141

Re: Alain Vincx

Neen, de uitslag is er nog niet maar de federale woordvoerder van het parket heeft letterlijk gezegd dat er geen ander concreet element
(ooit) is aangetoond ivm Vincx. Ik citeer dus letterlijk:

sans qu’aucun élément déterminant n’ait jamais démontré son implication dans la série d’attaques.

Ik begrijp dus niet wat daar niet aan te begrijpen is, sorry.

142

Re: Alain Vincx

Aldus houd ik het er vooralsnog op dat er nog geen duidelijkheid is wat betreft het bij wijlen Alain Vincx afgenomen DNA-materiaal in relatie tot de Bende van Nijvel en vice versa.

143

Re: Alain Vincx

Klopt.

144

Re: Alain Vincx

coconut wrote:

Neen, de uitslag is er nog niet maar de federale woordvoerder van het parket heeft letterlijk gezegd dat er geen ander concreet element (ooit) is aangetoond ivm Vincx. Ik citeer dus letterlijk:

sans qu’aucun élément déterminant n’ait jamais démontré son implication dans la série d’attaques.

Ik begrijp dus niet wat daar niet aan te begrijpen is, sorry.

Maar dat is precies wat we wisten en weten, Vincx is genoemd in het dossier en (vele) indirecte aanwijzingen maar geen concreet bewijs, dat is geen nieuws. Je verwacht teveel. Dan nu in een groter kader met meerdere personen/ open eindjes een DNA onderzoek. Zo moet je het m.i.zien. Goed dat ze het nu doen. 'Bende van Braine' voor 82-83 is een van de relevantste pistes.

145

Re: Alain Vincx

dim wrote:

Vincx in midden. Wie is de man rechts?

https://i.servimg.com/u/f13/15/00/61/71/mendez13.jpg

https://i.servimg.com/u/f13/15/00/61/71/mendez10.jpg

Volgens mij is het Madani Bouhouche, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

146

Re: Alain Vincx

Op YouTube is het filmpje te zien waar bovenstaande beelden in te zien zijn. Het is een reportage over Alain Vincx hoe hij o.a. zijn stunts voorbereid. Er zijn volgens mij wat bekende gezichten in te zien. Ik kijk straks eens of ik het terug vindt. Cocunut, je bedoelt als er geen DNA match is dan de piste Alain Vincx wordt afgesloten? Maar het onderzoek naar Alain Vincx loopt nu nog? Ik ben wat traag van begrip.

Re: Alain Vincx

Maar het systeem werkt toch eigenlijk maar één kant op; als er een positieve match is geeft dat aan dat de persoon er bij betrokken geweest is, en als het een negatieve match is kan de persoon er alsnog bij betrokken geweest zijn, maar is er geen bewijs voor. En ook al zijn er verder geen andere zaken die Vincx aan de bende linken, dat betekent nog niet definitief dat hij er niet bij betrokken geweest is. Alleen zal 't niet meevallen om daar nog bewijs van te vinden. Het is heus niet zo dat ik er helemaal van overtuigd ben dat Vincx deel uit maakte van de bende, maar laten we hem ook maar niet te snel afschrijven.

148

Re: Alain Vincx

kenza wrote:

Op YouTube is het filmpje te zien waar bovenstaande beelden in te zien zijn. Het is een reportage over Alain Vincx hoe hij o.a. zijn stunts voorbereid. Er zijn volgens mij wat bekende gezichten in te zien. Ik kijk straks eens of ik het terug vindt.

» YouTube

149

Re: Alain Vincx

Hier zie je een paar bekende figuren. Wie is de schroothandelaar uit het filmpje dat de wagens met de grijper komt halen? Wie is de reus in het rood met de helm op? Wie is de garagist?

150

Re: Alain Vincx

De man in het rood is rescue team en maakt deel uit van OCA official club automobielsport het zijn vrijwilligers die intern op Zandvoort opleiding en training krijgen in veiligheid op het circuit. De vrachtwagen met grijpkraan is van Evacar in de jaren 80 een Brusselse firma. Alain Vincx deed vaak stunts met Thierry Allard en Eriv Van.