Re: Patrick Henderickx

Ik val niet vaak meer bijna van mijn stoel, maar sta eens stil bij wat jullie hier aan het doen zijn:

Op basis van derdehands info van (ex)criminelen die in een post hierboven blijkbaar niet weten dat de ontvoering van Julie en Mélissa zich afspeelde in 1995 en niet in het bende-tijdperk dat eindigde in 1985-1986 wordt een theorie opgeklopt over een boerderij die als schuilplaats zou hebben gediend en in Waals-Brabant zou gelegen zijn (lees het maar na).

Dan wordt een foto getoond van 2 personen waaronder ene Réginald de La Serna, beiden staan voor een wagen en de boerderij in kwestie zou blijkbaar de woonplaats van Réginald de la Serna geweest zijn (ik heb het niet nagekeken).

Tijd voor een paar feiten:

  1. Julie en Melissa, dat was in 1995 en NOOIT werd een verband met 'de bende' vastgesteld, behalve in het hoofd van personen die m.i. minder dan volledig stabiel zijn;

  2. Franière ligt in Floreffe, dat is niet in Waals Brabant maar in de provincie Namen, op AUB 103 km van Aalst en een km of 60 van Nijvel.

Wat heeft die meneer de la Serna ooit misdaan om dit te verdienen? Met een zwarte Morgan gereden? Familie in de magistratuur hebben waarop ex-criminelen liggen te kappen? Hoe zou dat nu komen, een crimineel die liegt over de personen die hem achter de tralies gestoken hebben?

Op basis van wat concluderen jullie dat die boerderij ook maar iets met heel het bendegebeuren te maken heeft? Jullie sprokkelen info die niet kan geverifieerd worden bij één criminele bron die duidelijk wrok koestert maar die al bewezen heeft onbetrouwbaar te zijn en op basis daarvan wordt een hele theorie uitgedacht.

Wat als iemand uit de familie de la Serna klacht indient tegen posters op dit forum voor laster / eerroof? Een klacht die ze m.i. met de vingers in de neus zouden winnen.

Sorry, maar het moet me toch van het hart dat wie hier iets post ook een zekere verantwoordelijkheid draagt.

Re: Patrick Henderickx

Xenophon wrote:

Ik val niet vaak meer bijna van mijn stoel, maar sta eens stil bij wat jullie hier aan het doen zijn (...)

Wat als iemand uit de familie de la Serna klacht indient tegen posters op dit forum voor laster / eerroof? Een klacht die ze m.i. met de vingers in de neus zouden winnen.

Sorry, maar het moet me toch van het hart dat wie hier iets post ook een zekere verantwoordelijkheid draagt.

Dat is hier zo de gewone manier van doen. Fantaseren en de lezers proberen op een verkeerd been te zetten. Verantwoordelijkheid en respect voor de slachtoffers is hier meestal ver te zoeken. Het zou idd. niet slecht zijn mocht er iemand uit de familie de la Serna klacht indien wegens laster / eerroof. Het probleem is wel dat een dergelijk persmisdrijf moet worden beoordeeld door het Hof van assisen.

23

Re: Patrick Henderickx

Op zich heeft noch ik, noch enig ander forumlid zich negatief uitgelaten t.a.v. mr. De La Serna. Zoals U in mijn eerste mail naar dhr. De Bruyne kunt lezen heb ik enkel vragen gesteld aan iemand die door zijn bemoeienis naar Beijer op het franstalig forum i v.m Bruno Vandeuren en Patrick Henderickx lijkt aan te geven meer info te bezitten over bovengenoemde personen.

Ik denk dat ik zeker niet de enige ben die wel nieuwsgierig is waarover die hele discussie nu eigenlijk ging. Als vervolgens een van de feiten blijkt dat de gangster waarover ik informeerde gelinkt kan worden aan een familielid van de procureur-generaal die een dossier behandeld waar desbetreffende gangster in vernoemd wordt wil ik dit feit zeker niet achterhouden. In hoevere kunnen we dan zeker zijn dat hier geen belangenvermenging in meespeelt? Het mag nog familie van het 38ste knoopgat zijn, het lijkt mij toch wel een interessant gegeven. (Dit verhaal is trouwens ook reeds te lezen op Patrice zijn website, zie bronvermelding in vorige posts.)

