1

Topic: Paul Pourbaix

Pourbaix wordt door Jozef Vienne omschreven als een "homo die zich als travestiet kleedde, vaak een blonde pruik droeg, zich zwaar maquilleerde en daarom "l'impératrice de Chine" werd genoemd".

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Paul Pourbaix

Gaat het om deze man, die 'de Chinees' werd genoemd? » www.goens-pourbaix.be | www.goens-pourbaix.be

Re: Paul Pourbaix

Gezien de vele homo's, biseksuelen en zelfs travestieten in deze bende vraag ik me af in hoeverre ze vertrouwd waren met de toen toch wel erg bekende homoscene (dancings, cafés) in het Aalsterse. Link Toumaniantz of toch al dood en begraven?

Ik kan me moeilijk inbeelden dat entourage Farcy hiervan geen misbruik zal gemaakt hebben. ARI inhuren voor fotoreportage om nadien bepaalde personen onder druk te zetten.

Gezien hij ook in Vlaanderen bordelen en homobars had, is er geweten of er ook in Aalst/Denderleeuw etablissementen aan hem gelinkt kunnen worden?

Éen van de verdachte wagens zou stilstaand gezien zijn ter hoogte van het bordeel op de oude baan Ninove-Aalst (baan tussen Delhaize en kruispunt Den Doorn) dacht ik?

4

Re: Paul Pourbaix

Ik wil hier nu geen dossiers beginnen mengen, dat hebben Bouhouche, Beijer en Calmette al ruimschoots gedaan, maar er was nog een 'Chinees' in de Aalsterse en Brusselse homoscène, ook bekend in de Jonathan: de pedofiele pater Gaston Mornie, de vermoedelijke moordenaar van Zuster Gaby in Dendermonde. Ook hij werd 'de Chinees' genoemd en kende enkele protagonisten in het Bende van Nijvel-dossier, maar werd in zijn regio beschermd door de notoir katholieke procureur De Saeger.