81

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

kenza wrote:

Er zijn 3 boeven die getuigen dat de Golf GTI van de overval in Aalst in de steengroeve van Lessines is gedumpt.

Nee, er zijn drie verdachten die zeggen dat er mogelijk een wagen gedumpt zou zijn in Lessines. De speurders van Dendermonde gaan ervan uit ze een BMW van de bende De Staerke zullen vinden, maar hoopten stiekem dat het de Golf van de Bende van Nijvel was.

kenza wrote:

Eénmaal ze wisten dat ze gingen duiken hebben ze zelf een vat olie zonder stopsel in de steengroeve gegooid en dan naar de hulpdiensten gebeld met de mededeling dat er een olievlek op het water dreef, vermoedelijk van een gedumpte auto.

We weten niet wanneer die getuige de olievlek op het water heeft gezien. Vermits er in januari '86 al een eerste keer werd gezocht, moet het ergens voor die datum zijn.

Dat gezegd zijnde, vind ik het wel raar dat ik niets over deze zoektocht kan vinden in de verslagen van de eerste of tweede Bendecommissie.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

kenza wrote:

De bende van Nijvel was kampioen in dwaalsporen leggen.

Dit is een vermoeden. Bewijs echter voor deze stelling ontbreekt. Maar aub om nou te voorkómen dat we nog jaren hier moeten aanhoren over die steengroeve, laat in godsnaam iemand daar gaan peilen of duiken. Persoonlijk geloof ik er niks van. Zat onderzoek maar zo simpel in elkaar.

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Noorderling, in post 77 vind u de theorie van Kenza interessant en nu gelooft u er niks van. Beetje raar toch? Is het mogelijk dat Kenza een eigen hypothese hier aan maakt, mooi gegroepeerd voor leden die het zoals ik wel interessant vinden.

84

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Het is duidelijk mijn beste Kenza dat u geen technische motor kennis heeft. Een motor is nooit 100% dicht. Een warme, lees hete motor, produceert dampen en deze dampen moeten eruit, meestal vertrekt er vanaf het kleppendeksel een slang naar het luchtfiltercircuit om deze dampen te verwijderen. Vergeet ook niet dat 1 druppel olie al snel een vlek maakt van gemiddeld 1 vierkante meter op het wateroppervlak. Uw eigen aannames niet voor realiteit nemen beste Kenza.

85

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Tru Dat, hopelijk leest er op het forum geen motorfabrikant mee want die gaat heel erg met uw redenering lachen! Een benzinemotor is een ontploffingsmotor waar het principe essentieel is om geen enkel verlies te hebben. De ollie kan nooit uit het motorblok! Einde discussie.

86

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

kenza, u maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk en hopelijk leest er een motorfabrikant of kenner mee. smile Het is overduidelijk dat u geen geen enkele technische kennis heeft. Einde discussie is iets wat vele idioten gebruiken, een opgevoed mens staat open voor kennis van anderen. Have a nice day. smile

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Heren even terug naar de essentie van de zaak, een getuige meld een plas olie. Echter er is geen auto gevonden. Klaar.

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Ik volg al vele jaren het forum. Ik lees bijna alles wat met de Bende van Nijvel te maken heeft. Het wordt steeds duidelijker wie achter deze zinloze barbaarse daden zit. Daarom ook mijn enige reactie op dit forum. Ik volg en lees ieder zijn mening sommigen zijn gewoon vulling of eigen ideeën en theorieën. Maar voor één verhaal heb ik heel wat interesse en dat is de theorie van kenza betreffende Aalst vlucht en de Golf GTI 1985. Ik denk dat hij wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Was er bij de overval op Fort Jaco ook niet sprake van een Golf met open dak?

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

kenza wrote:

Benzine kan het ook al niet zijn want de Golf GTI was voorzien van een injectiesysteem, wat wil zeggen dat dit een volledig luchtdicht circuit is en de benzine er niet uit kan en ook niet uit de benzinetank want bij een injectie op de Golf GTI zit de benzinepomp in de benzinetank en trekt bijna alles vacuüm.

Kleine technische correctie: Bij Golf GTI mk1 bevindt de benzinepomp zich onder de benzinetank onderaan de wagen en niet in de benzinetank.