1

Topic: Kalasjnikov AK-47

Het slachtoffer van de diefstal in Watermaal-Bosvoorde verklaarde dat hij bedreigd werd door een op een Kalshnikov lijkend wapen met houten handgreep. Er is toen niet geschoten met het wapen dus er valt niet te achterhalen of het ook effectief een AK-47 was. Hieronder een afbeelding van het wapen:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/AK47.jpg

Zijn er wapens die qua uiterlijk op een AK-47 lijken?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

2

Re: Kalasjnikov AK-47

AKM, AK74 lijken er natuurlijk ook erg op. En dan nog de IMI Galil en Valmet RK62.

3

» www.legacy-collectibles.com

HK 93 lijkt er wel op (1979-1982)

Could have been an underfolding AK thoose are pretty common on the black market. vz 58s are also mistaken for AKs often.

Er zijn wel meer wapens die in aanmerking komen, ALS de getuige juist gezien heeft dat de greep van hout was.

Vb. een Armi-Jaeger AP-75. Waarom vermeld ik die? Het was technisch een stuk shit maar ongeveer het enige wapen dat eruitzag als een automatisch aanvalswapen en dat nog vrij makkelijk verkrijgbaar was. Waarom vermeld ik specifiek dat wapen? Omdat in het kader van de moorden in de Herdersliedstraat bij Michelle Gobert (de bijzit van Marcel Barbier) een huiszoeking werd verricht en dat wapen werd aangetroffen. Er was nogal wat onduidelijkheid over en dat werd nooit helemaal opgehelderd.

Maar opgelet: het is niet die AP-75 die kan gebruikt geweest zijn, de timeline is fout. De huiszoeking gebeurde onmiddellijk na de Herdersliedstraat-affaire, dat was 18 februari 1982. De wagen waarover het hier gaat werd gestolen op 28 januari 1983.

Er zijn nogal wat 'alsen' bij deze getuigenverklaring en ik wil gewoon aanduiden dat zelfs als ze correct is, er veel wapens in aanmerking kwamen.