Re: Getuigenis David Van de Steen

Ooit zal hij beseffen welke gewetenloze Judassen hem een dolk in de rug hebben gestoken, voor wat zilverlingen.

Nu kunnen ze geen stap meer terug, en wentelen ze zich als een duivel in een wijwatervat om niet ten onder te gaan.

Het is zwemmen of verzuipen.

152

Re: Getuigenis David Van de Steen

HIPA wrote:

In een heel ver verleden was ik er van overtuigd dat in Aalst een van de Bendeleden een vrouw was. Ik werd eventjes voor zot verklaard en begon dan ook aan mijn herrinnering te twijfelen, het was voor mij de derde in rij die binnenkwam. Ik durf dit totaal niet hard maken maar ergens zit dat silhouet in mijn geheugen.

Aalst was een hele combinatie, vele getuigenissen en verdachten, ieder met zijn waarheid en herinnering. Ergens zit deze gedachte in het dossier, het stamt van juist na de feiten. Nu zoveel jaar later vraag ik me af of ik fantaseerde of er toch waarheid in zat? 1 Haemers, 2 De Staerke, 3 de vrouw 4 een kleine dikke met bakkebaarden, directeur herkent Libert.

De enige persoon aan wie me dit ergens doet denken is Heinrich Toumaniantz (zie wiki van deze website, ik kan slechts 1 link in deze post plaatsen).
En voornamelijk omdat die iets vrouwelijks had.
Heinrich Toumaniantz's gestalte was zo'n 1m92, hij word gesuggereerd als een mogelijke reus (of één van de mogelijke reuzen).
Ik heb enkel nog maar die ene foto uit zijn jeugd gezien (er lijkt nog nooit een recentere foto op het internet zijn geplaatst).
Maar er zullen wellicht elementen zijn dat tegenspreekt dat Toumaniantz het geweest kan zijn. Bijv. dan zouden er in Aalst 2 personen van die gestalte geweest zijn.

Of het kon misschien niet Toumaniantz zijn, maar persoon 3 die als vrouw verkleed was, of Toumaniantz verkleed als een vrouw (zie ook het type vermomming van de rest).

Er was ook een auto in Aalst die gelinkt is met Toumaniantz.

Asjemenou wrote:

Wat HIPA vandaag (27-06-2021) schreef: 
“Per toeval ontdekt , nieuw spoor ?
In een bepaalde pv staat een heel !.. interessant gegeven .
De politie van Aalst vind een Peugeot in de Kareelstraat te Aalst,  deze straat  is rechtover de parking van Delhaize .
Op 12 November maken enkel agenten de bevinding dat de auto is achtergelaten na telefoontjes van bewoners van de straat , Men vind in de wagen een kalender en twee bussen benzine .
Bij onderzoek van de kalender vind men aanwijzingen en de naam Heinrich Toumanianz .
Sommige agenten vonden dit zeer vreemd en kennen de gangster , alsook was de vluchtauto de Golf gti van de bende in brandgestoken na de overval . 
Wat was men van plan met de Peugeot , waarom lagen er twee flessen benzine in ? Waarom is hij achtergelaten ?
Waarom zit in de pv van vandaag geen enkel spoor meer van de kalender en naam Toumanianz !.. het enige belangrijke dat er had moeten inzitten .
Enkel agenten die zich dit herinnerde hebben onlangs een nieuw pv laten toevoegen met de verdwenen gegevens van de kalender met naam van Toumanianz  een gangster die thuishoorde bij de Bende van Woluwe , Haemers , De Staerke .
Toumanianz werd ook genoemd in eerdere overvallen .
Dit is voor mij concrete info die stamt van voor alle info vervuild werd.

