Re: Osbroekpark

Het citaat van Willy Meurillon herlezend in het boek van Hilde Geens stel ik me vragen bij die .38 revolver met geluiddemper.

Het is niet dat het volledig uitgesloten is maar op een paar grote uitzonderingen na, bij mijn weten de Nagant M1895 en de OTS38 Stechkin zijn er geen gedemote revolvers. De reden is technisch en maakt dat een revolver zeer moeilijk effectief te dempen is. Dus een S&W met demper ... dat zou vereist hebben dat er een draad werd getrokken op de loop, het zou je korrel quasi onbruikbaar maken, het wapen uit balans brengen en op het eind van de rit zou je met een slecht gedempte revolver zitten. Lijkt me sterk.

Re: Osbroekpark

Scherp van geheugen dat je dat stuk van Geens nog wist te plaatsen in deze context. Ik wist dat ik het nog ergens had gelezen maar kon het niet meer plaatsen. De versie van Geens verschilt zowel van versie 1 als van versie 2. Zoals ze terecht opmerkt circuleerden er nogal wat versies. Credits voor haar dat ze eveneens aanvoelt, net als wij, dat hier alweer iets niet klopt.

Wat Fons Baeyens betreft, hij is wel vaker betrokken partij als het gaat om vraagstukken in verband met mogelijke bende wapens. Ik meen wel echt dat hij een goede reputatie had, in tegenstelling tot Podevijn. Vandaar dat ze hem wel eens vaker vroegen. Al is het inderdaad wel zo dat hij dicht bij de verdachten van Aalst stond. Een aantal jaar geleden is Alfons Baeyens hier op het forum beschuldigd door een 'anoniem' persoon.

33

Re: Osbroekpark

Alainke wrote:

In de morgen van 12 november 1985 (9 november gebeurd, 10 november zondag, 11 november feestdag, 12 november dus eerste berichten in de krant verschenen) spreekt men van 30 september en vernoemd men enkel machinepistool en bivakmuts

De post van Alainke maakt het nogmaals duidelijk: één keer wapens gevonden voor Aalst, op 30 september 1985.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube