171

Re: Alain Vincx

Darty wrote:

In het kader van deze topic vraag ik mij af onder wiens auspiciën - de politie of de Rijkswacht - het onderzoek is gedaan.

Onder de bevoegdheid van Deprêtre, het was hij die trouwens enkel met rijkswachters wilde werken en het onderzoek volledig de verkeerde richting in stuurde. Ook vlak voor zijn dood deed hij dit opnieuw. De redenen heeft met de "zwarte" Saab te maken in het vertrouwelijk rapport van 94 dat hij gemaakt heeft is de redenen te vinden. Plus de Saab is in Namen en in de buurt van Gent gezien. Moyen heeft ook een vertrouwelijk rapport geschreven moet je weten. Vincx heeft niet te maken met Namen en Gent anders was dit al gekende geweest en had Deprêtre zeker niet zijn naam genoemd.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

172

Re: Alain Vincx

En de rijkswachters die degelijk onderzoek deden stuurde hij de laan uit, zie Bihay en Balroid.

173

Re: Alain Vincx

the end wrote:

Onder de bevoegdheid van Deprêtre, het was hij die trouwens enkel met rijkswachters wilde werken en het onderzoek volledig de verkeerde richting in stuurde. Ook vlak voor zijn dood deed hij dit opnieuw. De redenen heeft met de "zwarte" Saab te maken in het vertrouwelijk rapport van 94 dat hij gemaakt heeft is de redenen te vinden. Plus de Saab is in Namen en in de buurt van Gent gezien. Moyen heeft ook een vertrouwelijk rapport geschreven moet je weten. Vincx heeft niet te maken met Namen en Gent anders was dit al gekende geweest en had Deprêtre zeker niet zijn naam genoemd.

Dank u. Ik kan uw verhaal over de "zwarte” Saab”, “vertrouwelijk rapport van 94, waar de redenen zijn te vinden”, “Namen”, “in de buurt van Gent”, dat Moyen ook een vertrouwelijk rapport heeft geschreven” en “dat Vincx niets heeft te maken met Namen en Gent”, niet plaatsen. Waar refereert u aan? Kan ik dat ergens vinden?

Reportage van RTL, over Alain Vincx (1987). Ik vul voor mezelf in: een eenzame, getormenteerde, verdrietige en zoekende man, wat lijkt te worden gereflecteerd in de ogen van zijn - naar ik vermoed - zoontje (op 3:46). Drama! » YouTube

Re: Alain Vincx

Interessant filmpje, als ik het me goed herinner was dit eind jaren '80 en begin jaren '90 een stuk populairder dan vandaag, dat soort stunts en races met wrakken uit de jaren '70.

Enja; drama en wanneer je zo iemand ziet spreken denk je niet meteen dit is één van de tueuers; maar feiten zijn feiten en die zelfmoordpoging uit 1983; toen moet dat zoontje zeer klein zijn geweest. Dat zegt wel iets over deze man; zijn psyche en zijn verantwoordelijkheidszin tegenover vrouw en kind. Bovendien bevestigt dit alweer het profiel van iemand die niet bang is voor de dood; en zo komt het beeld van de vluchtende chauffeur in Aalst opnieuw naar boven.

Zijn echtgenote heeft hem nauwelijks overleeft, ik zag op het graf 1989 staan. Is zij ook overleden tijdens een stunt?

175

Re: Alain Vincx

Trobken wrote:

https://i.postimg.cc/50RLx7cG/BvN-G8.jpg

Deze robotfoto toont ook wel wat gelijkenis met Jerome Bury, collega stuntman van Vincx en te zien in de videoreportage gepost door  Darty hierboven en dit vanaf 9'08 tot 9'55. Waarmee ik niet gezegd heb dat Bury dit in werkelijkheid ook is ...

176

Re: Alain Vincx

Spectator Of Life wrote:

Zijn echtgenote heeft hem nauwelijks overleeft, ik zag op het graf 1989 staan. Is zij ook overleden tijdens een stunt?

Zij stierf door een motorongeluk (las ik ergens op dit forum).

Re: Alain Vincx

Spectator Of Life wrote:

Zijn echtgenote heeft hem nauwelijks overleeft, ik zag op het graf 1989 staan. Is zij ook overleden tijdens een stunt?

https://i.ibb.co/drQPjF1/vinckx2.jpg

178

Re: Alain Vincx

De inhoud van het filmpje achter de vandaag door mij geposte link, maakt zonder meer duidelijk dat Vincx perfect in het Bendeplaatje past, waarmee zijn daderschap natuurlijk nog niet vaststaat. Wel had hij een knoeperd van een verdachte moeten of kunnen zijn, op basis van de toentertijd over hem beschikbare informatie, overigens zonder dat ik weet wat daarvan klopt. Zucht ...

Re: Alain Vincx

Dank voor de duiding Heren. Wat dat in het perfecte plaatje passen betreft zitten we duidelijk op dezelfde lijn. Ik kan me wel inbeelden dat de zoon niet happig is om DNA en dergelijke af te staan. Is best een tragisch verhaal dat gezin, het leven gaat ook wel een keer verder en laten we wel wezen, meer dan een uitvoerder (zoals er wel meerdere waren) zie ik nu ook niet meteen in Vincx.

Zoals iemand hier al schreef, die jongen keek wellicht enorm op naar zijn vader. Dus dit wil je zoveel jaren later niet meemaken (zelfs al is er misschien bij de zoon steeds een stil vermoeden geweest). Dit is dus allemaal ergens wel dubbel.

180

Re: Alain Vincx

Knap speurwerk dhrlanden.