Stel nu dat Eddy Vos Heinrich Toumaniantz zou willen linken aan deze persoon, op basis van het DNA van Heinrich Toumaniantz of dat van een of meerdere van zijn familieleden…

153

Re: Getuigenis David Van de Steen

HIPA wrote:
In een heel ver verleden was ik er van overtuigd dat in Aalst een van de Bendeleden een vrouw was. Ik werd eventjes voor zot verklaard en begon dan ook aan mijn herrinnering te twijfelen, het was voor mij de derde in rij die binnenkwam. Ik durf dit totaal niet hard maken maar ergens zit dat silhouet in mijn geheugen.

Aalst was een hele combinatie, vele getuigenissen en verdachten, ieder met zijn waarheid en herinnering. Ergens zit deze gedachte in het dossier, het stamt van juist na de feiten. Nu zoveel jaar later vraag ik me af of ik fantaseerde of er toch waarheid in zat? 1 Haemers, 2 De Staerke, 3 de vrouw 4 een kleine dikke met bakkebaarden, directeur herkent Libert."


Men had je niet voor zot mogen verklaren David toen je op een gegeven dag dacht een vrouw in Aalst gezien te hebben. Wij hadden in die jaren onze eigen Vlaamse terroriste. Niet dat wij haar kenden als een terro. , Ze was ooit de collega van Hilde Geens en Douglas De Coninck voor de Morgen. En werkte zelfs voor de Vrt. Ze had ook met Hilde G. gemeen dat ze beiden een boek hebben kunnen schrijven op kosten van het Decroosfonds. En geloof mij of niet maar ze leek toen op de robotfoto waarin wij allen Bono herkenden. Klein probleem, ze zat toen in de cel in Zuid Afrika......
Volgens mij heeft ze zelfs op het kabinet van van Miert gewekt.En wat de wapens betreft die ze persoonlijk vervoerde, er was een wapenleveraar uit Jette betrokken en een zekere Bultot. Haar naam, Helène Pastoors.


Hélène Passtoors (Eindhoven, 9 augustus 1942) is bekend als een Zuid-Afrikaanse activist en terrorist[1][2], van Belgische nationaliteit.

Passtoors woonde begin jaren 80 samen met haar toenmalige Nederlandse echtgenoot Klaas de Jonge in Maputo, de hoofdstad van Mozambique. Zij werkte daar als taalkundige bij onder andere de Eduardo Mondlane Universiteit. In die periode raakte ze bevriend met Joe Slovo, vooraanstaand lid van de Zuid-Afrikaanse organisatie Afrikaans Nationaal Congres (ANC), en zijn vrouw Ruth First. Toen Ruth First op 17 augustus 1982 om het leven kwam door een bombrief die verstuurd was door de Zuid-Afrikaanse veiligheidsdienst BOSS, besloten Passtoors en De Jonge actief het ANC te steunen in hun gewapende bevrijdingsstrijd. Na hun echtscheiding verhuisde De Jonge naar Zimbabwe, Passtoors verhuisde naar Zuid-Afrika.

In juni 1985 werd zij in Zuid-Afrika gearresteerd, beschuldigd van verraad, en in mei 1986 veroordeeld tot tien jaar opsluiting. In 1989 werd zij vrijgelaten en ging zij werken voor het ANC-kantoor in Brussel.

Op 29 juni 2013 erkende zij in de Belgische krant De Morgen deelgenomen te hebben aan de zogenaamde Kerkstraatbomaanslag in Pretoria op 19 mei 1983 en op 10 december 2013 bevestigde zij in Humo de betrokkenheid van huidige voorzitter van Oxfam Solidariteit, Guido Van Hecken[1][3]. Het was de allereerste bomauto van het ANC en er vielen 21 doden en een 219 gewonden. De Waarheidscommissie heeft in 2001 deze bomaanslag betiteld als "a gross violation of human rights"

Hélène Passtoors (Eindhoven, 9 augustus 1942) is bekend als een Zuid-Afrikaanse activist en terrorist[1][2], van Belgische nationaliteit.

