11

Re: Luc Vandendaele

Tiens wrote:

En blijkbaar was Luc Vandendaele niet de enigste persoon die om het leven kwam door een ‘wanhoopsdaad’. Een andere collega - dan diegene waarover het hierboven in deze post ging - van Luc die de wantoestanden bij het NBD aankaartte kwam in soortgelijke omstandigheden om het leven.

Heb je het toevallig over ex-rijkswachtadjudant E.A.? Die pleegde namelijk in 1981 zelfmoord » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

12

Re: Luc Vandendaele

En als dat hetzelfde moordcommando was , dan euh ... komt dat bevel al weer uit dezelfde vriendengroep. Toch niet te snappen he dat hij zelf zei: ik was verantwoordelijk voor de dood van Latinus. En men liet hem verder gerust.

13

Re: Luc Vandendaele

Ben: nee, die E.A. die jij duidt, is volgens mij Emmanuel Ameloot.

Re: Luc Vandendaele

Van Reybroeck is zeker dat Vandendaele vermoord werd. De laatste uren van Vandendaele worden in kaart gebracht. Na zijn dienst is hij vertrokken richting Oost-Vlaanderen, waar hij woont. Daar doet hij de ronde langs alle louche cafés van Maldegem. Zoiets deed hij nooit. Zijn vrouw, doodongerust, belt die nacht drie keer het CBO.

'In die kroegen heeft hij zitten wachten,' vertelt Van Reybroeck. 'Hij dronk niet. Een cola, een limonade misschien, maar geen alcohol. In één bar kreeg hij telefoon en hij vertrok naar een bordeel van de Farcy's op de weg naar Knokke. Het was de allereerste striptent in het Meetjesland en een attractie omdat er Afrikaanse meisjes waren. Daar kocht Luc enkele flessen schuimwijn. Hij raakte zelf geen glas aan, maar speelde Klein Duimpje - hij liet doelbewust een spoor na, want hij betaalde met cheques. Hij moet wantrouwig geweest zijn.'

Rond vijf uur gaat hij daar buiten en om acht uur wordt zijn lijk gevonden. Volgens een barman uit Aalst zou ook Farcy diezelfde nacht de bars in Maldegem bezocht hebben. Een anonieme tipgever laat weten dat Farcy zakelijke belangen heeft in een aantal kroegen in de streek, onder meer in twee kabardoesjkes naast de bosweg waar het lijk aangetroffen is.

Bron: Het complot van de stilte | Hilde Geens

15

Re: Luc Vandendaele

Tiens wrote:

Ben: nee, die E.A. die jij duidt, is volgens mij Emmanuel Ameloot.

Ok, maar ga je dan zelf zeggen wie die andere collega was of moet ik blijven gokken?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube