sexueel geweld zou beken hebben en zou gedeeld hebben.

103

Re: Jean Gol

fenix wrote:

Alsof het pas min of meer als betrouwbaar kan aangenomen worden als het in de pers stond

Terwijl er dan in de artikels veelal staat "op het forum i.v.m. de Bende van Nijvel valt te lezen..." of "een forumgebruiker op de nederlands/franstalige site schreef..."

104

Re: Jean Gol

Heb je dat ook opgemerkt Alainke? Af en toe bel ik eens met wat forumleden en werd ik er attent op gemaakt dat er weeral zo"n artikel verschenen was na een post. Moest TheGiftFDragon in mij onderdrukken om niet met een totaal van de pot gerukt verhaal af te komen. Maar bon, dit is geen spelletje maar helaas bittere ernst.

105

Re: Jean Gol

Ik had een tijdje geleden een artikel gelinkt, enkele dagen later stond er op een website een artikel waarin verwezen werd naar het artikel dat ik gepost had. Ik heb dan de pdf van het artikel naar de auteur gestuurd omdat de afbeelding die hij gebruikt had maar wazig was. Op zich ook geen probleem mee, 100 ogen zien meer als 2 ogen. Je zal altijd mensen hebben die (goed bedoeld én slecht bedoeld) zaken in twijfel willen trekken. Als een journalist er over schrijft heeft die er toch allesins enigs interessants in gezien denk ik dan.

106

Re: Jean Gol

fenix wrote:

Alsof het pas min of meer als betrouwbaar kan aangenomen worden als het in de pers stond

Een primaire bron en de context van een uitspraak zijn uitermate belangrijk, zeker in dit dossier, waarin al zoveel verzinsels en leugens verteld worden. Bv. Thierry Debels schrijft:

In november 1985 verklaart minister van Justitie Jean Gol (oorspronkelijke naam: Golstein) op tv dat de CCC en de Bende ‘twee loten aan dezelfde stam’ zijn.

Ook al kan ik wel geloven dat Gol dat effectief op televisie heeft gezegd, dan nog is het belangrijk om de gehele context van dat gesprek te kennen. De betekenis van een woord of een zin kan totaal veranderen als je de volledige tekst leest.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

107

Re: Jean Gol

Ik wacht nog altijd op die context van Leon Roufosse, kreeg nog geen antwoord. De uitspraak ivm de slachtoffers zou Gol de eerste keer gedaan  hebben in het Leuvense waar hij te gast was op een bal. Meer herinner ik mij niet meer.

Re: Jean Gol

Ben wrote:

Een primaire bron en de context van een uitspraak zijn uitermate belangrijk, zeker in dit dossier, waarin al zoveel verzinsels en leugens verteld worden. Bv. Thierry Debels schrijft:

In november 1985 verklaart minister van Justitie Jean Gol (oorspronkelijke naam: Golstein) op tv dat de CCC en de Bende ‘twee loten aan dezelfde stam’ zijn.

Ook al kan ik wel geloven dat Gol dat effectief op televisie heeft gezegd, dan nog is het belangrijk om de gehele context van dat gesprek te kennen. De betekenis van een woord of een zin kan totaal veranderen als je de volledige tekst leest.

Klopt, zoals ik het lees zou ik het de interpretatie geven alsof vandaag iemand zegt dat VB en PVDA twee loten aan dezelfde stam zijn.

109

Re: Jean Gol

Allez komaan, dat is wel een erg simplistische uitleg. Hoe verkrijg je een ruk naar rechts, want draai het of keer het zoals je wil, dat was de uiteindelijke bedoeling (en niet alleen in België trouwens).

Om te beginnen moet je links in een slecht daglicht proberen te stellen. Hoe doe je zoiets?  Je zou bijvoorbeeld links kunnen infiltreren en ze aanmoedigen in de verkeerde richting te evolueren (is trouwens gebeurd). Maar veel efficiënter en gemakkelijker is het om zelf een linkse cel te creëren die  je zelf in de hand hebt (100% controle). En voor dit laatste zijn er heel veel aanwijzingen. De infiltratie in rechts is ook bewezen dacht ik.

En vul zelf maar aan, aan welke kant stond het grote kapitaal (vergeet niet dat geld macht is) denk je ? Of aan welke kant stonden de Amerikanen? Links of rechts? En het leger?

Kan het nog anders uitleggen. Anti-NAVO (raketten) moest pro-NAVO worden.

Zelfs Poutin weet de tegenstellingen in ons land uit te spelen » www.demorgen.be

Waarom zouden bijvoorbeeld de Amerikanen die in de jaren 80 niet uitgespeeld hebben?

Geef me honderd dagen om het beter uit te leggen (smiley) maar door tijdsgebrek heb ik maar een paar minuten. Sorry daarvoor.

110

Re: Jean Gol

Spectator Of Life wrote:

Klopt, zoals ik het lees zou ik het de interpretatie geven alsof vandaag iemand zegt dat VB en PVDA twee loten aan dezelfde stam zijn.

Of: de CCC en de Bende van Nijvel zijn allebei producten (of takken) van een steeds gevaarlijk wordende maatschappij (boom). Om die boom te kunnen vernietigen moet je "op mij stemmen" en "moet de rijkswacht en politie meer geld en middelen krijgen".

Maar nogmaals, zonder context of een transcriptie van de gedachten van Jean Gol kunnen we hier uren over speculeren. smile

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube