311

Re: Leon Finné

ctrix wrote:

Als je een lijk kan verplaatsen, lijkt het me niet meer zo extra uitdagend om ook diens auto te verplaatsen

Een lijk verplaatsen kan iedereen met wat spieren (enfin, reken maar 3 man voor Finné, was geen pluimpje).  Een lijk verplaatsen zonder dat duidelijk wordt bij forensisch onderzoek dat het verplaatst en gedropt werd en zonder dat een toevallige getuige ziet dat je een lijk dropt, dat is heel andere koek. 

Het wordt dan al snel een heel ingewikkelde, quasi onmogelijk te managen situatie. 

Er werden nooit indicaties gevonden dat dit het scenario was.  Zelfs de dochter van Finné denkt dat zijn aanwezigheid toevallig was.

312

Re: Leon Finné

Onderstaande video nog eens bekeken » YouTube

Als Finné zou zijn doodgeschoten terwijl hij zogezegd naar zijn auto liep om de politie te bellen, zou hij dan mooi op zijn rug liggen met zijn voeten over elkaar gekruist? Jullie mogen hier weerleggen wat jullie willen, ik blijf het toch vreemd vinden...

313

Re: Leon Finné

De voeten over elkaar leggen is een methode die gebruikt word om bv. een gewonde of een bewusteloze te verplaatsen. Het vermindert het 'sleep 'gewicht op de grond. Het kan natuurlijk ook gebruikt worden om een lijk te verplaatsen. Iedere EHBO'er heeft dit wel geleerd.

314

Re: Leon Finné

Ik kan niets weerleggen want heb zelfs geen dossier. Maar over die voeten: ze doen dus alle moeite om Finné te onderscheppen, doden hem ergens anders, transporteren hem en zijn wagen, ensceneren een bloedige overval om alles te camoufleren etc... En dan laten ze hem daar liggen met de voeten over elkaar alsof hij erheen gesleept werd.

Als ik me de openbaar toegankelijke info goed herinner werd hij neergeschoten, viel hij op z'n zij en heeft een gangster hem daarna met de zijn voet tegen de buik op de rug gerold en vanop korte afstand gevuurd in zijn hoofd.