41

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Weet je wat ik raar vind? Ze vinden een pruik een paar dagen na de overval in Aalst en een tip dat de wagen in de steengroeve van Lessines ligt. Dus als je over kennis van de streek beschikt zoals een paar formuleren hierboven. Dus nu komt het: stel dat de pruik gevonden is in het riviertje de Mark in Deux-Acren dan zou het heel waarschijnlijk kunnen dat de pruik is opgezogen door de enorme slakvormige pomp (deze pomp staat al vele tientallen jaren te pompen om het water op peil te houden want bij het dynamiteren was een waterader geraakt dat nu nog altijd modderig water spuwt met steentjes). Dus als als de pomp de pruik heeft opgezogen en ietsje verder heeft uitgespuwd, dan komt ze binnen de kortste keren ietsje verder in de Mark uit want als je het parcours van de pomp volgt, wordt het water naar boven gepompt en loopt het zo via betonnen greppel rechtstreeks naar het riviertje de Mark.

Dus dan vraag ik mij af waarom ze zijn gaan duiken in de steengroeve waar al decennia lang wordt gedoken en ik kan daar maar een ding uit concluderen en dat is dat ze daar zijn gaan duiken omdat ze zeker waren dat ze daar NIETS zouden vinden. Ik heb een heel sterk vermoeden dat de Golf GTI van de overval in Aalst in de verlaten steengroeve van Lessines ligt. Daar waar het verboden toegang is. En hij kan maar op een plaats liggen en dat is waar de rotsblokken het oude overgroeide pad blokkeren want nergens anders kun je een wagen in de steengroeve dumpen! (Toevallig echt niet ver van de pomp dat een buis een paar meter in het water zitten heeft om water op te zuigen.)

42

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Ik begin me meer en meer te interesseren in kenza's mening. Tenslotte liggen de waterputten in Lessines in vogelvlucht nog geen 14 km van Chievres Air Base.

Een honderdtal jaren geleden smile schreef ik op dit forum reeds over de aanwezigheid van landingsbanen (burgerlijke en militaire) in de comfortzones van de Bende van Nijvel. Aan de hand van papiersnippers of iets dergelijks, kan het niet meer terugvinden. sad

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

LEO, dat was in deze topic.

44

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

LEO, de steengroeve van Lessines ligt inderdaad maar 14 km van de militaire basis van Chièvres maar ik denk dat we wat de vlucht na de overval in Aalst meer rekening moeten houden met de oude militaire basis in Kester, dat eigenlijk rechtstreeks bij Chièvres hoort. Zeker ben je nooit in dit dossier maar ik vermoed dat ze na de overval in Aalst naar de oude militaire basis van Kester zijn gevlucht als voorlopig heel goed gepland schuilhol. En aangezien het een verlengd weekend was, is het bij manier van spreken een koud kunstje om 's nachts poedelnaakt van de oude militaire basis in Kester binnen door - zonder dat ook maar iemand je gezien heeft, en zeker in 1985 - via veldwegen naar de verlaten steengroeve van Lessines te rijden.

45

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Het enige wat gedaan kan worden om dit alles uit te klaren is gaan zoeken, gaan duiken, graven ... noem maar op. Van achter hun bureau in Charleroi gaan ze dit niet oplossen, daarover zijn we het allemaal wel eens. Dus Dames en Heren speurders, de stevige schoenen aan, en we gaan de streek ginder samen verkennen, en als we allemaal een schup meenemen zal het misschien ook vooruitgaan. Dit hadden ze 20 jaar geleden al moeten doen, in plaats van in Houssière staan gapen.

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

In de put van de steengroeve in Lessines waar de duikclub actief is, is enkel een Peugeot 205 te vinden (zie onderstaand plan van de put). Maar volgens kenza zou dus in de andere put eens moeten gezocht worden.

http://www.epo-plongee.be/extimages/p_lessines.gif

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Zijn er geen 2 putten buiten gebruik, waar water in staat? Heeft men wel degelijk naar de Bende van Nijvel gezocht en in welk jaar? Er is ook eens naar een vermiste crimineel gezocht, ook een interessant verhaal (Slachter van Bergen?):

Thierry Dumont introuvable (7 april 2001 - gek genoeg op de kop 14 jaar geleden): crime parfait?