Passtoors woonde begin jaren 80 samen met haar toenmalige Nederlandse echtgenoot Klaas de Jonge in Maputo, de hoofdstad van Mozambique. Zij werkte daar als taalkundige bij onder andere de Eduardo Mondlane Universiteit. In die periode raakte ze bevriend met Joe Slovo, vooraanstaand lid van de Zuid-Afrikaanse organisatie Afrikaans Nationaal Congres (ANC), en zijn vrouw Ruth First. Toen Ruth First op 17 augustus 1982 om het leven kwam door een bombrief die verstuurd was door de Zuid-Afrikaanse veiligheidsdienst BOSS, besloten Passtoors en De Jonge actief het ANC te steunen in hun gewapende bevrijdingsstrijd. Na hun echtscheiding verhuisde De Jonge naar Zimbabwe, Passtoors verhuisde naar Zuid-Afrika.

In juni 1985 werd zij in Zuid-Afrika gearresteerd, beschuldigd van verraad, en in mei 1986 veroordeeld tot tien jaar opsluiting. In 1989 werd zij vrijgelaten en ging zij werken voor het ANC-kantoor in Brussel.

Op 29 juni 2013 erkende zij in de Belgische krant De Morgen deelgenomen te hebben aan de zogenaamde Kerkstraatbomaanslag in Pretoria op 19 mei 1983 en op 10 december 2013 bevestigde zij in Humo de betrokkenheid van huidige voorzitter van Oxfam Solidariteit, Guido Van Hecken[1][3]. Het was de allereerste bomauto van het ANC en er vielen 21 doden en een 219 gewonden. De Waarheidscommissie heeft in 2001 deze bomaanslag betiteld als "a gross violation of human rights


.....

Re: Getuigenis David Van de Steen

Kan het de vrouw van Haemers geweest zijn?

Er is bij andere Delhaize-overval (1985 - braine of overijse) ook een vrouw gezien dacht ik.

En er is ook sprake geweest van vrouw met klein kind (langs de baan, overval Aalst?).

Het leek alsof ze instructies aan het geven was.

Heel lang geleden, las ik op één vd Franstalige fora een getuigenis van iemand wiens ex-vrouw per se naar Delhaize moest. Bleek dan toevallig gelijktijdig met overval in Beersel te zijn.

De echtgenoot had de indruk dat zijn vrouw zich erg verdacht gedroeg, en dacht achteraf dat ze op de uitkijk had gestaan voor de overvallers.

Kan het niet meer terugvinden, en kan natuurlijk ook flauwe plezante geweest zijn.

Re: Getuigenis David Van de Steen

Men heeft veel te veel tijd verloren met klassieke verhaal van oude, killer en reus. En daarna met WNP en co... Hebben zich met opzet lid gemaakt om rechts spoor te maken. Wat vinden nazi's eigenlijk van pedo's als fam. Lammers smile

Ze zouden beter de ARI-leden en hun voorgeschiedenis onderzoeken. Daar zit het geld. Drugs, wapens, chantage,...
French connection & dutch connection. De ene dweept mzt Rusland, de andere met Amerika en Israël.

Geen klassieke bende, maar maffiastructuur die overal een chanteerbaar mannetje heeft zitten (verslavingen, schulden,...).

Er is geen bende, maar wordt gerecruteerd naargelang de omstandigheden.

Onderzoek ARI + hun voorgeschiedenis!!! Follow the money!

Re: Getuigenis David Van de Steen

Ter aanvulling van ARI... dossier Mendez

Zonder dossier Mendez geen kans om ooit in buurt van de waarheid te komen.

1985... Mendez link met Overijse en Aalst. Ook Braine?
Is hij letterlijk en figuurlijk begin en einde van de bende?

Was Dekaise gevolg van extreme verzamelwoede en hebben ze hem gejost? Of was hij toch op hoogte van de plannen en heeft hij komedie gespeeld?

Volgens mij heeft dit toch wel met Mendez en wapenindustrie te maken.

Lees ook nog eens The End. Er was een 'bepaalde handtekening' die enkel een select clubje insiders konden herkennen.