Vervolgens, en ik wil gerust mijn tweede mail ook doorsturen als het nodig is, heb ik mij verder bevraagd over die hoeve die vernoemd wordt, er van uitgaan dat de nummerplaat zou kunnen gelinkt worden aan de gangster waarover ik meer info wou.. zonder te kunnen weten dat het om de hoeve van mr. De La Serna ging. Had ik op voorhand kunnen weten dat mijn (terechte) vragen zouden uitdraaien op een wraakactie zoals U het noemt, dan had ik ook niet de moeite gedaan een eerste mail te sturen.

Zoals gezegd heeft geen enkel forumlid zich negatief uitgelaten t.o.v. mr. De La Serna, alsook meld ik reeds van in het begin dat ik me niet kan uitspreken over de betrouwbaarheid van en redenen achter de geciteerde uitspraken. De advocaten zullen zich dan in eerste plaats ook op de auteur van de gedane uitspraken moeten richten vooraleer de boodschapper af te schieten...

Maar al dit bovenstaande doet uiteindelijk niets aan het feit dat de foto van Mr. De La Serna en Mr. Henderickx wel degelijk (ontegenspreekbaar) bewijst dat er een link bestaat tussen een (ver) familielid van een magistraat en een gangster genoemd in één van de dossiers die desbetreffende magistraat behandeld! Een feit waarbij we ons toch nog bedenkingen over mogen maken hoop ik ten zeerste?

Re: Patrick Henderickx

Alainke, die foto is geen link, die bewijst juist NIETS want je hebt er geen context bij. Wat zie je: twee mannen die poseren voor een zwarte sportwagen. Ervan uitgaande (wat ik niet weet) dat één van hen die mr. de la Serna en een andere een crimineel is, wat wil dat zeggen? NIKS. Het is perfect mogelijk dat de gangster de andere benadert op één of ander autotreffen en daar een foto laat maken onder het mom van 'wat een prachtwagen' en wat zever. De la Serna (als hij het is) zal de andere misschien van haar noch pluim gekend hebben. Het is een normale, alledaagse situatie. Ze staan daar niet met een riot-gun of bloot in een bad met confituur hé. Ik ga nog voorbij aan het feit dat het familie in het 38e knoopsgat is van een magistraat, geen rechtstreekse link. Wie weet kenden beide de la Serna's elkaar.

Het proza dat hier aangehaald wordt over die Russische roulette die één van de informanten zou gespeeld hebben, dat is dikke zever. Wil je eens weten wat de kans is om 60 keer Russische roulette te spelen en te eindigen zonder gat in je kop, één kamer met een kogel, 5 zonder en na elk schot de trommel laten draaien? Dat is simpele wiskunde: 1.77 kansen op 100000. Of anders gezegd, laat een miljoen man dat experiment doen en op het einde heb je er nog 17 over. Uitermate onwaarschijnlijk dus. Ik maak nog abstractie van het feit dat iedereen die zoiets zou doen gecertifieerd stapelzot is.

Als iemand met info komt zijn er een paar vragen die je je moet stellen voordat je er ook maar één letter van gelooft, laat staan herhaalt:

  1. wie is die persoon?

  2. wat is zijn motief om met info te komen

  3. En kan wat hij zegt onafhankelijk geverifieerd worden?

Vraag het aan om het even welke flik: je bent zot om iets te geloven wat een crimineel komt vertellen als je geen duidelijk en overtuigend antwoord hebt op die vragen. Het motief is in 99% van de gevallen geld (een beloning), afgunst (de smeerlap verdient meer dan ik), jaloezie (hij is met 'mijn' madam in de koffer gedoken) of om de aandacht af te wenden van eigen criminele exploten. Er zijn geen goeie Samaritanen en opgelet als er geen enkele externe validatie mogelijk is.

Het adres van die hoeve: jij bent wel degene die dat hier gepost heeft hé, niemand anders. Wat ga je doen als een zot dat hier leest en besluit daar eens verhaal te gaan halen?

