Tru Dat wrote:

Het doel van die overval was niet Finné, en waarom 2 overvallen? Was bij de eerste het doel niet bereikt? Was het doel Delhaize zelf en de rest bijkomstig? Finné wist dat er in Belgie rare dingen gingen gebeuren maar was niet op de hoogte van de overval op Delhaize want dan was hij er niet naartoe gereden.

Finné was mee betrokken in het witwassen van Euromeat transacties, aanwezig op seksfeestjes en zat mee in wapenhandel trafieken.
Er zijn er voor minder vermoord!

262

Tru Dat wrote:

We moeten dus aannemen dat Finné een toevallig slachtoffer is en geen geplande moord of afrekening.

Wat zijn dochter zegt is misschien wat ze denkt, wat ze veronderstelt en niet wat er gebeurt is. Ik zou zo vlug de geplande moord niet laten vallen.

Insp. Witse wrote:

Finné was mee betrokken in het witwassen van Euromeat transacties, aanwezig op seksfeestjes en zat mee in wapenhandel trafieken. Er zijn er voor minder vermoord!

Zijn daar pvs of bewijzen van?

Bij het neertypen van deze 'stelling' verwijs ik hoofdzakelijk naar;

• Het notaboekje van Willy Acke waarin zowel Leon Finné als Fourez aangeduid worden in witwas transacties vanwege Euromeat.
    (beide zijn vanwege de bende om het leven gekomen)

• In meerdere geschreven bronnen (ik wil ze gerust opzoeken indien nodig) worden zowel Finné als Fourez aangeduid als deelnemer / organisator van seksfeestjes.

• Er is een getuigenis op dit forum dat Finné een gesprek had aan een bloemenwinkel met Mendez. Wetende dat Finné als 'bankier' en witwasser optrad in de jaren 70 is de link niet ver te leggen.

Wat betreft de getuigenis van zijn dochter, hoe weet zij in godsnaam dat hij wou uitstappen vanwege het jonge slachtoffer? Op heden staat de volgorende van slachtoffers ondanks de goede voorstellen nog steeds niet vast. Eveneens is er een grote speculatie van het al dan niet reeds dood zijn van Léon Finné.

Bovenstaande zaken zijn voor mezelf voldoende om Finné niet als toevallig slachtoffer aan te duiden. Onvoldoende onderzocht door de instanties (en met een reden): Leon Finne, Mendez, aanslag Vernaillen.

264

Insp. Witse wrote:

Zo lang we niet weten wat zijn relatie was met Mendez & in welke vennootschap van 5 bankiers (notaboekje Acke) hij zat, zullen we nog lang zoeken.

The End (Mendez-kenner), heb jij hier meer informatie over?

Mendez belde kort na de aanslag in Overijse naar de politie in Overijse voor vragen ivm. de gebruikte wapens en een opmerking ivm. een staatsgreep.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Dank je the End!

266

Human wrote:

Wat zijn dochter zegt is misschien wat ze denkt, wat ze veronderstelt en niet wat er gebeurt is. Ik zou zo vlug de geplande moord niet laten vallen.

De dochter zal via haar advocaat wel inzage hebben in het dossier en een pak meer weten dan wij, bovendien is zij geen persoon die fabuleert maar stevig in haar schoenen staat.

SY Tramontana no longer sailing, waiting for the new boat delivery SY furimmer.

Leon Finné zijn doen en laten is mogelijks onderzocht en daarvan zal zij mogelijks de nodige geschriften gelezen hebben. Voor zo ver ik weet, is zijn autopsie verslag zoekgeraakt. Net van de persoon waar er discussie over is hoe en vooral wanneer hij net gestorven is.