Re: Getuigenis David Van de Steen

fenix wrote:

HIPA wrote:
In een heel ver verleden was ik er van overtuigd dat in Aalst een van de Bendeleden een vrouw was. Ik werd eventjes voor zot verklaard en begon dan ook aan mijn herrinnering te twijfelen, het was voor mij de derde in rij die binnenkwam. Ik durf dit totaal niet hard maken maar ergens zit dat silhouet in mijn geheugen.

Aalst was een hele combinatie, vele getuigenissen en verdachten, ieder met zijn waarheid en herinnering. Ergens zit deze gedachte in het dossier, het stamt van juist na de feiten. Nu zoveel jaar later vraag ik me af of ik fantaseerde of er toch waarheid in zat? 1 Haemers, 2 De Staerke, 3 de vrouw 4 een kleine dikke met bakkebaarden, directeur herkent Libert."


Men had je niet voor zot mogen verklaren David toen je op een gegeven dag dacht een vrouw in Aalst gezien te hebben. Wij hadden in die jaren onze eigen Vlaamse terroriste. Niet dat wij haar kenden als een terro. , Ze was ooit de collega van Hilde Geens en Douglas De Coninck voor de Morgen. En werkte zelfs voor de Vrt. Ze had ook met Hilde G. gemeen dat ze beiden een boek hebben kunnen schrijven op kosten van het Decroosfonds. En geloof mij of niet maar ze leek toen op de robotfoto waarin wij allen Bono herkenden. Klein probleem, ze zat toen in de cel in Zuid Afrika......
Volgens mij heeft ze zelfs op het kabinet van van Miert gewekt.En wat de wapens betreft die ze persoonlijk vervoerde, er was een wapenleveraar uit Jette betrokken en een zekere Bultot. Haar naam, Helène Pastoors.


Hélène Passtoors (Eindhoven, 9 augustus 1942) is bekend als een Zuid-Afrikaanse activist en terrorist[1][2], van Belgische nationaliteit.

Passtoors woonde begin jaren 80 samen met haar toenmalige Nederlandse echtgenoot Klaas de Jonge in Maputo, de hoofdstad van Mozambique. Zij werkte daar als taalkundige bij onder andere de Eduardo Mondlane Universiteit. In die periode raakte ze bevriend met Joe Slovo, vooraanstaand lid van de Zuid-Afrikaanse organisatie Afrikaans Nationaal Congres (ANC), en zijn vrouw Ruth First. Toen Ruth First op 17 augustus 1982 om het leven kwam door een bombrief die verstuurd was door de Zuid-Afrikaanse veiligheidsdienst BOSS, besloten Passtoors en De Jonge actief het ANC te steunen in hun gewapende bevrijdingsstrijd. Na hun echtscheiding verhuisde De Jonge naar Zimbabwe, Passtoors verhuisde naar Zuid-Afrika.

In juni 1985 werd zij in Zuid-Afrika gearresteerd, beschuldigd van verraad, en in mei 1986 veroordeeld tot tien jaar opsluiting. In 1989 werd zij vrijgelaten en ging zij werken voor het ANC-kantoor in Brussel.

Op 29 juni 2013 erkende zij in de Belgische krant De Morgen deelgenomen te hebben aan de zogenaamde Kerkstraatbomaanslag in Pretoria op 19 mei 1983 en op 10 december 2013 bevestigde zij in Humo de betrokkenheid van huidige voorzitter van Oxfam Solidariteit, Guido Van Hecken[1][3]. Het was de allereerste bomauto van het ANC en er vielen 21 doden en een 219 gewonden. De Waarheidscommissie heeft in 2001 deze bomaanslag betiteld als "a gross violation of human rights"

Hélène Passtoors (Eindhoven, 9 augustus 1942) is bekend als een Zuid-Afrikaanse activist en terrorist[1][2], van Belgische nationaliteit.