Re: Patrick Henderickx

Xenophon wrote:

Het proza dat hier aangehaald wordt over die Russische roulette die één van de informanten zou gespeeld hebben, dat is dikke zever. Wil je eens weten wat de kans is om 60 keer Russische roulette te spelen en te eindigen zonder gat in je kop, één kamer met een kogel, 5 zonder en na elk schot de trommel laten draaien? Dat is simpele wiskunde: 1.77 kansen op 100000. Of anders gezegd, laat een miljoen man dat experiment doen en op het einde heb je er nog 17 over. Uitermate onwaarschijnlijk dus. Ik maak nog abstractie van het feit dat iedereen die zoiets zou doen gecertifieerd stapelzot is.

Procentueel uitgedrukt wordt dat dan 0,000017747%. Meer uitleg lijkt mij overbodig

26

Re: Patrick Henderickx

Eé toevallige foto op een autotreffen daar kan ik gerust inkomen. Meerdere foto's zonder verder ook maar iets in de wijde omgeving te bemerken, waaronder de "gek doen foto" (zie eerste foto met het pilotenmutsje en de andere die pull zo over zijn hoofd) doen me toch eerder denken dat het toch wel meer is dan een toevallige ontmoeting tussen 2 onbekenden.

https://i27.servimg.com/u/f27/20/50/04/55/screen22.jpg

Als je de boeken van Patrick leest kun je lezen hoe hij op een bepaald moment diep zat, zo diep dat het hem allemaal niet kon meer kon schelen. Dat hij door het jarenlang mishandeld zijn geen levenslust meer had. Dat je dan durft de trekker overhalen terwijl je stilletjes de hoop hebt het spelletje te verliezen kan ik me best voorstellen.

Misschien was Patrick gewoon een van die gelukkige 17 personen die het kan navertellen... Zowel "ik had een vriend in de jeugdinstelling die stapelzot was..." als "neen want die vriend was stapelzot" beamen alleen maar uw vaststelling dat iedereen die zoiets zou doen als stapelzot geclassificeerd worden. Hierover zijn we het dan toch allesinds eens.

Kunt u trouwens ergens een bron aangeven waarin bevestigd wordt dat dhr. De Bruyne inderdaad een derderangs auteur, enkel of wraakbelust, of moeten we dit zomaar aannemen zonder dat dit onafhankelijk geverifieerd kan worden? (Uw vraag c) want uiteindelijk weet ik niet wie u bent (vraag a) of wat uw reden is om te beweren dat het bewijs, nu ook via meerdere foto's, geen link tussen beide personen aantoont (uw vraag b).

Re: Patrick Henderickx

Alainke wrote:

Misschien was Patrick gewoon een van die gelukkige 17 personen die het kan navertellen...

Dan zou hij nu een levend bedevaartsoord zijn. Inkomsten en succes verzekerd

Re: Patrick Henderickx

Alainke, klassieke redeneerfout: wat jij me vraagt is te bewijzen dat iets NIET gebeurd is zoals je stelt. Daarover gaat het hier niet: jij beweert en komt met een theorie (al dan niet via je schrijver) dus het is aan jou om te bewijzen dat het hout snijdt.

Kan ik bewijzen dat er op dit eigenste ogenblik geen vergiet in omloop rond de aarde is op een hoogte van 10000 km? Nee, maar als jij begint over dergelijk vergiet dan is het aan jou om bewijzen aan te dragen voor het bestaan.

Je hebt een aantal elementen gepost, ik denk dat ik de onwaarschijnlijkheid en de zwakke plekken in de constructie afdoende geïllustreerd heb (er zullen er nog veel meer zijn denk ik maar neem me niet kwalijk, ik ga de boeken van die meneer niet gedurende uren analyseren).

Je weet inderdaad niet wie ik ben, net zomin als ik dat van jou weet. Neem me niet kwalijk maar dat ga ik zo houden. Ik zou hier kunnen uitleggen waarom ik denk dat ik weet waarover ik praat maar dat speelt eigenlijk geen rol: om een aantal van de zwakke punten die ik aangehaald heb te kunnen evalueren maakt het geen moer uit wie ik ben. Om een onnozel voorbeeld te geven, de waarschijnlijkheid van dat rouletteverhaal kan objectief gecontroleerd worden door iedereen met een basiskennis kansberekening. Kan jij hetzelfde zeggen voor je beweringen?

