Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Het grote probleem van carrieres du Lessines is: moest men de overvalwagen van Aalst vinden in de steengroeve, De Staerke terug in het vizier komt, want de tip kwam er uit zijn entourage. De heel mooie steengroeve zou wel een beerput kunnen zijn.

102

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

kenza wrote:

Zoals de persoon in de getuigenis zelf aanhaalt waren het wrakken maar als daar een heel recente Golf GTI - die bovendien op dat moment wereldberoemd was - toe kwam om in de pers te duwen zal er wel een belletje gaan rinkelen zijn zeker.

Het verhaal is een anekdote die moet aantonen hoe eenvoudig het toen was om een auto te laten verdwijnen via een pers, via verkoop, via ... Vermits de auto - voor zover we weten - nooit werd gevonden kan het geen kwaad om ook naar alternatieven te kijken en er misschien in de eerste plaats van uit te gaan dat de wagen nooit werd gedumpt.

En het gaat in dit topic ook helemaal niet om een "recente Golf GTI".

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

103

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

kenza wrote:

Zoals de persoon in de getuigenis zelf aanhaalt waren het wrakken maar als daar een heel recente Golf GTI - die bovendien op dat moment wereldberoemd was - toe kwam om in de pers te duwen, zal er wel een belletje gaan rinkelen zijn zeker. Ik kan niet geloven dat ze zo'n risico durven nemen hebben om hun niet van deze Golf GTI te ontdoen met een emmer bloed in de koffer.

Over de overval in Aalst hebben we niks van nieuws. Alles is speculatie, wat wil zeggen dat ze met weinig waren en alles mooi hebben opgekuist om geen sporen na te laten.

Toch klopt er iets niet in die redenering. Een nieuwe auto gedemonteerd en in stukken gesneden, is geen auto meer maar schroot. Ze konden ook het chassisnummer veranderen en die Gti verkopen zoals Ben zegt. Ze kunnen zich ontdaan hebben van de wagen door deze te te demonteren of te verkopen.

Een emmer bloed? Ze waren met 3? Alles mooi opgekuist? En de gevonden wapens en de geldkoffer enz in Ronquières dan?

104

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Ben, volgens mij komt de getuigenis die je hierboven op het forum plaats uit dezelfde hoek als de mail die ik heb ontvangen van de persoon die er alles aan doet om het verhaal Lessines ongeloofwaardig te maken. Echt raar, wij mensen van het forum hebben enkel goede bedoelingen en willen dat de waarheid aan het licht komt.

Alles was te mooi opgekuist. Het zou kunnen dat het - zoals sommigen beweren op het forum - huurlingen waren. De radio van de Saab is trouwens uitgekomen. Ik kan mij echt niet voorstellen dat de bende Van Nijvel zo'n risico zou nemen om zich niet zo snel mogelijk te ontdoen van alles wat met de overval in Aalst te maken had.

Nogmaals, ieder kanaal is ondertussen al eens uitgebaggerd en nergens is de Golf Gti van de overval in Aalst boven water gekomen. Voor de rest is alles al afgezocht behalve in de verlaten steengroeve van Lessines. Lessines ligt niet ver van Chièvres en op de weg tussen Chièvres en Aalst. Lessines ligt niet ver van Kester. Lessines is dankzij de getuigenis gekend in het milieu. Toevallig is overal gezocht behalve in de verlaten steengroeve van Lessines en toevallig is er nog niets gevonden.

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Aangezien de bende bestond uit mannen die iets van auto's afwisten, is het niet onmogelijk dat er zich een schroothandelaar onder bendeleden bevond. Die suggestie is al vaker geopperd en ook de speurders hebben in die richting gedacht. Als dat klopt, was het een koud kunstje om een besmette wagen ongemerkt te laten verdwijnen. Al kan men zich dan weer afvragen waarom ze de andere wagens ook niet hebben vernietigd. Het is ook altijd wat in dit dossier! sad

106

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Juiste CleverTrevor, om dezelfde redenering als u denk ik dat de kans heel klein is dat ze de auto gedemonteerd hebben. Ook al waren er automechaniekers onder de bendeleden dan nog was steeds hun gouden regel van geen bewijsmatriaal achter te laten. Dan hadden ze twee opties: hem in brand steken of hem dumpen op een plaats waar niemand ging of gaat zoeken. Dus nergens is er een Golf GTI van de overval in Aalst uitgebrand teruggevonden buiten het dwaalspoor in het Bios de la Houssieres en ondertussen zijn alle kanalen al een paar keer uitgebaggerd zonder resultaat en als je dan de rekening maakt waar er nog niet gedoken is, blijft er toevallig maar één plek over.

107

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Ze hebben alles mooi opgekuist, maar de Golf dumpen we gewoon zodat die later gevonden kan worden ... Dat is dan de gouden regel om geen bewijs achter te laten, goed denkwerk! Hopelijk duiken ze daar in Lessen eens zodat deze piste uitgesloten wordt want er wordt er eentje paranoia.

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Terug tot de orde van de dag aub. Dus bij de zoekaktie in Lessines is er na een tip uit het milieu De Staerke een melding geweest van het dumpen van een BMW. Weten we over welke BMW het gaat? En er is bij de zoekaktie een deurpaneel van een Golf GTI gevonden in de bewuste steengroeve waar de er een olievlek dreef op het water. Maar geen Golf GTI en geen BMW dit lijkt mij heel sterk op een aleidingsmaneuver.

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Het lijkt mij heel sterk op toeval.

110

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Het zoeken naar die Golf Gti en alles daar rond, lijkt mij de orde van de dag en ook het topic van dit forum. Dwaalsporen leggen daar waren ze goed in denk ik, vermoedelijk betaald in opdracht van? Zonder misschien te weten in welk verband ze dit deden en als dusdanig onbewust deelnamen aan de "Bende van Nijvel" tot dit op het nieuws kwam zodat ze wel  moesten zwijgen? Manipulatie, chantage ...

Vergeet ook niet dat het hele verhaal onderhevig is aan evolutie. Ze leren uit vorige fouten. Was het dumpen en in brand steken van de andere voertuigen een dwaalspoor of juist een teken voor anderen die deelnamen? De beste manier om iets te doen verdwijnen is het vernietigen! Tenzij je door het te laten vinden een dwaalspoor legt die meteen ook een boodschap uitdraagt. Maar welke boodschap?