Le secret de la disparition de Thierry Dumont se trouve-t-il enfoui dans les carrières de Lessines? C'est pour tenter de le savoir qu'un hélicoptère a survolé la région, ce vendredi matin. En vain... Sa caméra thermique n'a pas pu déceler un éventuel corps en décomposition.

Thierry Dumont est l'un des tueurs présumés de Hakan Kaplan. Ce jeune truand bruxellois était retrouvé par les siens, dépecé, aux confins du zoning de Baudour, le 29 janvier à l'aube. Ses proches s'étaient inquiétés de son absence, et soupçonnaient ses petits copains d'y être pour quelque chose. Thierry était de ceux-là. Le juge d'instruction Blondiaux a de bonnes raisons de penser que Thierry Dumont a été torturé, de même que son acolyte Raphaël Marchal, torturé par les Kaplan (entre autres, ils ont sauté sur sa tête à pieds joints pour le faire parler!)

Raphaël est toujours à la prison de Mons: son mandat d'arrêt pour assassinat a été renouvelé ce mercredi par la chambre du conseil de Mons. Le boucher dépeceur est lui aussi, toujours en prison. La tête et les mains de Hakan sont perdues; ses tueurs ont avoué les avoir emballées individuellement dans des sacs plastiques, et larguées dans la Dendre. Le corps incomplet de Kaplan est inhumé en Turquie.

Mais Dumont? Tant qu'il n'est pas retrouvé, la justice ne pourra pas inculper qui que ce soit de son meurtre! Les carrières de Lessines (dont la carrière Cosyn) n'ont pas encore livré tout leur secret. Des plongeurs devraient sonder ces trous d'eau profonds de 65 mètres... et très dangereux (des machines-outils étant dans les profondeurs).

Toen hebben ze dus ook enkel in die ene put gezocht? Waarom zoveel moeite doen om al het gerief boven te halen om dan maar 1 put te onderzoeken?

48

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

De enige reden waarom ze volgens mij in die ene put gaan zoeken is: de pruik en de bivakmuts zijn een paar dagen na de overval in Aalst gevonden, naar het schijnt door gemeente arbeiders, dus hebben die heel waarschijnlijk de plaatselijke politie of rijkswacht erbij gehaald en zat de toenmalige CWB heel verveeld met het voorval en konden ze niet anders dan gaan duiken en in de put van de duikclub waren ze zeker dat ze niets zouden vinden. Trouwens op al de plaatsen waar ze tot nu toe al hebben gegraven en gedoken wisten ze op voorhand dat ze niets zouden vinden (om de schone schijn op te houden dat ze aan het zoeken waren), op Ronquières en het Bois de la Houssière na want daar bestaat de twijfel dat ze het er zelf ingegooid hebben.

Nu treed ik Raf bij: de tijd dringt. Waarom gaan ze niet eens in Kester graven en zoeken? Waarom gaan ze niet eens in de verlaten steengroeve van Lessines duiken en waarom gaan ze niet eens in en rond de grote atoomschuilkelder in het Hallerbos bij Braine l'Alleud zoeken? Dat vind ik persoonlijk meer concrete aanwijzingen dan bv. in Ronquières voor de tweede keer te gaan duiken of ergens in Sint-Pieters-Leeuw te gaan vragen en Petite Hornu waar op voorhand niets te vinden is. Bv. de steenkoolmijnen van Bossu waar het soms krioelt van de urbexers en spilleologen daar gaan ze een mijnschacht openleggen met de tv erbij en iets verder kon je er gewoon in via een luchtkoker.

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Hier in bijlage een poging om autowrak te posten dat in het bos nabij Thoricourt staat. Het is geen Golf, en staat ook vlakbij het wandelpad. Anders was er waarschijnlijk wel iemand naar politie gestapt ...

http://s22.postimg.org/q280tvb0x/DSC_5344.jpg

50

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

En een 5-deurs!