29

Re: Patrick Henderickx

Kansberekening... ik heb net een dobbelsteen genomen (6 kanten = magazijn voor 6 kogels) en mijn kogel in vakje 5 gestoken. Pas bij mijn 19e worp heb ik pas 5 gesmeten en dus kon ik 18x de trekker overhalen zonder door mijn hoofd te schieten. Vervolgens schoot ik 3x achter elkaar door mijn hoofd. Ondertussen had ik nog geen enkele keer 4 gesmeten, dus had mijn kogel daar gezeten ik kon het nog steeds navertellen. Elke beurt heeft dus 1 op 6 kans raak te zijn en 5 op 6 kans niet raak te zijn. Het is dus eerder pech hebben dat je die 1 op 6 bent dan geluk hebben dat je die 5 op 6 bent ...

En zoals je zelf toegeeft interesseert het leven van Patrick Henderickx u niet (aangezien u er geen tijd wil insteken om zijn boeken te lezen) waardoor u zelf reeds te kennen geeft niet genoeg kennis te bezitten over deze persoon om u in zijn plaats te stellen.

U stelt meermaals dat foto's die het beweerde aantonen geen bewijs zijn van die beweringen, terwijl de vraag om uw uitspraken kracht bij te zetten onbeantwoord blijft... En volgens mijn berekening is de kans dat iemand die geen bewijzen kan voorleggen of hem niet in het topic interesseert aan het zeveren is groter dan dat iemand die zich er wel voor interesseert de zeveraar is.

Wat is trouwens de kans dat een koppel net aan een tankstation passeert dat helemaal niet op de baan van hun route ligt, net op de moment dat de aanliggende Colruyt beroofd wordt? Wat is trouwens de kans dat iemand die altijd bewapend rondliep en zijn omgeving waarschuwde dat er iets op til was net op de moment dat hij bij een overval terecht komt zijn wapen niet bij heeft? Met uw kansberekening mogen we dus meer dan de helft van het dossier wegsmijten wegens "onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk".

Indien u geen andere argumenten hebt dan uw eigen (zie mijn kansberekening bovenaan) kansberekening en daaruit afgeleide mening, of het stellen dat ik maar moet bewijzen dat uw stellingen, die u niet kunt bekrachtigen via bronnen, niet juist zijn gelieve ons meningsverschil dan ook te als gesloten te beschouwen.

Verder even goede vrienden. Uw antwoord enkele dagen terug i.v.m. het insnijden van kogelhulzen was voor mij welkom om een beter zicht te hebben waarover het ging. (Al kan dat natuurlijk ook gelegen hebben aan de bronnen die u daar vermelde. wink)

Re: Patrick Henderickx

Alainke, ik zoek geen ruzie. Ik zeg gewoon hoe ik de zaken zie, je hoeft het daar niet eens mee te zijn, voor mij is dit niet persoonlijk. Maar over die kansrekening heb je een verkeerd beeld, wat het rouletteverhaal onwaarschijnlijk maakt is het cumulatieve aspect. Elke individuele worp heb je 5/6 kans om te overleven. Maar het is een reeks, niet één worp.

Kans dat je de roulette overleeft, 5 lege kamers, 1 patroon, na elk schot draai je de trommel (niet onbelangrijk, anders wordt het verhaal nog veel somberder).

  • Na 1 schot: 83%

  • Na 10 schoten: 16%

  • Na 20 Schoten: 2%

  • Na 30 schoten: 0.4%

  • Na 35 schoten: 0.1%

Zie je hoe steil het bergaf gaat? Na 'n' schoten is de kans op 'succes' (overleven) gelijk aan 5/6^n

Kies een getal op je dobbelsteen, één getal. Begin te gooien en tel het aantal worpen. Kijk hoeveel worpen het duurt voor dat getal bovenkomt. Bij Russische roulette is dat het einde van het experiment.