Passtoors woonde begin jaren 80 samen met haar toenmalige Nederlandse echtgenoot Klaas de Jonge in Maputo, de hoofdstad van Mozambique. Zij werkte daar als taalkundige bij onder andere de Eduardo Mondlane Universiteit. In die periode raakte ze bevriend met Joe Slovo, vooraanstaand lid van de Zuid-Afrikaanse organisatie Afrikaans Nationaal Congres (ANC), en zijn vrouw Ruth First. Toen Ruth First op 17 augustus 1982 om het leven kwam door een bombrief die verstuurd was door de Zuid-Afrikaanse veiligheidsdienst BOSS, besloten Passtoors en De Jonge actief het ANC te steunen in hun gewapende bevrijdingsstrijd. Na hun echtscheiding verhuisde De Jonge naar Zimbabwe, Passtoors verhuisde naar Zuid-Afrika.

In juni 1985 werd zij in Zuid-Afrika gearresteerd, beschuldigd van verraad, en in mei 1986 veroordeeld tot tien jaar opsluiting. In 1989 werd zij vrijgelaten en ging zij werken voor het ANC-kantoor in Brussel.

Op 29 juni 2013 erkende zij in de Belgische krant De Morgen deelgenomen te hebben aan de zogenaamde Kerkstraatbomaanslag in Pretoria op 19 mei 1983 en op 10 december 2013 bevestigde zij in Humo de betrokkenheid van huidige voorzitter van Oxfam Solidariteit, Guido Van Hecken[1][3]. Het was de allereerste bomauto van het ANC en er vielen 21 doden en een 219 gewonden. De Waarheidscommissie heeft in 2001 deze bomaanslag betiteld als "a gross violation of human rights


.....

Dit kan tellen, en al zeker haar achterban, politiek klimaat  en helpers. Het schetst ook hoever mensen gaan voor hun idealen. Ergens komen dan de posts van Imazibraine terug en is het qua achtergrond niet zo ver weg. Dan zijn er ook nog de verklaringen van Bougerol (Tu tueras, point!)  Hij heeft altijd gezegd dat 1985 anders was, dat er in Europa een klimaat moest gecreëerd worden van angst. Dat was gelukt, we schommelden rond de 4 volgens het schema van Trotski. Qua angst kan dat tellen op Europees grondgebied : Overijse en Eigenbrakel 27september 1985, 9 november 1985 Aalst  en toevallig diezelfde dag Bommeleeër (het nationale trauma van Luxemburg), bovendien in de zelfde maand 23 november 1985, de bloedige kaping van 1985, vlucht Athene-Cairo (dat is me bijgebleven, omdat daar ook kinderen werden vermoord). Ergens in mijn hersenen maakte dat een connectie met mijn trauma. Na november 1985 zakte ik weg en zijn er me waarschijnlijk gebeurtenissen ontgaan. Een ding is zeker, qua onveiligheidsgevoel kon dat tellen. Gezien de vele brandhaarden was het booming business voor de wapenindustrie maar dat alleen is het niet, niet alleen de wapenindustrie profiteerde daarvan. Dit is natuurlijk mijn eigen perceptie en bij gebrek aan antwoorden heb ik dat recht.

Re: Getuigenis David Van de Steen

Als het instructie stopt, zullen de magistraten niet meer erover spreken. Het geheim zal overblijven. De betrokkenen zullen nooit het publiek in staat brengen hun prestaties te evalueten. De TV-reeks op het onderzoek is een eindpunt.

Re: Getuigenis David Van de Steen

Le bouton sur la joue (à gauche à côté du bas du nez) n'était pas le propre de Patrick Haemers, mais provenait d'un ou du cerveau derrière le gang qui aimait s'égarer. Je ne tiens pas cela de moi-même, mais d'un ancien commissaire de police.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Getuigenis David Van de Steen

Niet alle politiecommissarissen zijn aan te bevelen. https://www.dhnet.be/actu/faits/2023/03 … MGLHHNZK4/